Geen koemelk meer en daardoor meer soja omdat dat de makkelijkste vervanger is. Verder niks veranderd🤷🏻♀️
Wat vervelend zeg.
Als het niet vanzelf weggaat zou ik het aan de huisarts laten zien. Wellicht is er een zalfje voor dat het zo weg krijgt.
Ja ga denk ik loop van de week bellen als het er steeds meer worden. Vind vooral die in m’n nek niet tof want die zijn echt groot
Is dat bij je haargrens ook zo’n plek waar je het over hebt? Ik heb een tijdje geleden ringworm gehad en dat lijkt daar wel op (alleen was het bij mij nog véél heftiger en in mijn gezicht). De binnenkant is aan het genezen en eromheen zit de schimmel. Ik heb via de huisarts een zalfje gekregen, en daarna nog een tijdje doorgesmeerd met reguliere schimmelcrème.
Ja die zit er ook ineens maar dat is eigenlijk de enige plek die er zo uit ziet, ze rest is meer zoals op de andere foto’s
@Dojacat het jeukt een beetje maar brand ook een beetje ofzo?
Zou dan toch even de soja laten staan, kan best dat je daar een allergische reactie op hebt!
Dat doet wel een paar dagen pijn, maar als je nog kan staan/lopen heeft naar de dokter gaan niet veel nut. Ik ga heeel vaak door mn enkels (ben enorm onhandig) en het is ff een paar dagen kut. Goed koelen en omhoog leggen!
Dat je een grote plek hebt in je hals en verder kleine rode schilferende plekjes hebt past bij pityriasis rosea. https://www.thuisarts.nl/pityriasis-rosea
Ik met extra buikpijn! Ik bleek lactose intolerant dus dan is switchen naar sojamelk en yoghurt logisch. Dit gaf langzaam ook steeds meer klachten! Ik kan wel tegen tofu en tempeh gelukkig!
Ah wat vervelend zeg! Op die manier kun je nog maar weinig dingen verdragen. Hoe heb je dat opgelost? Gelukkig kun je wel tegen tofu en tempeh. Ik vind het lastig dat ik die dingen moet vermijden aangezien ik vega eet.
Ik eet nu low fodmap en kan helaas weinig verdragen! Niet leuk maar ik weet nu iig waar ik wél tegenkan! Is lastig met vleesvervangers inderdaad, quorn is wel soja vrij volgens mij. Ik kan ook niet tegen tarwe, ui en knoflook dus eten met mij is echt een feestje
Hetzelfde? De normaalwaardes verschillen per lab, dus het ligt eraan waar de huisarts z’n bloed heenstuurt.
Probeer een hooikoortspilletje en kijk of het verbetert.
Ik heb alle symptomen maar m’n ogen zijn meestal het laatste waar ik last van krijg
Bestaat er logica dat ik echt mega duizelig word van het opstaan als ik heb gezeten maar niet als ik heb gelegen? Ik heb natuurlijk al even op google gekeken maar daar kom ik alleen maar tegen dat het vooral gaat over snel opstaan na het liggen…
Bij mij is dat gewoon door lage bloeddruk, maakt bij mij niet uit doordat ik gelegen of gezeten heb.
Ik heb hele erge hooikoorts en nooit last van mijn ogen. Probeer loratadine of een allerfree
Ik heb (bleek dit jaar) dus ook hooikoorts zonder last van m’n ogen te hebben. Je kunt even de apotheek bellen en iets ophalen wat zonder recept te verkrijgen is om te proberen (zou eerst even bellen vanwege corona).
Hoooi,
Kan iemand mij helpen? Geruststellen?
Ik lijd al jaren aan paniekaanvallen en heb het redelijk onder de controle maar nu met de hitte is het mij te veel.
Ik weet het. Heel Nederland heeft het heet en wil ook echt niet zeuren. Maar het lijkt bij mij naar binnen te slaan? De hitte wordt mij dan teveel en voel me dan echt niet lekker en dan krijg ik paniek omdat ik het maar niet koel krijg en bang ben dag dan mijn hart het gaat begeven. Is dit überhaupt mogelijk? Dat mijn hart te hart moet werken? Paniek en hitte tegelijk?
En beste tips om zo snel mogelijk je lichaam te koelen?
Hopelijk is mijn verhaal een beetje te volgen. Thx
Jep ben in bad gaan zitten met koelwater en heb ook zwembad in de tuin. Maar het is mij gewoon te heet. Ik doe zo rustig mogelijk maar er loopt hier ook een peuter rond dus dat gaat altijd met mate .
Oefeningen heb ik niet echt. Ik weet dat het een paniekaanval is en dat het overgaat en ik naar 99%. Niet dood aan ga maar er is altijd die 1% die mij aan het twijfelen maakt helaas. Zo bang! Bah!