Is er iemand hier die onderzoeken heeft gehad naar endometriose? Zo ja mag ik je dan misschien een berichtje sturen?
Ik slik al heel lang de Diane pil, en nu heb ik 2 maanden geleden een ander merk pil meegekregen. Ik wil eindelijk graag terug naar mijn vorige. Mijn vorige merk was de Mylan en die ik de laatste keer heb gekregen de Teva. Als ik Google lijkt het of Mylan is overgenomen door Teva. Iemand dit dit misschien weet?
Nee zijn verschillende fabrikanten.
Bedankt! Dan ga ik de dokter bellen dat ik graag de Mylan graag weer wil.
Ik heb even een enorm hypochonder moment, en dan niet voor mezelf maar voor mijn vriend. En ik weet niet zo goed waar ik het anders kwijt moet, dus dan maar even een berichtje hier.
Hij heeft al eeuwig last van gevoelige darmen, soms gaat dat lange tijd goed en nu heeft hij dus weer een ‘darmendipje’. Veel last van van zachte vettige ontlasting, veel winderigheid en aandrang. Normaal sport hij heel veel en dat is nu weggevallen. Op aandringen van mij is hij vandaag eindelijk naar de huisarts ermee gegaan en die heeft een bloedonderzoek voorgesteld om bepaalde dingen te achterhalen: verschillende intoleranties, schildklier. Maar ik ben dus als de dood dat hij dus straks een tumor heeft. Mijn grote angst. Ik weet het ergens wel, hij valt niet af, heeft geen slijm of bloed in de ontlasting, geen aanhoudende diarree of buikpijn. Maar ergens een stemmetje is daar zo bang voor.
Is er hier een huisarts of iemand anders die er verstand van heeft die mij misschien een beetje gerust kan stellen? Heb gister al meerdere potjes gejankt dankzij mijn doemscenario, nu ben ik ook zwanger en dus extra hormonaal, maar toch.
Ik heb even voor je gekeken op https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl, en de samenstelling van de Teva en Mylan is identiek.
Als hij al eeuwig last heeft van z’n darmen dan is de kans op een darmtumor wel erg klein. Gezien zijn leeftijd liggen andere zaken zoals een spastische colon/PDS of een IBD(bv crohn) meer voor de hand. Ik zou gewoon de bloeduitslagen van de huisarts afwachten en dan stap voor stap verder kijken.
Ja vanaf zijn volwassen leeftijd zo ongeveer, hij is nu 36. Is ook zo, crohn dacht de huisarts niet na het voelen aan zn buik. Volgens haar zou je dan meer pijn/ontstekingen moeten voelen.
Ah dankjewel. Ja ik had gevonden dat de werkzame stoffen hetzelfde waren maar de hulp stoffen niet. Ze hebben de Mylan weer voor me besteld hopelijk zijn de bijwerkingen dan toch weg.
Ook de hulpstoffen zijn gelijk. Maar hoop dat het weg gaat dan!
Het is heel makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, maar ik zou niet gaan doemdenken, zéker niet als hij al heel lang last van zijn darmen heeft. Dat het nu meer opspeelt, kan komen doordat hij bijvoorbeeld meer thuis zit en/of anders eet dan gebruikelijk.
Als ik kijk naar de alarmsymptomen van darmkanker, zoals hier: https://www.mlds.nl/kanker/darmkanker/darmkanker-herkennen/, dan denk ik niet dat je vriend zich daar zorgen over hoeft te maken.
(Als het je geruststelt: ik ben oncologieverpleegkundige op een chirurgische afdeling waar mensen met oa darmkanker geopereerd worden, ik zou mij op basis van de klachten die je hier omschrijft echt geen zorgen maken)
Ah dank je wel voor je berichtje, dit stelt me wel wat meer gerust. Dat is het ook: doemdenken. Ik hoop dan maar heel erg dat er iets uit de onderzoeken gaat komen en dat hij eventueel iets in zn eten kan aanpassen… normaal staat hij full time voor de klas en voetbalt hij minimaal 2 keer per week, dat is nu al wat weken natuurlijk niet meer dus dat zal ook wel een rol spelen. Nogmaals dank je voor het lieve meedenken, ook op basis van jouw vakgebied, echt enorm fijn
Ik heb wat wratachtige, verhoornde huid op mijn vingers. Beide plekjes zijn ooit gestart als wratje, maar er is inmiddels geen ‘pit’ meer in te ontdekken en ik zou er graag vanaf willen. Aanstippen lijkt me daardoor nutteloos. Iemand ervaring hiermee?
Kun je niet even de praktijk bellen en het voorleggen? Dan weten zij wel wat je het beste kunt doen denk ik!
Ik hoefde niet persoonlijk langs te komen.
Gebeld met assistente, en kon naar de apotheek
Bij de een staat polyethyleenglycol en bij de ander macrogol, maar dit is hetzelfde. Voor de rest zie ik geen verschillen!
Ach heel herkenbaar, ik heb precies eenzelfde situatie met mijn vriend. Herkenbaar ook dat die zwangerschapshormonen je helemaal gek kunnen maken. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn! En ja, dit komt van iemand die afgelopen weekend een hyperventilatie-aanval had omdat ze 's nachts als ze niet kan slapen gaat rondstruinen op het internet en zichzelf helemaal gek maakt.
Mijn vriend heeft ook al heel lang, zo’n twee jaar, veel last van buikpijn. Niet zozeer van zijn ontlasting maar een opgeblazen gevoel, branderige pijn en steken rechts onder de ribben. Hij is ontzettend bang voor de dokter etc. dus het duurde heel lang voor hij langs is gegaan. Nu is er een echo gemaakt, bloed geprikt en ontlasting gecheckt en daar is niks uitgekomen. We wachten nu op een oproep voor een afspraak in het ziekenhuis maar dat kan erg lang duren. Maagtabletten hebben ook niet geholpen. Ik heb al 1847392 ziektes voorbij zien komen en weet dat het ‘gewoon’ te maken kan hebben met darmen of maagproblemen maar heb één verhaal gelezen over een tumor in dikke darm en dat blijft maar door mijn hoofd spoken. Terwijl mijn vriend alleen de pijn heeft, niet afvalt, normale ontlasting heeft etc. Brrr terwijl ik dit typ begin ik alweer te zweten en traanogen te krijgen, ik word echt gek van mezelf soms. En dan moet hij mij dus gerust gaan stellen terwijl hij degene is die last heeft…
Ohh die laatste zin van jou, dat gebeurt dus precies ook bij ons. Zo stom eigenlijk. Ook dat ik opeens van iets een mega groot probleem ga maken, terwijl hij dit al heeft zolang ik hem ken. Het is gewoon dat ik zó bang ben om hem te verliezen. Van dat idee kan ik mezelf echt helemaal gek maken. Kan ook gelijk spontaan een potje janken.
Maar dat er niet iets gevonden is, is goed toch? Ik hoop in ‘ons’ *kuch zíjn geval dat er een bepaalde intolerantie wordt gevonden. Zal wel flink schakelen zijn, maar dan weet je dat in ieder geval.
Ik zou de huisarts even bellen. Sommige hebben het heel druk door corona, andere hebben er zijdelings mee te maken. Je komt er alleen achter door even contact met ze op te nemen.