Clownseczeem? Of misschien een huidschimmel.
@stervis en @Philo Dankzij jullie weet ik nu eindelijk waar ik last van heb!
Ik heb dit dus ook al maanden, soms wat meer, soms bijna weg. Ik wist niet hoe ik moest zoeken wat en ik kreeg het niet goed op de foto.
Heb het idee dat niacinamide het wel verbetert, maar kan nu gerichter zoeken.
Bedankt dat mijn probleem dat van jou heeft opgelost.
@Whitecactus Nee, beddengoed (expres) niet buiten hangen maar wel de hele dag het raam open. Misschien maar alleen 's nachts open gaan houden… Geen huisdieren ook.
@anon95960165 en @PizzaFunghi Herkenbaar dus toch. De medicijnen die ik heb mag ik maar één keer per dag. Neem ze nu eind van de middag, maar misschien toch een ander tijdstip kiezen…
@Modena Huisstofmijt ook aan gedacht maar heb de rest van het jaar nergens last van terwijl die allergie juist meer in de winter op zou moeten spelen lees ik.
Helaas krijg ik de indruk dat er eigenlijk niets aan te doen is. Ja, antibiotica, maar daar is het bij mij niet erg genoeg voor. Goede huidverzorging gebruik ik al. Had eigenlijk gehoopt er iets aan te kunnen doen
Lees dat het haast alleen bij vrouwen voorkomt en meestal begint in de dertiger jaren. Daar zit ik precies in. Jijook? Dacht dat ik eindelijk betere huid zou hebben nu ik mijn cystische acne onder controle heb.
Bij mij jeukte het ook niet. Ik kreeg er een hormoonzalf en een vaselinezalf voor. Die vaseline zalf kan je zo zonder recept halen, zou ik wel even doen. Die houd het lekker vet zonder dingen erin!
Als je daadwerkelijk eczeem of een schimmel hebt dan is daar wel degelijk iets aan te doen dmv een zalf! Heb het allebei gehad.
Heb je geen koortslip gehad? Ik heb dit ook eens op m’n kin gehad namelijk en dat kwam doordat de koortsblaar kapot gesprongen was.
Ik heb geregeld last van een koortslip en heb ook wel eens herpesblaasjes naast mijn mond gehad, dus dat ken ik.
Het is iets anders, maar wat?
Ik ben net naar de apotheek geweest en de 2 dames daar konden het niet herkennen en raden een doktersbezoek aan. Maar voelt zo onnozel om daarvoor naar de dokter te gaan (zeker nu), maar ik loop er al van begin maart meer rond.
Stuur een foto via een e-consult!
Is er hier misschien iemand met epilepsie die ik wat vragen mag stellen?
Ik heb al mijn leven lang eczeem en daarvoor verschillende artsen bezocht. Maar het is waarschijnlijk stress gerelateerd dus de dermatoloog zegt dat ik ermee moet leren leven.
Dus dat doe ik al een aantal jaar en vaak gaat het goed maar nu heb ik een soort uitbraak op mijn armen en handen en het jeukt zo erg. Voorheen gebruikte ik weleens cutivate en dermovate met goed resultaat en eigenlijk wil ik die weer voorgeschreven krijgen. Kan ik daarvoor de huisarts bellen of denken jullie dat ik dan helmaal langs ga moeten komen?
Denk dat je dat gewoon voorgeschreven krijgt als je belt, omdat je het al eerder hebt gebruikt. Ik heb ook wel eens gebeld voor een hydrocortison zalf die ik jaren eerder had gebruikt en weer wilde smeren ivm opkomend eczeem, dat was geen probleem.
Dermovate is wel een pittige crème, als je dat bijv. vier jaar geleden voor het laatst hebt gekregen denk ik niet dat je dat snel weer krijgt eigenlijk
Ik zou inderdaad de doktersassistente bellen en vragen of je het mag hebben, meestal willen ze zoiets wel herhalen is mijn ervaring in de apotheek!
Wat zou je dan aanraden? Afspraak maken en laten bekijken?
@Modena @anon95960165 @Hova thanks voor jullie antwoorden!
Gewoon even bellen, misschien kan je een foto sturen via econsult of mag je idd bij de assistente langskomen. Dermovate kun je ook na 2 weken al best heftige bijwerkingen van krijgen dus dat is sowieso niet echt iets voor op de lange termijn.
Ik vind het zelf op de foto totaal niet overkomen zoals het er in het echt uitziet.
Ik heb jaren cutivate en dermovate gebruikt en deed dat alleen als het heel heftig was op bepaalde plekken, dat is misschien 1x per maand gemiddeld. Dus in dat opzicht alleen bij uitzonderingen, heb nu echt veel last.
Ga idd even bellen morgen! Thanks!
1x per maand is gewoon veilig ja! Ja ik zou het gewoon proberen, misschien krijg je het wel gewoon mee hoor
Ik heb sinds een paar dagen een prop slijm in mijn keel en ik denk daardoor een hele vieze smaak in mijn mond. Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?