Allergie voor chirurgisch staal bestaat, maar of dit dat is is moeilijk vast te stellen, want ik weet niet wat er in zit en waar het precies zit. De behandeling van allergisch eczeem is ook een corticosteroidcreme om te beginnen, dus dat zou ik gewoon doen.
Moet hij nog eens terugkomen bij de chirurg? Was het plan het materiaal er ooit weer eens uit te halen?
Bedankt voor je antwoord!
Ik vind het zo vervelend om de huisarts in deze Corona tijden te gaan zitten bestoken met vragen.
Maar Google hielp me ook niet echt verder.
Dan zou ik moeten zoeken in de operatie verslagen of ik iets over de metaal soort kan vinden. Hij is in 2 verschillende ziekenhuizen geopereerd omdat ze het halverwege de eerste operatie niet meer zagen zitten door te weinig kennis van zaken
Dus misschien zit er ook nog wel verschil in de gebruikte materialen aangezien de ene operatie in Zeeland was en de ander in Utrecht.
Nee hij is uitbehandeld bij de chirurg. In principe hoeft hij niet meer terug te komen, alleen als hij bijv over een aantal jaar zoveel pijn gaat krijgen bij het lopen (zijn kraakbeen in zijn enkelgewricht is er niet meer) dan willen ze zijn voet gaan vastzetten.
Er zit een plaat in zijn scheenbeen met 10 schroeven en er zitten her en der wat schroeven in zijn enkelgewricht. (Op de foto zie je natuurlijk maar 1 kant van zijn been, dat is de kant waar de plaat in zit. Aan de andere kant heeft hij nog een litteken waar ze de operatie gedaan hebben voor de schroeven in zijn enkel.
Maar in principe hoeft het metaal er dus niet meer uit.
Edit: ik ben gewoon heel bang dat er nu een bacterie via die plekjes z’n enkel insluipt, dan is die hormoonzalf toch ook niet goed op open wondjes?
Dat staat meestal niet zo genoemd in het operatie verslag, is wel ergens in het dossier te vinden, maar het maakt ook eigenlijk niet zoveel uit.
Als hij er last van blijft houden zou ik vragen voor een verwijzing terug naar de chirurg, die ziet dit misschien wel vaker en kan eventueel zeggen dat het materiaal er uit kan als de botten goed genoeg zijn vastgegroeid.
Ik heb al een paar dagen pijn aan mijn duim en de aanhechting van mijn pols naar mijn duim. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Overbelasting. Had ik toen ook. Rust nemen en echt pas op de plaats doen. Ik bleek het syndroom van quervain te hebben en heb uiteindelijk een operatie eraan gehad omdat ik teveel deed. Niet prettig
Oeh
Zal morgen mijn fysio eens bellen, mijn arm is ook weer een stuk dikker de laatste week dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft.
Is het je duim waar je ook je smartphone mee bedient? Dan ook daar op letten en echt minder met je mobiel in je hand zitten.
Nee juist de andere
Hmmm interessant! Hopelijk trekt het snel weg met wat extra rust.
Wat voor rugpijn heb je bij blaasontsteking? Ik heb behoorlijke rugpijn die steeds erger wordt, maar het lijkt meer kramp en zeg maar echt pijn vanuit m’n spieren of gewricht, of nou ja, dat. Maar ik moet ook elk kwartier/half uur kleine beetjes plassen.
Kan er een verband zijn of is rugpijn bij blaasontsteking bijv meer menstruatiepijnachtig?
Wat naar! Toen ik rugpijn krijg bij mijn blaasontsteking was het uitgeslagen naar een nierbekken ontsteking. Ben je al bij de dokter geweest? Mijne was toen ‘verwaarloosd’, had nog geen medicatie gehad. Het hoort volgens mij niet bij een blaasontsteking.
Beterschap in ieder geval! Een blaasontsteking is zo rot!
Heeft dit goed bij jou geholpen? Ik moet waarschijnlijk ook een operatie.
Mijn rugpijn bestaat dus al langer, maar wordt nu zo hevig dat opstaan, naar de wc gaan, iets in de vaatwasser zetten, pff het is een marathon.
En dat telkens moeten plassen is erbij gekomen. Ik heb vanochtend contact met de huisarts gehad maar vergeten te benoemen over dat naar de wc moeten. Hmm. Geen idee. Ik voel me verder niet ziek en dat is bij een nierbekkenontsteking wel las ik.
Kunnen ook nierstenen zijn of toch een blaasontsteking. Ik merk dat vaak ook bij toenemend rugpijn (ondanks dat het dan geen nierbekkenontsteking is). Moet je binnenkort ongesteld worden? Voor nu flink water drinken en een paracetamol. Als het niet uit te houden is dan even bellen met de HAP, anders morgen je eigen huisarts bellen.
Nee helaas val ik onder de 20% waarbij het niet goed geholpen heeft. Het staat allemaal nog steeds erg strak maar een tweede operatie is veel invasiever en dan moet ik ook onder algehele narcose.
Onee super kut! Had je ook corticosteroïden spuiten van te voren gehad?
Ja. En eentje na de operatie nog eens. Maar voor nu is het prima en red ik mij ermee. Alleen sommige bewegingen zijn gewoon pijnlijk, die probeer ik te vermijden.
Herstel erna vond ik mee vallen. Enige irritante was de gevoelloosheid van mijn vingers en handrug voor een lange tijd
Ik heb nu mijn tweede spuit gehad en zit in het gips. Mijn arts denkt niet dat de spuit iets gaat doen. Ben alleen wel een beetje angstig, omdat ik mijn werk niet kan uitvoeren, dus operatie is mijn laatste redmiddel.
Was het voor mij toen ook. Maar in 80% van de gevallen helpt het wel. Ik hoor net bij die 20% die er niet geheel baat bij heeft.
Heb je een andere baan gezocht of bijt je door de pijn heen?