Het grote medische vragen-topic #2

Ik heb hooikoorts en huisstofmijt allergie en heb nooit last van mijn ogen of eczeem gehad!
N=1, maar het kan dus wel

1 like

Ons kind heeft hetzelfde en staat ook in het ziekenhuis onder controle bij een kinderarts (niet om die reden). Eerst zeiden ze dat het rond haar eerste verjaardag beter zou zijn maar dat bleek niet zo. In eerste instantie zouden we toen doorverwezen worden naar een KNO-arts maar dat hebben ze even uitgesteld. Ik moet zeggen dat het nu, nu ze bijna 2, is echt veeeel beter gaat. Ze is nog steeds wel regelmatig verkouden maar niet meer continu en ze is ook minder benauwd en hoest veel minder (nu meer neusverkouden).

3 likes

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb dit ineens sinds gisterenavond.

1 like

Geen idee, ik heb het ook wel eens, naar mijn idee een soort stress uitslag. Tenminste daar ga ik vanuit :sweat_smile:

2 likes

Jeukt het ook als je er aan zit? Zo ziet mijn eczeem er uit. Je kunt even googlen op constitutioneel eczeem en kijken of het daar op lijkt

1 like

Nee niet echt. Het is eerder pijnlijk. Ik ga het opzoeken via Google.

Ik krijg in de winter altijd een hele droge huid en als ik niet goed insmeer en veel met m’n handen in het water zit of zo, krijg ik dit ook. Dan gaat de huid een beetje kapot of zoiets. Kan inderdaad best pijnlijk zijn. Ik heb altijd een tube Locobase Repair in huis. Dat is een hele vette crème (gekocht bij de apotheek), werkt heel goed bij mij.

1 like

Ik ga dit product ook proberen. Heb de indruk dat het bij mij door de kou en uitdroging komt.

Ik ben al een tijdje erg schor, maar niet ziek of heb geen keelpijn. Honing, strepsils, dropjes enz, weinig spreken niet roken al geprobeerd maar het wordt niet beter. Heeft iemand dé tip misschien?

1 like

Kan ook door reflux komen volgens mij. Heb je soms last van maagzuur?

1 like

Hmm nu je het zegt, geen reflux maar wel veel moeten braken … Ga hier eens op door zoeken dankjewel!

3 likes

Klopt het dat paracetamol liquid caps geen smaak hebben? Dat dat het voordeel is eraan? :sweat_smile: krijg die normale heel moeilijk weg, mijn kokhalsreflex is echt sterk.
Dus daarom mijn interesse hierin, maar kan niet goed vinden of dat nou echt het voordeel is

heb je meerdere plekjes? Misschien is het krentenbaard.

Nee klopt, die van K.ruidvat eigen merk (andere heb ik nog nooit geprobeerd) smaken naar niks. Tenminste als je ze meteen doorslikt. Weet niet wat er gebeurt als je hem langer op je tong houdt, kaar het heeft niet die vieze bittere paracetamol smaak in ieder geval.

Ze zijn alleen wel best groot, dus dat is wel een dingetje om rekening mee te houden

4 likes

Dankjewel!! Ik ga het proberen, de grootte maakt me meestal niet veel uit maar het is meer die smaak die vrij komt idd :nauseated_face:

1 like

Op elke hand eentje (voorlopig?).

Ik heb er verder niet veel verstand van hoor, maar mochten deze plekken lang blijven en niet dichtgaan/weggaan en eerder groter worden dan zou het zoiets kunnen zijn. Zeker als je meerder plekjes krijgt, dat kan blijkbaar overal zijn op je lijf. Hopelijk is het gewoon uitgedroogd en ben je er snel vanaf!

2 likes

Ja dat heb ik ook alleen niet per se kokhalzen, maar als ik die smaak proef is het net of mijn slikreflex er spontaan mee ophoudt. En dan wordt het natuurlijk alleen maar erger omdat dat kreng gaat smelten op je tong :sweat_smile:
Met die liquid caps heb ik dat nooit. Glijden zo ploep weg haha

Ik hou het in de gaten! Bedankt voor de tip.

2 likes

Stop het in een hap kwark of gekauwde banaan oid. Geleerd van m’n opa en vind het zo veel beter dan innemen met water.

2 likes