Het grote medische vragen-topic #2

Oh ik zie dat mijn dokter het systeem heeft veranderd en ik het alleen nog kan aanvragen als er een medicatielijst online staat. Komt nu dus goed uit, want dan moet ik ze inderdaad bellen en kan ik doorgeven dat ze het naar een andere apotheek sturen. Dankjewel!

Ik heb dit ook lang gehad, soms een keer per week poepen, soms twee keer per dag, vaak stinkscheetjes, heel vaak een oncomfortabel gevoel in m’n buik, opgeblazen zijn, gevoel om “vol” te zitten hele tijd.
Uiteindelijk is het bij overgegaan toen ik een regelmatig ritme kreeg. En ik moet 3 maaltijden per dag eten en niet snacken. Als ik snack tussendoor krijg ik weer buikpijn.

Hiervoor werkte ik de ene dag van 6.00 tot 13.00 en de andere dag van 15.00 tot 21.00 en liep ook stage van 9.00 tot 18.00. Had nul ritme en nul vaste eetmomenten en ook mn slaap was heel onregelmatig. Misschien heb jij dat ook?

Tis niet echt een medische vraag maar snap er niks van.

Sinds 2/3 dagen is mijn gezicht opgezwollen en heb ik serieus een dikke buik.

Toen ik zwanger was met 20 weken is te vergelijken. Ik overdrijf serieus niet.

Wat is dit joh?! En nee ben niet zwanger want; ongesteld.

Misschien iemand die me hierbij kan helpen, is zo stom om de HA hierover te bellen.

Ik heb eigenlijk altijd al gehad dat als ik met mijn hoofd naar beneden kijk, zoals vroeger bij het invakken op de onderste planken, of nu bij het plukken van onkruid, dat ik ongeveer 10 seconde sterretjes zie en duizelig ben als ik weer overeind kom.

Dacht dat het normaal was ivm bloed wat naar je hoofd gaat, maar mijn vriend keek mij zo raar aan toen overeind kwam en zei dat hij daar nooit last van heeft.

Ik vak al lang niks meer in, maar de komende tijd moet ik nog wel heel veel onkruid plukken en plantjes in de grond zetten. Iemand een tip om zonder duizeling weer overeind te komen?

Misschien houd je vocht vast? Of een allergische reactie?

Allergische reactie kan geen paar dagen duren toch? Ook niks anders gegeten dan normaal. Zal wel gewoon quarantaine vet zijn ben ik bang.

Ohjazeeeeeker kan allergie meerdere dagen duren!! Heb een keer twee dagen zo’n gezwollen gezicht gehad dat vreemden naar me keken, de derde dag zagen alleen m’n familie en vriend het nog en de vierde dag ik alleen zelf nog… maar dus wel vier dagen last van gehad!

Wow echt joh? Maar “alleen” gezwollen of ook andere symptomen?

Gezwollen rood jeuk brand moeie ogen!

Klinkt als orthostatische hypotensie. Het is waarschijnlijk niet zozeer de beweging van je hoofd (naar beneden kijken), maar het snel van zitten/bukken/hurken/liggen naar rechtstaand gaan. Bij elk mens daalt de bloeddruk een beetje als je van zittend naar staand gaat, maar orthostatische hypotensie houdt in dat je bloeddruk te snel/te veel daalt. En daar wordt je dan duizelig door. Het is in principe ongevaarlijk, tenzij je bloeddruk echt zo laag wordt dat je er wankel van wordt en valt oid. Het kan een bijwerking zijn van medicatie maar als je je dit altijd al hebt, dan zal dat wel niet.

Tips en trucs zijn online veel te vinden. Ik heb er zelf sinds enkele weken ontzettend veel last van door bijwerkingen van medicatie, wat mij wel helpt is dus rustiger overeind komen, door m’n knieeen zakken ipv voorover buigen, en als ik echt al duizel dan actief m’n spieren (vooral in je benen/billen) aanspannen. En als het echt niet gaat weer gaan zitten en dan langzamer opnieuw proberen :wink:

1 like

Nooit van gehoord. Slik inderdaad geen medicatie en mijn bloeddruk is in het algemeen goed.

Bedankt voor de tips, ik ga op google onderzoek uit. Jij succes, hopelijk kom jij er nog vanaf.

Klinkt inderdaad als orthostatische hypertensie, zoals hierboven al werd gezegd, maar misschien ook wel ijzer tekort. Sinds ik extra ijzer slik is het bij mij minder geworden, ijzer kan je makkelijk bij de HA laten prikken!

Volgens mij zijn mijn ijzerwaardes goed, maar ga kijken of extra slikken gaat helpen. Heb een paar maanden geleden nog bloed laten prikken en hier waren geen bijzonderheden in te zien.

Ik denk dat ik hooikoorts heb (dit is het tweede jaar dat ik symptomen als niezen, snotterig, jeukende keel/gehemelte in deE tijd van het jaar heb). Het gekke vind ik alleen dat ik er vooral ‘s ochtends vroeg, dus voordat ik überhaupt buiten ben geweest last van heb. En eerst ook’ s avonds, maar nu met medicijnen is dat minder. Buiten gaat het best prima, maar juist binnen speelt het dan weer op. Past dat wel bij hooikoorts? Of zou het een andere allergie zijn?

Jep binnen kan prima. Heb je misschien overdag je dekens buiten hangen? Of huisdieren in bed? Dan verklaart het ook waarom je sochtends veel hebt en savonds.

1 like

Ik word op hooikoorts dagen ook met snot wakker. Die kut pollen komen overal. Helpt bij mij om voor het slapen al een pilletje te nemen en dan door de dag heen nog een keer als het nodig is.

Misschien dat je het zo kan testen?

1 like

Volgens mijn allergoloog past dat juist heel goed bij een huisstofmijtallergie toen ik vertelde dat ik als ik 's ochtends tijdens het klaarmaken gigantische niesbuien had. Was bij mij wel in niet hooikoorts seizoen.

1 like

Ik heb al sinds begin maart uitslag op mijn gezicht en het blijft langzaam uitbreiden.
Nu had ik me ineens bedacht dat het wel eens krentenbaard zou kunnen zijn. Alleen de foto’s op Google zijn veel meer uitgesproken. Maar misschien heb ik een milde vorm van uitslag.

Iemand die het kan herkennen?

!

ik vind het persoonlijk meer op eczeem lijken die ik ook heb gehad.

1 like

Ah ja, daar lijkt het inderdaad ook beetje op. Wel raar omdat ik dat nog nooit heb gehad.
Het jeukt ook niet en ik dacht dat dat typisch voor eczeem is.