Haha ja ik vind het zo’n vies woord. En dankjewel.
Die diarree remmers alleen gebruiken bij noodzaak. Dus als je even ergens bent waar geen wc in de buurt is. Anders juist niet gebruiken. Het moet er dan uit.
Liever ors e.d. gebruiken.
En als het nog langer duurt nogmaals naar de huisarts.
Ik heb sinds een maand een soort van bultjes in mijn borst en er komen steeds nieuwe bij (heb er nu 5). Ze zitten alleen aan de buitenkant, maar helemaal niet op drukplekken van m’n beha oid. Het lijken een soort van onderhuidse puistjes en omdat ze op allebei mijn borsten zitten maak ik me er niet echt zorgen over, maar ik vraag me wel af wat het zou kunnen zijn en hoe lang ze blijven zitten (want ze zijn niet helemaal pijnloos). Is er iemand die dit herkent?
Oh ik kon nergens lezen dat het niet mag als je het al paar dagen hebt… Voel me wel wat beter dus heb er geen spijt van tbh.
Uit mijn ziekenhuis weet ik dat ik ik studieverband al wel getest wordt of je antistoffen hebt tegen de Corona, maar dat is bij beperkt aantal medewerkers. Bovendien begreep ik van de microbioloog hier dat alleen patiënten met ernstig beloop van Corona positieve antistoffen laten zien.
Is een algemeen bloedonderzoek en misschien een longfoto via de huisarts niet een idee?
De klachten die jij omschrijft heeft de vriend van een van m’n vriendinnen ook. Die is nu na weken/maanden alsnog getest en heeft nog stoffen van corona in zijn lijf (wel latent, niet meer besmettelijk). Hij heeft ook longfoto’s laten maken daarna. Antistoffen hebben ze bij die vriendin wel op getest, maar volgens mij deden ze ook alleen ivm bepaalde omstandigheden qua werk etc. Hopelijk kan de HA je toch op een of andere manier verder helpen.
Volgens mij is momenteel alleen het geval dat iedereen op Corona getest kan worden of je het nu op dit moment drager van het virus bent.
Echter een NADAL- test (antistoffen test) of je het gehad hebt is nog niet voor iedereen beschikbaar.
Ik mocht nu via mijn werk (ouderenzorg) mij opgeven voor een antistoffen test, echter word dit intern door mijn organisatie afgenomen.
Ik heb sinds vorige last van kleine rode jeukende bultjes. Het begon met een paar op m’n buik/armen. Maar nu zit heel m’n buik en m’n rug er vol mee. Heb er een paar op m’n armen. Kan niet slapen van de jeuk. Dacht eerst aan processierups maar daar heb ik vorig jaar eens last van gehad maar daar had ik een stuk minder last van. Iemand die dit herkent? Twijfel of ik naar de dokter moet gaan.
Ja daar heb ik ook aan gedacht, maar heb niets nieuws/anders dan eerst gebruikt.
Ik heb sinds een aantal maanden echt het gevoel dat mijn haar steeds sneller afbreekt waardoor het bij ieder kapperbezoekje een stuk korter moet worden geknipt. Ik heb sowieso wel ‘fijn’ haar van mezelf dus ik vind het heel snel opvallen. Ik ben onlangs wel begonnen met het bij slikken van wat extra vitamines. Heeft iemand tips voor bepaalde vitamines of shampoo’s of gewoon andere tips?
Processierups kan wel in verschillende mate voorkomen
Ik heb sinds een poos last van een droge tepel (alleen rechts) met wat velletjes en schilfertjes.
Het jeukt ook. Ik heb al vaseline gesmeerd maar de velletjes blijven alsnog komen. Ook bepanthen helpt niet.
Ik heb al gebeld naar de huisarts en die gaf aan ander wasmiddel proberen, niet met zeep wassen. Dus dat doe ik nu ook maar merk geen verschil.
Ik word er soms helemaal gek van, en ik maak mezelf ook gek ermee, maar misschien heeft iemand een idee voor een zalf die helpt tegen jeuk en schilfertjes? Het ziet er verder niet rood uit, ik heb geen wondje, geen tepelvloed.
Herkent iemand dit?
Ik ben overdag altijd erg moe en leef 's avonds weer op en ben dan energiek en voel me helemaal top. De volgende dag begint het alleen weer van vooraf aan. Ik ga rond 22u naar bed en val snel in slaap, word meestal twee keer wakker om te plassen en word dan rond 06.00 wakker uit mezelf en blijf dan nog een beetje snoozen/met m’n telefoon spelen tot 08.00. Ik drink geen koffie en eet weinig zoetigheden.
Ik vind het zo irritant, want het voelt steeds alsof ik me door de dag heen moet slepen en ik zie zelf niet in waar ik nog wat zou kunnen aanpassen.
Heb je wel eens bloedgeprikt voor je schildklier?
Ja, die was in orde.
Het is trouwens niet zo dat ik overdag zou willen slapen, maar ik heb wel zo’n vermoeid/dof gevoel in m’n hoofd.
Heb je een foto?
Heb het geprobeerd op de foto te krijgen. Dit is mijn bovenarm. Op mijn buik en rug zitten dezelfde bulten maar dan veel meer en dichter op elkaar.
Smeer je er al olie op? Jojoba olie, arganolie of Castor olie. Dat helpt bij mijn droge jeukende huid beter dan zalf
Beetje moeilijke foto qua scherpte, maar het lijkt een beetje op urticaria? Je zou anti-histaminica (allergietabletjes) kunnen proberen.
Kan ook schurft zijn, maar dat zijn vaak meer puntjes en bultjes, minder muggenbultachtig. Heb je schilferende plekjes tussen je vingers? Daar bij dat dunne velletje (webspace)?