Het grote medische vragen-topic #2

Is het een ‘vaste’ lage bloeddruk of vooral na opstaan (orthostatische hypotensie)? Voor dat laatste zijn wel wat trucjes te vinden online, langzamer opstaan, bepaalde spiergroepen aanspannen enzo. Bij lage tensie is sowieso genoeg drinken en eten (genoeg zout, hoeft niet extreem maar iig niet op verminderen) belangrijk. Als het aanhoudt kan het nog een idee zijn om even langs je huisarts te gaan om te kijken of je klachten idd bij hypotensie passen of dat er iets anders aan de hand is (bv bloedarmoede kan ook wel soortgelijke klachten geven!).

En altijd goed om nog even te checken of bij evt medicatiegebruik een daling van de bloeddruk een bijwerking is.

1 like

Thanks!! Nee heb het eigenlijk constant helaas… misschien maar even langs de huisarts dan…

1 like

Heb je ciclaplast van la roche posay al geprobeerd? Is zonder recept te krijgen.

Ja hier kan je zalf voor hebben! Wij hsbben die toen niet nodig gehad dus niet zeker hoe die heet.

En als het in zn mond irriteert kan je van die gel voor doorkomende tandjes gebruiken

Sterkte! Kunnen ze wel even ellendig van zijn.

1 like

Voor de billen:

Voor de rest een verkoelende zalf/gel.

Vooral goed laten drinken.

5 likes

Meer mensen die door spanningen (en waarschijnlijk ook door wat hyperventilatie) een hele erge druk/opgeblazen buik krijgen? Het geeft mij dan ook echt zo’n anxiety gevoel, waardoor het alleen maar erger wordt. Tot nu toe lijkt alleen wandelen wat te helpen, maar ademhalingsoefeningen lijken het vaak alleen maar te verergeren. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

1 like

Even naar de apotheek lopen. Daar verkopen ze t wel denk ik!

2 likes

Ik denk niet dat er na een week nog zalfgaas op moet? Dan houd je het toch juist vochtig? Zou de doktersassistente even bellen.

En anders hebben ze het idd bij de apotheek maar ook bij de meeste drogisten. Alleen niet altijd met betadine.

Een pittenzak is een goed idee! Doe 's avonds nu weleens een kruik, maar soms voelt dat iets te zwaar. Ja, soms als het heel erg is, dan is het echt lastig om te blijven herinneren dat het niet iets ergs is en dat ik hier al vaker last van heb gehad en altijd vanzelf ook weer weggaat. Vooral als spanningen mij ook nog eens spierpijn geven, word ik soms echt een hypochonder helaas.

Idd nog even vochtig houden met zalfgaas, geneest het beter mee :slight_smile:

3 likes

zijn er ff’ers die dit ook hebben (gehad)?

ik heb namelijk het idee dat mijn linker kaakgewricht standaard verkeerd zit (meer ‘naar binnen’ gelocked dan de bedoeling is), en het begint steeds vervelender te worden - pijn met eten, na veel praten, gapen etc.

ik ben echt doodsbang dat ik een kaakoperatie moet omdat m’n orthodontist me ooit bang heeft gemaakt met ‘jij zou absoluut ooit een operatie moeten!!!’ (heb een redelijke overbeet)

weet niet of ik hier beter huisarts/tandarts/ortho voor in moet schakelen, en of het wel nodig is

1 like

Heb je pijn met plassen? Hoe is je ontlasting? Of zit je rondom eisprong of ovulatie? Het zou misschien ook wel een soort spierpijn kunnen zijn maybe? Zou de huisarts bellen als t veel pijn doet of als je je zorgen maakt.

2 likes

Je zou voordat je naar een kaakchirurg gaat ook naar een kaakfysio kunnen. Dat scheelt een lange wachtlijst en heeft mij ban de pijn afgeholpen.
Overigens vallen de kaakoperaties mee.

Ja! Ik ben nu ziek dus kan niet te uitgebreid typen maar je mag me een PB sturen. Ik heb er jarenlang last van gehad en het gaat zoveel beter nu (zonder operatie).

2 likes

Ik heb dit! Je mag me pb’en als je wil :slight_smile: heb aardig wat info haha

Volgens mij heb ik dit ook. De grootste tip die de tandarts mij kon geven was stoppen met kauwgom. Dat heeft het bij mij wel wel echt beter gemaakt

3 likes

Ik heb twee weken geleden onder invloed van een bepaalde middel de hele tijd mijn vingers lopen knakken want voelde chill maar nu doet mijn hand al twee weken best wel pijn. Ik probeerde net iets open te draaien maar was bijna niet te doen door de pijn. Moet ik me al zorgen gaan maken haha.

Knie doet ook nog steeds stom maar mijn hand doet meer pijn. Voel me echt een bejaard wijf zo. :smiling_face_with_tear:

Edit de volgende dag: Huisarts wil mij toch even zien. Kon gisteren ineens aansteker ook nog nauwelijks gebruiken zonder dat het heel veel pijn deed.

Ik heb dit ook, ook verschrikkelijke harde knakken in mijn kaak en ook veel last met eten. Zowel mijn ortho, dokter en tandarts zeggen niks te kunnen doen. Ik heb vorig jaar kaakfysio gehad maar dit heeft niet heel veel geholpen helaas. Zelfs een operatie doen ze niet snel kreeg ik te horen, dus zou me daar niet al te druk over maken als ik jou was!

Edit : Sorry overigens dat dit niet de post is waar je op zat te wachten. Het valt op dat er gewoon erg veel ontwetendheid heerst binnen het medische veld hierover. Zat afgelopen week bijna huilend in de stoel van de HA, ik gaf aan dat ik mijn kaakgewricht kapot voel gaan en dat als de problemen zo snel door blijven gaan als dat ze nu doen, ik bang ben dat ik mijn mond over 10 jaar helemaal nooit meer open kan doen. Ik woon omgeving Haaglanden, dus ik hoop dat er in jouw omgeving wel wat meer expertise is rondom dit! Sterkte en succes!

4 likes

Hoe is t afgelopen?

Ik ben vanmorgen positief getest op Corona en sinds vannacht heb ik allemaal kleine rode puntjes op m’n gezicht. Na een rondje googlen kom ik uit op petechien maar ik kan geen relatie tot Corona vinden. Iemand die hier ook last van heeft gehad? En tips wat ik moet en kan doen? Moet ik mn huisarts bellen of is het onschuldig?

1 like