Hee hier heb ik sinds een paar dagen ook last van na het douchen, maar alleen aan een hand.
Niet echt een medische vraag maar over de huisarts: ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb en ik wil dus graag laten testen. Zou ik gewoon rechtstreeks met een potje plas daarheen kunnen of moet ik eerst melden dat ik plas kom brengen?
Ik moet namelijk gewoon om precies 5 over 8 werken, als ik eerst bel en dan het potje langsbreng ga ik het morgen niet redden maar ik wil het wel zsm weten.
Ik zou wel bellen, veel huisartsen hier hebben nog steeds op de deur staan dat je niet zomaar binnen mag komen ivm corona
Als je denkt zeker te weten kun je ook overleggen met de GAP dan zou je vandaag al kunnen starten met een kuurtje. En idd sommige HA hebben de deur nog op slot en bij andere kun je het gewoon afgeven en mag je tussen de middag voor de uitslag bellen.
@Hova bedankt voor de antwoorden. Ik ga morgen wel in een potje plassen en dan gewoon stipt om 8 uur bellen. Met een beetje haasten kan ik het dan meteen afleveren.
Ik weet het dus niet zeker maar omdat ik zwanger ben kunnen de symptomen wat anders verlopen.
Oh, dan zou het kunnen dat de dokter je nog wil zien voor het uitschrijven van een kuurtje.
In het midden of aan één kant? Doet het ook pijn als je er duwt? Kan vanalles zijn; van spier verrekt tot een nierbekkenontsteking of longembolie. Ben je verder ziek? Hoeveel pcm en diclo heb je gebruikt? Wordt het duidelijk erger bij externe druk en bewegen? Of ook veel pijn in rust? Wat voor soort pijn is het?
Kortom: als je je zorgen maakt en t morgenochtend niet beter is ff met huisarts bellen morgen zou ik zeggen
Heb een gigantische (denk ik) muggenbult die nu helemaal rood, dikker en warm wordt. Het is een grotere plek dan een normale muggenbult. Ben waarschijnlijk zondag bij kamp Westerbork gestoken. Nu lees ik op internet dat het wel verstandig is om afspraak te maken bij de huisarts, maarja ik werk fulltime dus zo makkelijk gaat dat niet.
Was dus wel even benieuwd wat de huisartsen/mensen met medische kennis hier doen met zulke dingen. Schrijf je echt wat voor of zeg je “kijk het maar even aan”?
Zou het een allergische reactie op een insectenbeet kunnen zijn? Dan zou je evt. wat antihistamine via drogist kunnen proberen? Of is het meer ontstoken (voel je je ziek? Koorts? Zie je pus? Is het pijnlijk?)
Veel huisartsen hebben nu in de coronatijd e-consulten of een e-mailadres waar je foto’s naar toe kan sturen en kunnen het zo beoordelen en advies geven. Dan kost het je zelf amper tijd. Kan je even informeren bij je eigen huisarts?
Geen idee precies, heb dit nog niet eerder meegemaakt! Heb het wel erg warm, maar dat heb ik wel vaker dus denk niet perse dat het koorts ofzo is. Geen pus ofzo, echt een grote rode warme plek.
Oh dat econsult is wel een goede! Ga eens kijken of mijn huisarts dat heeft
Oh dat is een goede, ga ik zo in mijn pauze direct even halen! Dankjewel
Probeer dan je spiegel van pijnstilling stabiel te houden tot het over is, want dan ga je tenminste niet gek zitten/bewegen waardoor je op andere plekken pijn krijgt. Dat is bijvoorbeeld ook vaak het advies bij nekpijn, zodat je normaal blijft bewegen en de pijn ook sneller overgaat.
Ik had laatst iets gepost over mijn kramp in mijn hand, maar dat is nu veel erger geworden? Mijn rechterduim verkrampt telkens helemaal, heb even een kort filmpje erbij gedaan hoe dat er dan uit ziet. Het doet opzich niet per se pijn maar het is wel een vervelend verkrampt gevoel. Kan amper werken joh, hoe meer ik muis hoe erger het wordt. Het gebeurt nu echt de hele dag door, het begon vorige week.
Had op internet gevonden dat het een B12 te kort kan zijn, ik ben vegetarisch dus ben nu 3 dagen terug maar weer aan die supplementen begonnen… Hoe lang moet je zoiets aan kijken voor dat invloed heeft? Als dat het al is natuurlijk
Nu zegt m’n moeder opeens “weet je zeker dat 't geen tekenbeet is”, maar een kring na een tekenbeet jeukt toch niet zo erg of wel? En wordt een tekenkring warm? Want ik merk nu ik m’n been de hele tijd bloot heb gehad echt een heel erg verschil tussen de kring en de huid er omheen. Kring is nu ongeveer 5/5,5 cm in doorsnede.
Edit: ik zie dat m’n huisarts morgen vanaf 8 uur telefonisch bereikbaar is dus ik bel dan denk ik toch maar even als 't dan niet minder is ze zijn helaas niet zo modern dat er een email is waar foto’s naartoe kunnen haha
Ben je misschien gestoken door een daas?
Heb het niet zien gebeuren, dus heb echt geen idee wie / wat de boosdoener is haha
Een daas voel of hoor je ook niet zo snel.
Ik ben ooit geprikt en de klachten komen namelijk overeen.
Hoe heb jij toen gehandeld?
De assistente adviseerde toen om er mentholcrème op te doen. Na twee dagen was het bij mij weg.
Ik werk al die tijd op kantoor! Dus ik ben niet van werkhouding veranderd… Ik probeer het nu inderdaad maar rust te geven wat niet makkelijk is aan gezien ik alles met rechts doe met een duim doe je toch haast niets achter een computer? Het wordt erger met heel veel wat ik doe hoor, volledig rust en ontspanning is het enige wat een beetje helpt…
Ik ga dan maar zo veel mogelijk rust geven en het dan aankijken. Als het na het weekend niet veel beter is ga ik maar even bellen.