Het grote medische vragen-topic #2

Zelfde baan, pijn is wel een stukje minder en ik compenseer met mijn rechter hand(dominante kant ook)

Aah oké! Werkte jij ook niet in de zorg?

Ja klopt

1 like

Inmiddels heb ik al 2 maanden last van iets, maar gezien de huidige situatie wil ik niet onnodig naar de huisarts. Hopelijk kan iemand hier mij meer vertellen.

Al een tijdje heb ik last aan mijn linkerzij, tussen mijn heupbot en ribben in. Ik heb geen pijn, het voelt eerder alsof het ‘vol’ zit en er iets drukt. Wel steekt dit soms ook door naar mijn rug. In het begin voelde ik het af en toe, maar inmiddels voel ik dit de hele dag en lijkt het erger te worden. Op mijn linkerzij slapen vind ik nu ook vervelend omdat ik dan contant de druk voel, het voelt alsof er iets in de weg zit. Ik heb geprobeerd zelf te voelen maar ik voel niks diks of raars zitten.

Heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en zou ik hier nu mee naar de huisarts moeten?

Ik hoop dat het bij mij “gewoon” vocht is. Arm is ook al weken dikker. Kan maandagavond bij se fysio terecht dus hopelijk helpt dat

1 like

Lastig om het zo te beoordelen, maar als je idee hebt dat er iets zit wat groter wordt (milt?) dan moet je wel naar de huisarts ter beoordeling.

1 like

Bedankt voor je reactie! De dokter zei een maand geleden dat ik terug moest bellen bij verhoging of koorts. Ik begin mij inmiddels toch aardig zorgen te maken omdat het inderdaad mijn milt zou kunnen zijn en ik er al lang mee rond loop nu. Morgen toch maar weer bellen en hopen dat ik zsm langs kan komen.

Persoonlijk (ben ook dokter) dat je echt terug moet naar de huisarts en op z’n minst om een bloedonderzoek en een echo van het buik moet vragen.

1 like

Moet de huisarts niet gewoon eerst even een volledige anamnese afnemen en lichamelijk onderzoek doen? Wij hebben ongeveer een half symptoom hier beschreven gekregen, hebben geen enkele vervolgvraag gesteld, hebben geen idee van haar voorgeschiedenis, hebben niet kunnen kijken/luisteren/voelen, hoe weet je op basis hiervan zeker dat ze absoluut een echo nodig heeft?
@Pepernoot Ik zou er zeker mee teruggaan naar de huisarts, maar het benodigde vervolgonderzoek aan hem/haar overlaten.

3 likes

Ja daar heb je gelijk in! Was iets te stellig :slight_smile:

Even terugkomend op dit verhaal.
Orthopeed gebeld, die zei ‘komt niet door het staal want dan zou je ook pus en wonden moeten hebben’
Hij mocht niet langskomen.
Inmiddels smeert hij met de hormoonzalf maar het wordt alleen maar erger. Heel zijn onderbeen zit inmiddels onder de plekken en zijn littekens zijn open.
Morgen maar wéér de huisarts bellen… maar die wil dus ook niet dat hij langskomt en wil het alleen maar via de mail afhandelen… :sweat:

Ik heb weer eens last van pijn rondom mijn ovulatie maar ik dacht eigenlijk dat het één moment was en dacht van oké dan is 24u al wel lang voor klachten maar online staat dat het ook wel een beetje langer kan aanhouden. Nu is dit nacht 4 met pijn, elke keer en elke maand op precies dezelfde plek maar dus alleen 's nachts heb ik er zo veel last van dat ik wakker wordt van de pijn, pijnstillers neem en het met warmte wat behapbaarder te maken. Ik merk dat ik er een beetje moedeloos (en moe haha) van word. Ze hebben 2 jaar geleden een vaginale echo gemaakt - ivm andere buikklachten - en toen was m’n linkereiersrok wat vergroot maar schijnbaar was dat normaal. Maar veel meer dan dat zullen ze niet kunnen doen of wel?

Wie weet wat dit is? En waarom? Mijn vingers worden ook gevoelloos dus ik ben echt bang dat ik een keer tijdens het koken flink in mijn vinger snijd.

Syndroom van Raynaud zo te zien

@Banananana en @Calypso thanks!

Ik heb dit sinds dit jaar ook, wel alleen bij kou maar aan één hand. Nu ben ik meteen bezorgd

Wat vervelend zeg! Zit de pijn links of rechts? En wat voor pijnstillers slik je op het moment dat je laat begint te krijgen?

Ohja das wel handig om er bij te zetten haha, de pijn zit altijd links en mijn huisarts zei toentertijd van ja dat kan ook van je darmen komen (ik heb pds) maar ik heb niet het idee dat daar echt een verband tussen zit - omdat het ook heel specifiek elke maand terugkomt-. In principe slik ik 2x 500mg paracetamol bij pijn (en omdat het 's nachts is en ik uiteindelijk wel weer in slaap val blijft het bij één dosis), soms ibuprofen maar meestal pcm

Hmm ik zou er zelf dan echt op staan om er nog een keer naar te laten kijken als er weer afspraken gemaakt kunnen worden. Zou dan vaker ibu nemen als je er echt wakker van ligt of zelf vind ik naproxen/merkloze aleve icm met paracetamol ook fijn werken. Begin je ook op tijd met je pijnstilling? Dus zodra je pijn voelt opkomen gelijk grof inzetten, dan zet de pijn minder door.

Mijn nicht had zoiets ook altijd (niet zo heftig alleen volgens mij) en die heeft toen 1 keer acupunctuur gedaan en sindsdien geen last meer gehad! Wellicht om te proberen als het weer mag!