Het grote medische vragen-topic #2

Heb soms weken of maanden geen last van de eczeem op mijn enkel. Waar nu allemaal rode jeukende plekken zitten, zit dan juist hele droge huid. Maar opeens is het weer erger geworden en heb ik dus allemaal rode eczeem bultjes. Ben er wel eens mee naar de huisarts gegaan, maar die zegt dat ik het vettig moet houden, geeft mij verder niks op recept mee ofzo. Hebben jullie een goed middeltje dat hier echt tegen helpt, en dan vooral ook tegen de jeuk? Ik smeer er nu eigenlijk altijd vaseline op.

Foto

Meestal adviseert een arts dan cetomacrogol creme/zalf
Dit kun je ook met 10% vaseline kopen bijv.
Blijft goed vet.

1 like

En kan ik dat alleen op recept krijgen? Of ook zo bij de apotheek of kruidvat?

Etos sowieso!

Apotheek ook zeker weten.

Bedankt! Ga ik daar eens kijken. @Luzarl @Madam-Mikmak

1 like

Heeft iemand een ultieme tip bij Ischias? Ik zit op dit moment op handen en knieën op de grond en kan niet meer opstaan. Beetje googlen heeft me geleerd dat het zo goed als zeker Ischias is. Ben nu google tips aan het proberen maar alles is welkom. Ik heb honger!

Kut man! Ik heb er een paar keer per jaar last van. Deze oefening geeft mij gelijk verlichting, maar dan moet je wel van de vloer af zien te komen.

Oefening begint op 3.07

1 like

Voor vet houden helpt cetomacrogol creme goed ja, maar ik vind zelf de Dream Cream van Lush ook fijn.

1 like

Paar keer per jaar! Au! Echt niet leuk.
Wel heel nuttig filmpje. Dankjewel! Ben inmiddels iets mobieler maar kruip nog wel voornamelijk over de grond. Uit het filmpje concludeer ik dat het bij mij waarschijnlijk is veroorzaakt door te weinig beweging. Doe amper nog wat sinds het begin van de crisis. Wel pijnlijke reminder dit :sweat_smile:

Ga de tips zo proberen. Zit nu eerst een pizza te eten :laugh: Lang leve Thuisbezorgd en contactloos bezorgen. Kon door de deur roepen dat ze het mochten neerzetten en zo heeft niemand gezien dat ik als een dier m’n eten naar binnen sleepte hahaha

1 like

Gelukkig heb ik het niet zo heftig als bij jou. Ik heb nog nooit op de grond gelegen van de pijn. Ik doe ook regelmatig de duif(yoga houding) Ik weet niet meer hoe ik aan die tip kom, maar het helpt bij mij echt.

Sterkte iig!

1 like

Oh thanks! Zal die zeker gaan doen. Normaal deed ik 2x per week yoga in de sportschool. Zal dat nu maar echt thuis weer proberen op te pakken.

Je tips in je filmpje hebben ook goed geholpen. Ik loop inmiddels weer. Wel voorzichtig en voel nog wel uitstraling naar m’n been, maar er is vooruitgang :cheer: (< maar dat lukt nog niet haha)

1 like

Is hier toevallig iemand die iets kent van moedervlekken en die ik een foto mag doorsturen? Ik heb net een vlek ontdekt bij mij vriend die me ongerust maakt. Gezien het nu weekend is en maandag een feestdag hier zouden we pas dinsdag kunnen laten checken en ik kan dit echt niet uit mijn hoofd zetten. :pensive:

Zijn hier niet apps voor ook trouwens? dan kun je een foto uploaden ofzo en dan scant de app die foto op bepaalde kenmerken

Skinvision heet het lees ik net. Misschien kun e dat even snel doen?

1 like

Ook al kent iemand hier iets er van, mocht er een vervolg afspraak moeten worden gemaakt moet dit ook via de huisarts. Probeer hoe lastig ook aan iets anders te denken en dinsdag ochtend bellen voor een afspraak.

5 likes

Ik heb dat ook wel eens echt zo’n scherpe steek maar voel me naast de lichte paniek dan wel altijd ok, mijn HA zei dat het tussenribspiertjes zijn die een beetje hysterisch doen, maar het ongevaarlijk is bij mij. Dat heeft me wel gerustgesteld, dus ik zou even langs de HA gaan!

1 like

Ja I know je hebt gelijk hoor. Ondertussen kan ik het een beetje uit mijn hoofd zetten (had ook een emo momentje gisterenavond :roll_eyes:).

1 like

Ah ja rot is dat maar gelukkig voelen de meeste dingen beter na een nacht slapen.

1 like

Is het zoals dit: pityriasis versicolor?
Ik herken het schrikken namelijk wel, ik was overtuigd dat het huidkanker was. Uiteindelijk is het weggegaan met Head & Shoulders. Het was 1 grote vlek die wat bruiner is en wat kleine puntjes ernaast die ook wat droger leken. Maar op de foto’s kan het er heel verschillend uitzien.

Nee dat is het niet! Het is echt een duidelijke vlek (zoals hij er tientallen heeft op zijn rug) maar echt met een uitstulping. Kan goed zijn dat die er altijd al gezeten heeft hoor maar ik durf sowieso die vlekken nooit goed te bestuderen omdat ik altijd bang ben dat het iets is.