Ik heb dit ook sinds een halfjaar. Een zwartgrijze ronde vlek in het midden van mijn zicht met daaromheen wat kleinere vlekjes. Het ziet er anders uit dan al mijn andere floaters (donkerder, meer als echt een vieze, wazige vlek op een autoruit ofzo) en heb er meerdere keren door de opticien en huisarts naar laten kijken. Voelde me een aansteller, maar maakte me ook veel zorgen door het googelen… Maar het was écht niks ernstigs. Inmiddels zijn mijn hersenen er redelijk aan gewend en kijken ze er meestal ‘doorheen’ (het is dus niet weggegaan). Heel af en toe heb ik nog een dag of moment dat het me echt stoort, maar in het begin had ik echt veel last van focussen, autorijden, hoofdpijn e.d. en nu niet meer. Mijn huisarts zei ook nog dat met wat geluk het in de toekomst meer naar beneden zakt, uit mijn zicht of mijn hersenen het nog meer gaan compenseren dat ik het minder ga zien. Mijn vriend heeft tinnitus en ik heb zijn attitude overgenomen in het ermee leren leven door te leren er niet op te focussen.
Sorry, heel veel over mij. Maar vet vervelend voor je, ik herken het en hoop dat het bij jou ook niks ernstigs is en snel beter wordt!
Edit: Oh en dat het meebeweegt is een goed teken!