Duizeligheid of neiging tot flauwvallen na het sporten kan ontstaan door een verandering in bloedsomloop. Wanneer je na een intense inspanning vrij plotseling rust neemt, hoopt het bloed zich langzaam op in je benen en stroomt het minder goed naar je hoofd. Dit komt doordat de spieren die je gebruikt tijdens het sporten normaal gesproken helpen met het bloed omhoog pompen naar je hoofd. Wanneer je stopt met sporten, zijn deze spieren niet meer actief en kan er dus een tekort aan bloed en daarmee een tekort aan zuurstof ontstaan. Dit kan leiden tot duizeligheid en in sommige gevallen zelfs tot flauwvallen. Probeer het fietsen langzaam af te bouwen of je benen bij het afdraaien nog even goed aan te spannen. Je kunt als je de duizeligheid voelt aan komen je benen kruisen en je billen knijpen. Als je toch duizelig blijft dan snel zitten.
Zou ik de huisarts kunnen bellen en vragen om een bloedonderzoek? Ik wil weten wat mijn vitamine waardes zijn namelijk. Voel me overigens wel bezwaard vanwege deze tijd natuurlijk.
Anders heb je altijd Annic nog met haar “wetenschappelijk” bewezen bloedtesten. Je kunt prima de huisarts bellen hoor en ernaar vragen. Heb je last van vermoeidheid?
Nee ik had vorig jaar een extreem tekort aan vitamine b12. Heb toen wekelijkse injecties gehaald, maar de laatste was afgelopen september. In januari is mijn bloed nog geprikt en toen was alles nog oke. Maar ik vind het toch fijn om te weten of het eventueel weer aan het zakken is. Ik volg ook een keto dieet, dus ben ook wel benieuwd of ik dingen mis qua vitamines
Mijn moeder heeft corona opgelopen in de afgelopen week. Ze is op het moment ziek heeft hele hoge koorts. Ik merk dat ik er super verdrietig over ben en ik wil het liefst naar huis. Ik woon zelf op kamers en ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik belde net naar het RIVM voor hulp over hoe lang je dan in quarantaine moet en die droeftoeter was super onsympathiek en niet leuk. Hij gaf me ook amper informatie. Mijn vraag is dus; stel ik ga naar huis. Ik zou dan sowieso niet bij mijn moeder komen, aangezien ze alleen op de slaapkamer mag en er niet vandaan komt). Hoe lang moet ik daar dan blijven voor ik weer terug kan naar mijn studentenhuis? Ik weet uberhaupt nog niet zeker of ik wil. Maar ik wil mijn vader en zusje gewoon bijstaan. Ook al is de kans er dan wel weer dat mijn vader misschien nu in de incubatietijd zit en hij volgende week ziek is. Want hij heeft nog in hetzelfde bed geslapen tot op een paar dagen geleden, net voordat de test positief was. Mijn hoofd ontploft echt ik weet zo niet wat ik moet doen
Je kunt ook even met de GGD in jouw regio bellen. Die kunnen ook al je vragen beantwoorden en zijn meestal heel vriendelijk en meedenkend.
Heel veel sterkte!
Vriendin van mij woont nog thuis en haar moeder had ook corona pas geleden. Die moeder leefde ook zoveel mogelijk afgescheiden van de rest, maar voor het hele gezin gold: ze mochten pas weer naar buiten wanneer haar moeder 2 weken klachtenvrij was.
(dus als jouw vader over een week klachten krijgt, duurt het nog weer langer allemaal, dan moet je wachten tot je vader 2 weken klachtenvrij is).
Heb je stress?
Is het dorst of een droge mond?
Ik heb sinds vanmiddag ineens best veel pijn aan m’n been. Het komt vanuit m’n lies en trekt door m’n knieholte. Ik merkte het toen ik van de bank opstond en ging lopen. Na een tijdje gelopen te hebben, zakte het. Maar ik heb nu juist last als ik rust. Als ik een kussen onder m’n knie leg en m’n been schuin hou dan gaat het wel. Ik heb gegoogled op ‘pijnlijk been in rust’ en ik zie dingen als slagadervernauwing enzo. Doodeng. Iemand een idee wat het nog meer kan zijn?
Hahaha nooit googelen!!! Zit er misschien een spiertje ff verkeerd ofzo?
Hmm nee niet echt. En @Luzarl allebei!
Maar nu ik weet dat het zoveel is ga ik maar gewoon proberen het te negeren en minder te drinken! Hopelijk gaat het dan vanzelf weg haha
Heeft iemand wel eens anti histamine van de drogist genomen tegen jeuk door muggenbulten? Ik word echt niet goed. Dikke bulten op voeten/benen/billen, het is nu een soort grote bult geworden op mijn kuit. Of hoe gaat dit over. Ik word gek. Jeuk. Prikweg helpt maar tien minuten, het koud houden ook.
Heb je azijn geprobeerd? Dat helpt bij mij altijd goed.
Ik gebruik altijd de cetrizine van de Lidl. Werkt iig goed bij hooikoorts!
Heb geen azijn helaas mehh.
Ja bij hooikoorts weet ik, jeukende ogen bijvoorbeeld, maar was benieuwd of het ook iets voor jeuk kan doen. Ga het misschien uit ellende maar gewoon proberen.
Ik doe dat ook soms en vind het goed werken!
Ik ben uiteindelijk 8 mei er mee naar de HA geweest.
Zij wist het ook niet en dacht aan een ontsteking. Milde vorm van krentenbaard was een mogelijkheid.
Ik heb antibiotica zalf gekregen en nu is het wel minder er, maar ik blijf nieuwe bubbeltjes krijgen.
Dus morgen bellen voor de uitslag van het labo. Maar ik verwacht niets concreet.
Ik ben bang dat ik orale ab ga moeten slikken.
Ja ik krijg soms allergische reacties van muggen en neem dan ook hooikoortspillen, dat helpt! En nestosyl helpt bij mij ook (tenzij het blaren zijn), dat verdoofd ook.
In twee maanden is mijn tsh (schildklierhormoon) gezakt van 7 naar 3.5. Arts kon dit niet verklaren, over twee maanden weer prikken. Zijn er meer meiden die dit kennen?