Lastig om zoiets te beoordelen vanaf hier. Het zou een spierscheur kunnen zijn, maar een subluxatie van het schouder kan ik niet helemaal uit sluiten. Neem voldoende pijnstilling en overleg morgenochtend met de HAP voor een beoordeling.
Hoi allemaal,
Ik ben vier jaar geleden gediagnostiseerd met pcos en in deze periode kreeg ik ook last van bepaalde klachten. Ik moet sinds dien ongeveer 20 keer per dag plassen en in de nacht vier keer. Daarnaast ben ik 15 kilo afgevallen in 1,5 jaar tijd en moet ik mn gewicht in de gaten houden betreft ondergewicht. Nu heb ik enkele onderzoeken gehad bij de uroloog en daar is niets uitgekomen. Behalve veel infecties in mn urine. Nu las ik dat je met diabetes veel dorst hebt, veel plast, meer kans op infecties hebt en gewicht kan verliezen. Daarnaast ben ik ook heel snel moe en slap. Ik vraag mij af of er mensen zijn die diabetes hebben en hoe ze erachter kwamen. Ik wil het graag laten testen bij de huisarts, maar dat lijkt mij in deze tijd niet noodzakelijk. Ik hoop stiekem op een verklaring voor het vaak plassen, want het is zo ontzettend vervelend.
Update! Ik zit weer met precies dezelfde pijn… Wat is dit nou weer☹️
Gewoon weer de huisarts bellen. Misschien is de ontsteking niet helemaal weg.
Ik heb een tijdje terug hierover wel eens gepost maar zo dom geweest om de tips niet op te slaan. Dus nog even een keer.
De laatste jaren heb ik best wel een moeilijke stoelgang. Ik heb niet echt last van obstipatie want als ik naar het toilet ga is het niet echt hard. Maar als ik naar het toilet moet, kost het me wel moeite, doet het soms ook wel pijn en ik heb vaak het gevoel dat ik nooit helemaal klaar ben. Maar soms zit ik wel 20/30 minuten op de wc en dat gebeurd er niks meer. En ik wil ook niet te hard persen. Maar het is wel een rot gevoel. Poepen voelt nooit echt als een opluchting . Dit gebeurd echt maar soms.
Het is een beetje moeilijk te omschrijven en daarom ben ik ook nooit echt naar de dokter gegaan ermee. Maar nu de afgelopen weken heb ik echt wel veel last van buikpijn, moeite tijdens het toiletteren en daarna ook (oa irritatie en aambeien).
De standaard dingen zoals veel vezels, voldoende beweging en water drinken doe ik al. Ik lees op internet veel dingen over harde ontlasting maar dat heb ik dus niet echt.
Maar misschien heeft iemand tips voor iets voor nu. Maar je ziet ook zo veel, Roosvicee laxo, iberogast, verschillende soorten thee, lijnzaad.
Misschien heeft iemand hier tips. Ik heb al ruim twee weken last van mijn kaak. Pijn bij het openen van mijn mond, soms kaakgeluiden bij het kauwen en een verkrampt gevoel en veel hoofdpijn hierdoor. Ik heb enkele maanden geleden redelijk lang bij een kaakfysio gelopen, toen omdat ik mijn mond niet ver kon openen en mijn kaak vaak ‘vast’ zat. Die oefeningen en massages hebben toen goed geholpen en ik was volledig van de klachten af. Ik denk dat dit weer terug is gekomen (in een andere vorm) door onbewuste stress. Waarschijnlijk klem ik 's nachts veel (ik slaap ook heel onrustig) en wellicht heb ik toch wat rare mondgewoontes. Ik heb dit al eerder bij mijn tandarts aangekaart en via de kaakchirurg ben ik toen bij de fysio uitgekomen. De fysio is nu echter dicht. De klachten zijn niet zo erg dat ze me echt belemmeren in het dagelijks leven maar het is wel vervelend dat ik zoveel hoofdpijn heb, geen hard voedsel af kan bijten en amper tanden kan poetsen omdat mijn mond openen pijnlijk is. De rekoefeningen die ik de vorige keer van de fysio kreeg om mijn mondopening te verbeteren kan ik nu juist beter niet doen lijkt me. Iemand tips voor oefeningen of methodes die ik kan gebruiken? Ik ben ook zwanger en denk dat dat icm met corona en gewoon überhaupt het zwanger zijn toch onbewust spanning met zich meebrengt - ook al voel ik me redelijk nuchter. Maar misschien moet ik gewoon de huisarts eens bellen ivm dat verkrampte gevoel en die hoofdpijn.
@Brum ik meen gelezen te hebben dat jij ook kaakklachten had. Ben jij er vanaf? Of vergis ik me nu en was het iemand anders?
Maar dat is echt een soort laxeermiddel? Ik weet niet echt of dat is wat ik nodig heb. Ik heb trouwens een paar maanden terug een ‘gewoon’ laxeermiddel van kruidvat geprobeerd en het resultaat was dat ik ging kotsen na ook wel een keer diarree. Maargoed mijn ontlasting is dus ook niet echt hard.
@anon37686689 klopt, was ik! Ik kreeg er eind 2018/begin 2019 voor het eerst last van ivm de rijlessen die ik toen volgde. Ik ben toen ook naar de tandarts geweest en kreeg een doorverwijzing naar de fysio alleen heb ik daar geen werk van gemaakt omdat ik m’n rijbewijs had gehaald en het werd daarmee minder
Alleen sinds een paar maanden is het weer erger (kan geen aanleiding bedenken helaas) en toen ik op het punt stond naar de fysio te gaan kwam corona en het is nu weer op het niveau van tijdens m’n rijlessen ik krijg het mezelf niet afgeleerd en heb nu dagen dat ik moeite heb met eten en praten. Dus je hebt wel de goeie voor je maar ik ben er helaas niet van af
Misschien toch ook maar eens op afstand wat informatie inwinnen want ik vrees dat het niet snel beter wordt (ben best gespannen onder de huidige situatie)
De tandarts zei ook dat ie zag dat m’n kaken ongelijk sluiten dus ik zal er altijd gevoelig voor zijn vrees ik
Wat voor oefeningen deed je precies?
Ohhh balen zeg dat je er weer last van hebt! Ik was ook zo blij dat het weg was. Wat voor klachten heb jij precies? Ook pijn? Want dan weet ik niet of die oefeningen goed werken. Ik zal eens kijken of ik die papiertjes nog kan vinden. Ik moest ook mijn eigen kaakspier masseren met de duim aan de binnenkant van mijn mond en de rest van mijn hand erbuiten zeg maar, maar dat hielp veeeel beter wanneer de fysio het deed. En oprekken door mijn wijsvingers op mijn onderste hoektanden te zetten en de duimen tegen het bovengebit en dan 5 seconden oprekken. Maar ik ben ook bang dat er in mijn kaak gewoon iets niet goed zit want ik heb best een overbeet en ook vaak het gevoel dat het niet goed aansluit. Zo vervelend!
Misschien niet de tip die je zoekt maar elke dag een kiwi eten op een nuchtere maag, dat helpt bij mij veel beter dan medicijnen zoals dulcolax en dergelijke. Daar krijg ik gigantische krampen van en dan heb ik gewoon echt vreselijke buikloop.
Is er de laatste weken nog iets veranderd qua eetpatroon? Kan alles zijn, meer ongezond of vettiger, of juist meer (rauwe) groenten,…
En met dat het al de laatste jaren bezig is, is je eetpatroon nu veel veranderd tov 10/15 jaar terug?
Intoleranties kunnen ook op latere leeftijd pas beginnen, daar zou het ook te maken mee kunnen hebben.
Sowieso is het best de reden te vinden dat je last hebt, ipv enkel het symptoom te bestrijden. Het jammere is dat dat vaak lastig te vinden is. Op aanraden van mijn huisarts doe ik iedere dag een lepel psylliumvezels door mijn yoghurt 's ochtends, dat helpt wel goed dus zou je misschien ook kunnen proberen.
Ik heb dit ooit ook gehad (roestige spijker) en belde alleen maar om te overleggen zodat ik van het ‘gezeur’ af was. Maar moest meteen zo’n prik komen halen. Bloed is volgens mij op zich goed omdat vuil er dan uit kan maar ik zou dus zeker even bellen.
Je moest meteen komen? Bijzonder, want je hebt in principe 72 uur de tijd om een tetanus vaccinatie te halen. @Ohappyday
Kan er ook niks aan doen :). Was hap, want gebeurde n het weekend. Zou dan voor hen ook handiger zijn geweest om het uit te stellen.
Maar hoe eerder hoe beter, dus ook in het weekend moet je daar wel even voor langskomen.
Dat laatste herken ik wel ja en dat werd bij mij bevestigd door de tandarts. Ik heb namelijk met name rechts last, die kant sluit blijkbaar niet goed/langzamer dan links waardoor ik soms vast zit tussen links wel gesloten en rechts niet en dat doet pijnnn
Ik heb gelukkig niet continu pijn maar bij gapen knakken beide kanten standaard, net als bij grote happen eten en rechts ook bij bepaalde klanken tijdens het praten of mondbewegingen, zoals aan m’n lippen likken
Het is ook erg luid (mensen op paar meter afstand horen het) en heel zichtbaar aan de buitenkant
Ik merk ook dat ik “bang” word voor dat knakken waardoor ik bepaalde bewegingen vermijd alleen daarmee wordt het niet beter vrees ik
Dat oprekken wat je noemt klinkt bijvoorbeeld verschrikkelijk! Kan me voorstellen dat het helpt maar moet er niet aan denken. Ik zou bang zijn dat ik erin blijf en m’n mond niet meer dicht krijg haha, dat masseren klinkt wel ok
Ja snap ik, ik vond het ook heel eng bij die fysio toen we dat gingen doen! Maar gelukkig gaf hij meteen aan dat er niks kapot kan gaan vanbinnen. Ik heb vanochtend mijn fysio toch maar gebeld omdat ik er helemaal gek van word. Nu heeft hij me allemaal oefenvideo’s toegestuurd die ik kan doen. Warm of koel houden kan ook goed werken zegt hij. En overdag je kaak zoveel mogelijk ‘bewust’ ontspannen, dus de onderkaak laten hangen. Misschien heb je er wat aan!
Oh wat fijn! Dat klinkt erg handig
Ik ga toch ook eens kijken of ik contact kan krijgen met iemand. Ik liep natuurlijk nog niet bij de fysio maar wie weet kan ik toch een soort oefeningen mee krijgen, zoals jij hebt. Ik span inderdaad vaak m’n kaak aan bij de meest willekeurige dingen, nergens voor nodig maar inmiddels een gewoonte…
Succes in ieder geval, ik hoop dat het helpt!
Ik sta ingeschreven bij een benu apotheek in een stad, maar door corona kom ik daar niet meer, maar ik heb wel mijn pil nodig, weet iemand of ik dat gewoon bij een andere benu vestiging in ophalen? Ik heb geen papieren recept, ik vraag het altijd online bij mijn huisarts aan.
Een andere apotheek moet eerst een recept hebben, ketens kunnen (meestal) niet bij andere vestigingen in het systeem kijken.
Ik weet niet of je het weekend nog over kunt, maar je zou maandag je huisarts kunnen bellen of ze digitaal een recept naar de andere apotheek willen sturen.