Ik heb om en om, soms tegelijkertijd, maar vsker om en om pijn in mijn oren (een soort druk staat erop) en jeuk. En alsof er allemaal vocht (oorsmeer) uitloopt (dat is niet zo). Kan ik hier iets aan doen?
Vermoed dat het komt door gebruik van wattenstaafjes, vind het zo lastig om die te laten staan. Zeker als ik nu steeds het gevoel heb dat er iets zit wat weggg moet.
Klinkt als otitis externa (gehoorgangontsteking) kan heel vervelend zijn. Zure oordruppels werken heel goed, maar heb je wel een recept voor nodig. Je zou eventueel kunnen bellen naar de huisarts om te kijken of je het telefonisch kan krijgen. Waarschijnlijk willen ze vooral weten dat je geen middenoorontsteking hebt en schrijven ze dan best voor.
hoe lang heb je normaal nog last van buikgriep? heb van vrijdag naar zaterdag de hele nacht overgegeven en zaterdag nog een keer, maar nu is het woensdag en heb ik nog steeds last van misselijkheid en een borrelende buik etc. kan wel gewoon eten en ik ben niet zo misselijk dat ik er van moet spugen, maar irritant is het wel.
Ik heb er toen echt wel 9 dagen last van gehad. Het spugen en diarree zelf duurde ook maar dag of 2/3 maar daarna die gevoelige maag/darmen nog bijna een week.
Vooral geen uitlokkende dingen eten/drinken. Cafeïne, alcohol en vet eten laten staan even. En zou zelf ook matig zijn met uien en knoflook ed.
Dankje!
De nhg standaard zegt gemiddelde duur 4-7 dagen, na 10 dagen is 90% klachtenvrij. Dus het wijkt niet echt af van normaal nog al kan ik me voorstellen dat het lang voor je is. Bij aanhoudende of terugkerende koorts zou ik wel even de huisarts bellen.
ah oké, dan zit ik nog goed dus. koorts heb ik niet gelukkig dus dat scheelt, alleen zo’n last van m’n maag en darmen. thanks voor je snelle reactie!
@ellegirltalk jij ook bedankt!
Ik vroeg me af of er iemand hier bekend is met een allergie voor ‘operatie staal’ ?
Mijn man heeft vorig jaar na wat operaties een aantal platen en schroeven in zijn been en enkel gekregen en sindsdien heeft hij last van een soort eczeem op zijn been.
Het zijn bultjes, het jeukt en het is ook echt alleen op zijn onderbeen, dus waar het metaal in zit.
Ik dacht eerst aan zwemmerseczeem want daar lijkt het op, maar dat is het niet want zalf daarvoor hielp niet en omdat het dus echt alleen op de plekken rondom dat ‘operatie-staal’ zit.
Weet je welk staal er in zit? Chirurgisch? Of titanium?
Chirurgisch!
ik heb een soort abses in mijn lies, precies op de pees naar m’n bovenbeen. het zit er al minstens een half jaar (i know) maar loste het op door minder te fietsen en thuis zo weinig mogelijk kleding te dragen. Als ik bijvoorbeeld een keer fiets en daarna 3 dagen niet dan gaat het wel.
nu is het een keer snachts open gegaan en doet het echt heel veel pijn, ik leef ermee door geen ondergoed te dragen (werk nu thuis) maar ik moet binnenkort weer naar kantoor en dus een broek aan. kan ik ermee naar de dokter? wat kan de dokter doen? het is echt een vieze wond.
en ik heb een nieuwe dokter en vind het ook zo wat om nou op de eerste afspraak gelijk m’n broek uit te doen.
Ben geen arts oid, maar ik heb dit ook een paar keer gehad met infuzen/bloedprikken in mijn pols of hand.
Ja ik zou dit wel ff door een professional laten bekijken! Vooral als je er al zo lang mee loopt.
Je kan naar de dokter gaan en die kan een lotion voorschrijven. Voor de rest inderdaad zo min mogelijk druk erop.
Rook je? Dat heeft vaak ook invloed
Nee ik rook niet
Ziet er uit als een uitgezakte blauwe plek! Dat trekt wel weg
Zeker mee naar de huisarts gaan! De huisarts kan het zo nodig verder openen en mogelijk krijg je ook antibiotica. Vooral als je er nog zoveel last van hebt zou het kunnen dat het abces nog niet volledig ontlast is en/of dat het geïnfecteerd is. Dus absoluut niet raar om mee naar de huisarts te gaan, hoe ongemakkelijk de plek misschien ook is.
ik hoop niet dat ze er in wil roeren, er naar kijken doet al pijn op dit moment. het komt echt vooral van fietsen en de hele dag zitten bij mij denk ik.
mijn broek die ik vaak naar werk droeg zat te strak. heb nu een nieuwe broek maar het kwaad is al geschiet au au
De oorzaken lijken inderdaad wel duidelijk, maar dat neemt de klachten nu niet weg. Als het echt te pijnlijk is om te onderzoeken kan de huisarts ook een en ander verdoven. Maar juist dit: dat het al te pijnlijk is om naar te kijken zegt wel dat je wat medische hulp kunt gebruiken.
Of gooi het over een hele andere boeg, veel huisartsen doen nu e-consulten, misschien kun je wel eerst een foto sturen en de situatie uitleggen en weet je huisarts dan al genoeg.
Nou wat een gezeur. De huisarts denkt (aan de hand van een foto want Corona) dat het zonne allergie is en schrijft een hormoonzalf voor.
Ik vertrouw het echt niet, want het is echt alleen rondom de plaatsen waar hij staal in z’n been/voet heeft. En hij draagt altijd schoenen/sokken.
Plus dat z’n littekens heel netjes geheeld waren en nu weer helemaal rood opvlammen en open gaan.
Niemand die hier iets over weet?