Het grote medische vragen-topic #2

Oei, dat is herkenbaar. Is het misschien handig om even langs de HA te gaan zodat hij je gerust kan stellen? Eventuele bloedtest?

Overgewicht is inderdaad niet de enige oorzaak. Ook vergrote amandelen of andere KNO aandoeningen kunnen meespelen! En bij andere oorzaken krijg je eerder een bitje. Mensen voelen zich vaak echt veel beter en energieker (meer dan ze verwachten!) na de behandeling dus goede redenen om het eens uit te zoeken!

1 like

Zeg niet dat het je schildklier hoeft te zijn, maar als je naar de huisarts gaat is het ook wel prettig om daar naar te kijken.

1 like

Dat is al getest in april en was toen allemaal goed… maar ik ga t gewoon eens bespreken

1 like

Ben jij een medicus? Omdat ik je best wel uitspraken zie doen over hoe dingen geregeld zijn maar ik kan me niet herinneren of jij zelf arts of iets bent.

Yes. Als het over longziekten/KNO/allergieen gaat kan ik wel meepraten, anders probeer ik meer op de vlakte te blijven.

1 like

D mannose pillen kopen bij h.olland & ba.rret. Enige wat bij mij werkt!

2 likes

Ja dit! Echt top bij een beginnende blaasontsteking

Ik heb het idee dat ik ‘gewoon ongesteld’ word terwijl ik 4 weken geleden nog depot provera (prikpil) heb gehad. Ik heb m toen wel meegenomen met 35 graden op de fiets en heb normaal nooit tussentijdse bloedingen. Nu een beetje, en lage buikpijn. Ook was ik al aan het twijfelen of ik een schimmelinfectie had vanwege veel afscheiding (die icm zweet vies rook). Kan de prikpil te warm geworden zijn waardoor ie niet werkt? Het voelt allemaal zo vreemd (maar ik ben al 7 jaar niet ongesteld geweest)

Klinkt naar. Kan er weinig van maken, maar een arts dient je serieus te nemen. Je hebt recht op goede zorg. De artsen werken voor jou, als je ziek bent mag je aandacht vragen, voel je niet alsof je anderen lastig valt.

1 like

Ik gebruik ook al een x aantal jaar de depo provera en ik heb deze klachten zelf van de zomer ook wel gehad, maar dat was meer richting het einde van mijn 3 maanden. Ik vraag me inderdaad nu ook af of de warmte er wat mee te maken heeft haha

Kun je oorsuizingen krijgen door stress? Gaat dat weer weg?

1 like

Ja dat kan, en het gaat ook weer weg! Je oor is immers niet echt beschadigd. Ik heb er wel eens last van als ik ‘s avonds in bed lig en heel moe ben, maar toch niet kan slapen. Dat is de volgende dag dan ook meestal weer over (maar het kan ook iets langer aanhouden).

1 like

Ja tis een kleeein beetje vergelijkbaar als je op stap bent geweest en dat die muziek dan doorknalt in je oren. Alleen dan niet zo hard, maar wel zo hard dat het irritant is.

En @Milkyway mmm slaap ok. Wordt elke nacht wel een keer wakker en dan begint mn hoofd gelijk weer te malen. Heb ook gedacht aan een hoge bloeddruk idd. Voel me ook de hele dag gehaast. Ervaar veel stress ja dus dat zal het dan wel zijn. Misschien maar eens wat lesjes yoga gaan volgen. Echt een kut gevoel.

Ach jezus mijn verstandskies komt door. Heb sowieso te veel tanden in mijn mond wat opzich al een probleem is (moeten voor een beugel 5 gezonde kiezen worden getrokken) maar ruimte voor die kies is er nu dus absoluut niet. Doet zo veel pijn, en het trekt helemaal door mijn kaak in. Pijn met slikken etc. Is het normaal dat dat binnen een halve dag komt opzetten? Maandag even bellen en hopen dat ik terecht kan haha

Ik heb sinds eind van de morgen een dof gevoel aan de rechterkant van hoofd/oor.
Een beetje het gevoel of je heel lang raar op je gezicht/oor hebt gelegen en ineens weer opstaat. Heb wel gegoogeld maar daar kom ik dingen als een beroerte etc tegen dus heb maar gestopt met zoeken. Iemand die dit herkent?

Jaa, dat is heel normaal. Ik heb niet te veel tanden/kiezen. Ik kreeg opeens heel erg last van mijn verstandskies. Werd gelijk dik/opgezet. Week last van gehad en nu is hij er voor de helft door. Heb je nog steeds veel last?

1 like

Aah oke! Nu valt het gelukkig mee :slight_smile: Vond het alleen gek omdat ik geen last had toen de bovenkant doorkwam.

1 like

Ik heb met mn onderste verstandskiezen ook gedoe gehad! Die boven kwamen prima door, maar die onder hadden niet genoeg ruimte en volgens mij zat er eentje ook een kwartslag gedraaid. Die kwamen dus maar half door, waardoor mn tandvlees ging ontsteken en het ook best pijn deed. Weet nog dat ik op controle was geweest bij de tandarts en alles was prima (aan de ene kant waren mn verstandskiezen al getrokken maar de laatste kwam nog niet echt door dus de andere kant was nog niet gedaan) en echt serieus de dag erna ofzo had ik ineens pijn bij die laatste verstandskies :unamused: Heb ze toen maar zsm ook aan die kant laten trekken haha, weg ermee doei

Afgelopen vrijdag was ik plasma gaan doneren en dit keer ging het niet helemaal goed. Blijkbaar had ze niet zo goed geprikt, waardoor ik veel moest ‘meeknijpen’ en daardoor schoot de naald er na een tijdje uit. Ondertussen zijn er best grote blauwe plekken ontstaan op mijn onderarm. Het gekke is dat ze ontstaan zo’n 5-10 cm lager dan waar ik geprikt ben. Rondom de prikplek is het niet blauw. Is er iemand die kan uitleggen hoe dat zou kunnen komen?