Het grote medische vragen-topic #2

Het nadeel van het gebruik van de pijnstilling is dat het vaak 's nachts komt opzetten. Ik track mijn cyclus wel en weet dan wel ongeveer wanneer die 3/4 nachten zullen zijn maar als ik om 3 uur wakker word van de pijn, vind ik het lastig om al als ik ga slapen (rond 22.30u) al pijnstillers te nemen want als het die nacht niet is, is dat ook zonde. Misschien inderdaad toch maar een keer terug naar de huisarts als de tijden weer wat veranderd zijn.
Bedankt voor je reactie in elk geval! :blush:

1 like

Ik heb soms zo’n pijn aan mijn borsten. Mijn rechterborst is op dit moment zo gevoelig. Mijn linker ook wel iets maar mijn rechter doet soms echt pijn. Ik heb het wel vaker vooral rond mijn menstruatie maar laatste tijd blijft het vaker aanhouden daarna. Nu ben ik ook niet ongesteld maar heb wel de pil doorgeslikt.

Maar het is echt een rotgevoel ik ben me ook zo bewust van mijn borsten continu

Heb heb al sinds eind maart last van pijn in mijn mond en droge mond (en neus)
Is echt even heel slecht geweest. Incl schimmel en ontstekingen
Heb contact gezocht met de huisarts en heeft op na telefonisch overleg chloorhexidine geadviseerd.
Ik moest dit zeker 5 dagen volhouden.

Langzaam ging het beter. Nog steeds droge mond en gevoelige tong (chips eten is niet fijn)
Een week twee keer per dag gespoeld en toen weer even aangekeken hoe het gaat.
Maar ik heb nu weer witte aanslag en weer steeds gevoeliger/pijnlijk

Ik heb nog chloorhexidine dus daar kan ik mee doorgaan of moeten we nu toch iets anders proberen?

De droge mond kon door speekselklierontsekingen komen zei mijn huisarts

Heeft iemand enig idee wat deze vlek op mijn vinger kan zijn? Hij zit er nu ongeveer een week, ik heb er voor de rest geen last van, geen pijn ofzo.

Ik heb gisteren bloed geprikt, is dit normaal?

Helemaal normaal, je maakt een gat in een vat en daar lekt een klein beetje bloed uit, en dat wordt een blauwe plek. Kan zelfs nog wel een beetje meer opvallend worden, en dan alle kleuren van de regenboog krijgen voor het verdwijnt.

1 like

Oke, dankjewel voor je supersnelle reactie! :smiling_face_with_three_hearts:

Ik ben net in een glassplinter gaan staan (denk ik, gisteren een wijnglas laten vallen, maar wel aan de andere kant van de kamer) en naast dat het bloedt, zie ik de splinter zelf niet. Wel doet het veel pijn als ik erop ga staan. Zou ik hiermee naar de huisarts moeten of is er thuis iets wat ik zou kunnen proberen?

Je zou kunnen proberen om te weken in een voetenbadje met soda of badedas. Dan komt het er misschien vanzelf uit.

1 like

Dankje, ga het proberen!

1 like

Hoi!
Ik heb een vraag. Ik ben na overleg met de huisarts weer begonnen met de pil. Ik ben drie jaar geleden gestopt door andere medische dingen, en 9 dagen geleden weer begonnen. De eerste dag dat ik de pil slikte werd ik ook ongesteld (ben altijd onregelmatig), maar sindsdien ben ik het nog steeds. En het wordt niet minder. Hiervoor was ik meestal zo’n 6 dagen ongesteld, waarvan dag 3-5 hevig. Even in een spoiler

Samenvatting

Vooral in de ochtend lijkt het niet te stoppen en ‘loopt’ het er uit. Sorry, tmi.

Maar ik durf niet echt op google te gaan zoeken, want ik heb geen zin in bangmaak verhalen. Is het iets wat ‘normaal’ is of herkenbaar voor iemand?

Tot wanneer is het normaal dat je bieten in je ontlasting kan terugzien? :thinking: Ik twijfel nu of het bloed is of nog de bieten, kan het ook meerdere keren aanhouden? Ik ga voorlopig geen bieten meer eten, krijg er echt stress van :see_no_evil:

Grr ik heb sinds 3 dagen (nadat ik 2 glaasjes wijn heb gehad donderdagavond) dat m’n neus aan het einde van de dag hartstikke dicht gaat zitten.
Verder geen snot of andere verkoudheidsongemakken.

Met het hele corona gebeuren nu maak ik me nog net iets drukker dan normaal (hypochonder :raising_hand_woman:)

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het is echt pas vanaf uurtje of 17, daarvoor helemaal nergens last van :thinking:

Jaren geleden ben ik eens geopereerd aan mijn neus omdat die eigenlijk altijd verstopt zit en ik er amper door kan ademhalen. Heeft echt maar kort geholpen en toen ging het weer dichtzitten. De laatste maanden is het echter weer ontzettend erg en heb ik het er zelfs benauwd door. Met slapen moet ik bijv m’n neusgaten open houden met m’n vingers om goed te kunnen ademen en elke dag met spoelen van mijn neus komen er kleine bloed stolsels uit.
Ik heb ook van binnen een hele droge neus, soms wel dat ik m’n neus wil snuiten ofzo, maar behalve bloed en (sorry smerig) een klein beetje groen snot komt er niks uit.

Kan ik hiermee terug naar de huisarts? Of herkent iemand het en heeft diegene tips? Ik word er inmiddels helemaal gek van. Krijg ook steeds opmerkingen dat ik zwaar adem of loop te hijgen, terwijl ik gewoon door mijn neus adem. En het piept als ik ademhaal, mega irritant :see_no_evil:

Oh ik dacht in eerste instantie dat het een antwoord op mijn vraag was :grin:

Zou terug gaan naar de huisarts en een verwijzing naar de Kno arts vragen als ik dat zo lees.

Hahaha ja had best gekund inderdaad :see_no_evil:

Heb je geen hooikoorts of andere allergie?

Ja heb sowieso hooikoorts, maar het is al sinds oktober zo erg dat ik amper lucht krijg, dus denk niet dat het nu zo is door de pollen.

Heb jij na de operatie lang last gehouden? Ik heb toen zelf echt nog een paar dagen met zo’n verband onder m’n neus moeten lopen omdat het bleef bloeden. Weerhoudt me er wel een beetje van om terug te gaan want stel ze willen weer opereren dan zit ik weer zo’n tijd met al dat bloed en troep :sweat_smile:
Aan de andere kant: dat zit ik nu ook hahaha. Maar vond dat toen echt zo naar

Moet je op dokters advies iedere dag je neus spoelen?

Oh slim om verder nog eens te laten onderzoeken inderdaad. Ben jaren terug wel getest en daar kwam toen alleen hooikoorts uit maar misschien dat dat inmiddels is veranderd. Dankjewel!

@Philo is inderdaad op doktersadvies.

Je zou wellicht in overleg kunnen kijken of het scheelt als je dit minder vaak doet. Het kan ook irriteren maar wellicht speelt er inderdaad zoals hierboven gezegd wel een allergie oid. Zou zeker verder zoeken want het is super rot als je niet vrij kunt ademen!

2 likes