Het grote medische vragen-topic #2

Ohhhh, wat vervelend! Dan ben je nog verder van huis :frowning: Alles gaat nu goed. Gisteravond poeder gemixt met water en opgedronken. Voelde me daarna heel moe en ben mega diep gaan slapen. Heb onwijs raar gedroomd, echt te gestoord voor woorden. Ook werd ik echt super vaag en dizzy wakker. Dus dat was minder. Maar later op de dag merkte ik er niks meer van en nu weer helemaal in orde!

Ik heb al 3 jaar een kylena spiraal. Ik was wel een soort van regelmatig ongesteld (oud bloedverlies) volgens mn kalender.
Maar nu ineens om de 2 weken licht bloedverlies zonder dat ik volgens mn kalender ongesteld moet worden. Dacht eerst van oh kan gebeuren maar tis nu al een tijdje zo, moet ik me zorgen maken?

Oke vraagje, ik heb dus van die poeder op voor blaasontsteking eergisteravond. Is mijn pil nu nog betrouwbaar? En zo niet, hoe lang is dat dan?

Zo lang je er geen diarree van hebt gekregen of gebraakt hebt, is de pil gewoon betrouwbaar!

1 like

Niet per se dacht ik, antibiotica (als ze dat heeft) kan toch invloed hebben op de werking van de pil?

1 like

Dit is m! En ik gebruik de Cilest pil

@Hova @Mimosa ja ik dacht dus dat dat niet kon. Maar een vriendinnetje van me zei ook iets van dat het geldt voor de strip die je op dat moment slikt en dat de volgende strip dan wel weer goed is ofzo? Vind t allemaal maar ingewikkeld…

Er zijn maar een paar antibiotica die een rechtstreekse werking op de pil hebben, dat zijn zware tuberculose middelen bijvoorbeeld, dat krijg je niet per ongeluk en daarbij wordt het je echt verteld.
Bij de rest moet je alleen opletten dat je er niet van braakt of diarree krijgt, dat zijn altijd oorzaken waardoor de pil minder/niet kan werken.

3 likes

Je naam en adres staan op deze foto

Okeoke! Er stond wel in de brief die ik erbij kreeg dat mijn pil samengaat met t poedertje zegmaar. Maar weet natuurlijk niet of dat dan ook de werking is, of alleen het feit dat het niet erg is als je het allebei hebt ingenomen.

Als er op de brief staat dat de medicatie samengaat, dan bedoelen ze altijd dat dan de werking van beide dus gewoon goed is in combinatie met elkaar.

Je kan d mannose in pilvorm kopen bij Holland and Ba.rret. Dat is het werkzame ingrediënt van cranberry sap en heeft mij van chronische blaasontsteking afgeholpen!

1 like

Cranberry capsules werken beter dan cranberry sap (hogere concentratie).

1 like

Ja 1000 x dit! Echt fantastisch spul!

1 like

Oh weer iets bijgeleerd! Bij mijn laatste antibioticagebruik zei de dokter dat dit invloed kon hebben, maar dan zal hij het over braken/diarree gehad hebben, goed te weten.

Oeh, zeker met zo’n medische voorgeschiedenis zou ik bij een beginnende blaasontsteking niet alleen rekenen op cranberry of d mannose. Prima om dat dagelijks te nemen ter preventie maar zou bij klachten al wat sneller naar antibiotica neigen dan bij iemand zonder diabetes, verlamming, katheter, etc. Misschien zelfs een lage dosis antibiotica dagelijks profylactisch? Ik snap dat je dat het liefst niet zou willen maar een urosepsis bovenop een vermindere weerstand is ook geen pretje.

Ik heb opeens een pijnlijke bult/knobbel achter m’n oor. Voelt vrij hard aan, kan hem niet echt bewegen. Is dit gewoon een opgezette klier of wat zou dit kunnen zijn?

Denk gewoon een opgezette klier als het pijn doet en er plotseling is. Echt vastzittende tumoren doen geen pijn doorgaans. Ik zou het even afwachten, als het over een week niet minder is even de huisarts bellen, maar ik zou je geen zorgen maken.

1 like

Dankjewel! Dat stelt me wel gerust.

Nooit gedacht dat ik hier nog eens mee zou posten, maar omdat het tot dinsdag duurt voor ik eventueel naar de dokter zou kunnen vraag ik het toch maar hier. Afgelopen vrijdag ben ik van m’n fiets gevallen. Het is een racefiets waarbij je voeten aan de pedalen vastzitten en ik viel dus recht naar opzij op mijn arm.

Diezelfde dag viel de pijn mee, maar op dag 2 en nu 3 doet mijn arm heel veel pijn. Van mijn nek, door m’n schouder tot mijn rechterelleboog. Een soort spierpijn, maar dan héél erg. Als ik rondom op mijn arm druk doet dat pijn en als ik mijn schouder in een hoek van 90 graden doe doet het pijn. Ook ben ik belemmerd in heel veel bewegingen zoals m’n baby oppakken, wat echt kut is :sweat_smile:

Komt dit gewoon door de klap? Is het een soort blauwe plek of kan het zijn dat het ‘meer’ is? Nu ik het allemaal typ vind ik het evident om dinsdag naar de huisarts te gaan haha, maar ik ben toch benieuwd of dit meer zou kunnen zijn dan gewoon de schok van de klap op mijn arm. Alvast bedankt :blush: