Wij hebben dezelfde operatie gehad! Ik denk dat het de wond/hechtingen is en mijn pols zelf die nog zoveel pijn doet.
Ik zou een grote pleister erover heen doen tegen het schuren van je trui.
Ik had de eerste week ook veel pijn, slik echt pijnstillers om het minder pijnlijk te laten zijn.
En voorzichtig bewegen. Ik heb vrij snel teveel gedaan waardoor het langere tijd bleef zeuren.
Ik hoop wel dat je sneller gevoel terug hebt dan dan ik had.
Dat heeft bij mij echt heel lang geduurd.
Ja pijnstilling werkt dus echt voor geen meter. Maar het is niet alleen het schuren als ik mijn vinger nu al op het verband leg doet het super veel pijn. Hoelang heeft het bij jou geduurd?
Ik zou toch wel het verband er af (laten) halen, al is het alleen maar om te controleren hoe de wond er uit ziet. Teveel druk kan zorgen voor slechtere wond genezing, en door dat het nu nog bedekt is kun je het niet in de gaten houden.
Edit: als je het zelf pijnlijk of eng of akelig vind kun je ook altijd de assistente van de huisarts vragen of de assistente van waar je geopereerd bent.
Ik vind het gelukkig niet akelig, ik werk zelf ook in de zorg en heb zelfs meegekeken met de operatie. Maar ben vooral echt bang voor nog meer pijn dan dat ik nu heb en nu heb ik al zoveel pijn.
Maar jullie hebben wel gelijk en het is beter als ik het er straks afhaal.
Je kan ook weer een druk verband erover heen doen als het echt weer pijn gaat doen. Je zei dat pijn medicatie niet hielp, wat slik je als ik vragen mag?
Heb het er nu net afgehaald.
Ik mocht alleen paracetamol nemen van de arts.
Om de vier uur? En als dat echt niet werkt kan je er zeker wel ibuprofen bij slikken.
Ja ik deed om de 4 uur 1000 mg, ook al kom je dan aan teveel dosis binnen 24 uur. Had aan de arts gevraagd en die zei liever geen ibuprofen erbij. Maar ben gestopt met pijnstilling omdat ik nog steeds heel veel pijn had en merk nu ook geen verschil in pijn.
Wat was de reden dat ze zei liever geen ibu erbij? Rot zeg dat je zo veel pijn hebt.
Wat ik weet uit mijn werk (verpleegkundige) is pcm op vier momenten gegeven word op een dag waardoor je niet over de maximale dosis komt. Ben wel nu benieuwd waarom geen ibu, vooral als je zo veel pijn hebt,
Waarom mag je niets anders dan pcm? Ibu? Tramadol?
@Philo @QueenOfEngland @Broodrooster
Ik weet niet meer precies wat ze zei. Ik vroeg over of ik ook ibuprofen mocht nemen en toen zei ze dat ik eigenlijk vooral paracetamol moest nemen.
Maar als je het maar op 4 momenten per dag neemt dan neem je geen paracetamol om de 4 uur? Ik was om 15.00 uur klaar dus toen heb ik het meteen genomen om een spiegel op te bouwen want de verdoving werkte nog natuurlijk. Dus toen rond 19.00 uur weer, toen om 23.00 uur. Daarna 09.00 uur en 13.00 dus dan heb je het al 5x genomen in minder dan 24 uur tijd.
Paracetamol neem je om de 6 uur 1000 mg. Meer zou ik niet doen. Verder als je nog zoveel pijn houdt en je bent niet allergisch voor ibuprofen of andere problemen met ibuprofen kun je het gewoon naast gebruiken. Lijkt mij onnodig om met pijn te zitten.
Het schema wat in het ziekenhuis word gebruikt is 8:00, 12:00, 16:00, 20:00 en voor sommige dan nog een nacht gift en dan per keer 1000 mg
Ik schrijf paracetamol altijd 8-12-17-22.00u voor, en dat is alleen maar omdat 6.00 en 0.00 kuttijden zijn, dan moeten ze de patiënt wakker maken voor de pillen, anders zou ik 6-12-6-0.00u doen. Vijfmaal daags paracetamol heb ik nog nooit gedaan.
Maar dan gaat de patiënt snachts toch 10 uur zonder paracetamol?
Je maakt over het algemeen mensen niet wakker voor de medicatie vandaar dat het op deze manier gedaan word. Heeft iemand meer nodig of ook in de nacht word het in infuus vorm gegeven.
Klopt, maar als je niet wakker wordt van de pijn ga ik je niet wakker maken om die pillen erin te duwen, slaap is belangrijker voor herstel dan paracetamol.
Ja oké! Maar ik ben gewoon thuis en ik word dus wel elke keer wakker als ik mij omdraai.