Doordat ik veel vocht in voeten had door medicatie heb ik een aantal flinke open blaren. Nu weet ik eigenlijk niet hoe ik ze het beste kan verzorgen.
Als ik Google staan overal blarenpleisters aangeraden, maar dit zijn vaak advertenties (“wij van wc-eend“ enz.).
Ik weet dat gewone pleisters niet slim zijn. Maar is het beste om blarenpleisters te gebruiken? Of kan ik ze beter onbedekt laten?
Ik vind uitdrogen zelf fijner, maar alleen als ik thuis mijn voeten aan de lucht kan laten drogen. Als ik toch ga wandelen/schaatsen dan liever Compeet pleisters maar die ook ‘s avonds af.
Volgens mij zijn blarenpleisters bedoeld voor gesloten blaren. Ik denk dat je de open blaren mag zien als open wondjes. Daarmee zou ik het zoveel mogelijk onbedekt laten en eventueel een gaasje met wat verband op de momenten dat je schoenen aan moet.
Ik zal eerder gaan dakpannen met vetgaas, normaal gaas heeft de kans te gaan plakken en verband verschuift heel makkelijk. Dakpannen is een techniek waarbij de sporttape over elkaar heen plakt.
Dank jullie wel!!
Op tv zag ik een reclame voorbij komen over een gel met daarin diclofenac. Bij het Kruidvat heb je bijvoorbeeld ook eigen merk.
Zal dit spul echt werken, iemand die dit misschien gebruikt of voorschrijft?
ja ik gebruik het. ik heb fibromyalgie en het helpt mij bij de spierpijn. Die van voltaren zelf is toch wel de betere. je doet lang met een tube.
Dank je wel voor je antwoord. Is dit op eigen initiatief of heb je dit met een arts besproken? Combineer je het ook met pcm?
Nee eigen initiatief, ofwel mijn schoonmoeder heeft er ook wel baat bij haha
En ja soms ook met paracetamol
Is afhankelijk van het soort pijn. Bij artrose is het bewezen effectief en schrijven huisartsen het ook voor
Ik voel een blaasontsteking aankomen, drukkend gevoel ect. Wat kan ik het beste doen? Iets van roter halen of??
Cranberry sap en cranberry pillen!
Mijn man snakt regelmatig naar adem als hij midden in de nacht wakker wordt. Slaapapneu neem ik aan, maar hij is absoluut niet dik. Ik vraag me af wat voor oorzaken dat kan hebben en of er misschien ergens een blokkade kan zitten? Hij gaat sowieso naar de dokter, maar ik wil hem ook kunnen geruststellen dat het iets kan zijn waar wat aan gedaan kan worden.
Welke (andere) oorzaken er zouden kunnen zijn weet ik niet, maar voor slaapapneu hoef je echt niet dik te zijn hoor. Degene die ik ken met slaapapneu heeft daarvoor een soort bitje/masker-achtig ding voor 's nachts.
Dus niet zo’n hele CPAP? Daar is hij bang voor namelijk, dus dit is ook al een geruststelling.
Nee, dat zou eventueel de volgende stap zijn. En een operatie kan ook. Maar soms zijn kleinere hulpmiddelen al voldoende!
Ik zal het doorgeven, dan vindt hij het niet zo eng om naar de dokter te gaan
Ik ben al een paar dagen duizelig, emotioneel, bang, misselijk… mama zegt dat het psychisch is maar ik weet het echt niet meer
Kan het misschien stress zijn? Of eventueel een aankomende menstruatie?
Ja het kan vanalles zijn. Maar ik denk gelijk dat ik doodga. Ik trek dit niet meer, heb al sinds april allerlei klachten