Het grote medische vragen-topic #2

Voel me nog niet fantastisch, maar vandaag thuis gebleven en naar de dokter geweest. Die zei in eerste instantie “spoelen spoelen spoelen”. Toen zei ik dat dat gewoon niet werkte en dat ik graag iets anders wilde ertegen. Toen heeft ze nog een keer m’n oren en keel gecheckt. M’n ene oor was prima, andere nog steeds ontstoken (goh). M’n keel had blaasjes, dat wees op een virus zei ze.
Nu heb ik wel antibiotica oordruppels, dus 3x per dag nu druppelen. Hopen dat t snel wat verlichting gaat geven. Vind het nu vooral echt naar voelen die druppels.

1 like

Ik hoop op het beste. En goed dat je niey direct vebt weg gestuurd maar je nog iets hebt gekregen.

1 like

Ik heb vandaag echt stinkende urine. De kleur is gewoon helder dus ik drink genoeg, heb geen asperges gegeten en ben ook geen crashdieet aan het volgen. Verder ook geen klachten van blaasontsteking, wel super verkouden maar lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft? Iemand die dit herkent of die weet waar het door zou kunnen komen?

-weg-

Zou voor de zekerheid een SOA test doen. Het is per vrouw verschillend maar je hebt met een schimmelinfectie vaak jeuk, heb je dat? Chlamydia kan wel stinken.

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van hormoonzalf? Ik smeer nu ongeveer een week hormoonzalf op eczeemplekjes (tenminste dat dacht de assistente aan de telefoon, niemand heeft er naar gekeken) maar het lijkt alleen maar erger te worden en het jeukt echt verschrikkelijk. Is het normaal dat het eerst erger wordt? Ik kan er niets over vinden in de bijsluiter… Maar je mag ook niet zomaar stoppen met die zalf dacht ik? Ik denk dat ik sowieso even bel deze week hoor, maar misschien weet iemand hier er iets vanaf

Ik gebruik dat al jaren en heb er nog nooit jeuk van gehad eigenlijk

Drink je genoeg water?

Ik had ook supervaak koppijn en licht in mn hoofd, tintelende vingers etc. Kon ook nog gewoon werken dus wilde eerst eigenlijk ook niet naar de HA. Uiteindelijk wel gegaan en bleek dat ik een te hoge bloeddruk had en heb daar nu pillen voor.

Moraal van het verhaal: ga maar naar de HA. Elke dag koppijn hoort niet :joy:

Nee nergens meer last van!

Nee hier is het volgens mij standaard dat je verdoving krijgt en achteraf zakjes ibuprofen. Dit was bij mij zo althans.

1 like

Gebeurt ook in Nederland bij risicogroepen voor zover ik weet.

1 like

Wat voor soort hoofdpijn, waar en helpt pijnstilling (en welke) wel of niet? Constant, bij vlagen, bij bepaalde handelingen, drukkend, stekend, etc. Bij je voorhoofd/haarlijn kan het aan je ogen liggen (sterkte bril/lenzen niet goed), bovenkant hoofd vaak water/vocht tekort, achterkant of midden bovenkant hoofd kan spierpijn (spieren vanuit rug/nek) zijn, etc.

Heb weleens gehoord dat sommige mensen ook gevoelig zijn voor geuren, zoals wierrook, aroma diffusers of geurkaarsen en daar hoofdpijn van kunnen krijgen. Zou dat het kunnen zijn? Misschien dat er bij alle “leuke” kerstversiering om in de sfeer te komen iets bij zit waar jij last van hebt?

Maar kan inderdaad ook een andere (medische) oorzaak zijn. Sowieso verstandig om de HA te bellen, ik zou het liever vandaag dan morgen doen want met de feestdagen volgende week zal het wel druk zijn… en wees duidelijk als je de HA/assistent spreekt want bij alleen “hoofdpijn sinds maandag” kunnen ze ook denken dat het stress is van school/werk en/of aankomende kerstperiode ofzo en voor je het weet ben je afgeserveerd en moet je volgend jaar terugbellen als je er nog last van hebt :sweat_smile:

Mijn mondhygieniste kan zien aan mijn gebid dat ik permanent aan de antibiotica ben (voor iets geheel anders). Het schijnt de bacterien in je mond enorm te verminderen en goed te zijn voor je tandvlees, die minder snel reageert. Ik kan me voorstellen dat het preventief is, ter voorbereiding van het trekken van je kies.

1 like

Dit lijkt me niet per se waar. In Nederland wordt terecht zo min mogelijk antibiotica gegeven. Bij risicogroepen wordt het wel gegeven, maar zoals @Slaapmuts zegt is dat ter preventie van endocarditis, niet omdat het goed zou zijn voor je mondhygiëne of tandvlees.

3 likes

Wat is niet precies waar? Het klopt dat in NL veel minder antibiotica wordt voorgeschreven (en ik vind dat ook terecht), maar dat van @Reflect is toch in het buitenland?

Ik heb een vraag over de effecten van een nuvaring. Ik heb altijd een stopweek waarin ik ‘ongesteld’ word. Ik had van tevoren begrepen dat dat nep is, en daardoor minder heftig. Dat valt een beetje tegen, het is vooral korter, maar wel heviger. Ik ben ook veel emotioneler. Vooral door dat laatste vraag ik me af hoe het nu eigenlijk zit. Is het toeval dat ik vlak van tevoren vaak huilbuilen heb? Dat kan toch niet hormonaal zijn? In mijn paranoïde buien vraag ik me zelfs wel eens af of het hele ding wel werkt. Maar dat zal toch wel. Ik voel me soms zo onnozel als ik zo weinig over mijn eigen lichaam weet :(.

Hmm ik ga voor de zekerheid toch maar even een test doen, thanks voor 't meedenken!

1 like

Ik heb sinds een week last van één borst. Dezelfde pijn die ik soms heb voor mijn menstruatie, maar nu dus aan een kant. Daarnaast is die borst ook groter geworden. Ik voel niks geks, maar maak me toch zorgen. Is dit een bezoek aan de huisarts waard?

Woensdag zwaardere oefeningen gekregen bij de fysio voor m’n knie, net tijdens kerstdiner van werk continue stil gezeten en nu is mijn rechterknie helemaal dik en pijnlijk. Kan ik, behalve hoog houden, nog iets doen om de pijn te verminderen? Het voelt of er vocht in zit