Een blauwe plek zakt naar onder door de zwaartekracht dus is niet gek. Niks aan de hand dus maar wel rot dat het niet helemaal goed ging.
Een blauwe plek wordt toch veroorzaakt door een beschadiging van de vaten? Ik kan me niet helemaal voorstellen hoe het dan werkt dat het naar beneden zakt, want de beschadiging verplaatst niet toch? Of is het dan het bloed dat eruit gaat dat zich verplaatst?
En ik heb het niet als naar ervaren dat het mis ging gelukkig. Nu loop ik alleen met blauwe plekken rond waarbij meerdere collega’s me vandaag gevraagd hebben of het wel goed ging. En ik moet langer wachten voordat ik weer mag, omdat ik mijn bloedcellen niet terug heb kunnen krijgen, maar dat is wel logisch natuurlijk
En blauwe plek is inderdaad een bloeduitstorting die zakt door zwaartekracht. Als je kijkt naar bijvoorbeeld ooglid correcties zie je heel goed dat de bloeduitstorting zakt maar kan verder geen kwaad gelukkig. En fijn dat je het niet heb ervaren als mis gaan en hopelijk volgende keer weer zonder plekken waar collega’s vragen over stellen.
Interessant wel, dankjewel!
Ik heb enorm last van mijn stuitje (denk ik, in ieder geval dat gebied) na een val van de trap. Dat is al een week geleden en het is wel iets minder geworden maar nog lang niet weg. Kan ik er iets aan doen of is dit gewoon afwachten tot het over gaat?
Op een donut kussen zitten helpt.
Van je stuitje kan je nog erg lang last hebben helaas…
Ja, rechtop zitten gaat nog wel maar ik moet niet ook maar een inimienie beetje naar achteren kantelen. Dus ik lig veel
Vind het vooral irritant met sporten, sommige houdingen gaan nu echt niet.
Kan inderdaad heel lang nog pijnlijk zijn (ik heb een half jaar pijn gehad na een snowboard ongeluk en daarna nog een half jaar ongeveer met vlagen/gevoelig). En voor zover ik weet user weinig aan te doen behalve de druk andere verdelen (donutkussen/fietszadel anders afstellen)… sterkte!
Ik ben echt bang dat ik weer een ontstoken evenwichtsotgaan heb. Dik jaar geleden gehad en toen ben ik zelfs opgenomen omdat ze dachten dat er meer aan de hand zou zijn. Ben met momenten weer zo draaiduizelig.
Ik kan natuurlijk morgen de huisarts bellen, maar ik wil nu antwoord is er überhaupt iets aan te doen? Om het te voorkomen ofz.
Oh dat is zo naar! Neuritis vestibularis heet dat in medisch jargon. Weet niet of je iets kunt doen om het te voorkomen, naar mijn weten is het vooral pech. Als je je echt zorgen maakt is er altijd de huisartsenpost he, die mensen zitten daar ook met een reden. Bellen kan altijd. Spreek me vaak uit tegen overmatig gebruik van de huisartsenpost, maar als je je zorgen maakt zijn ze er.
Ja vorige keer ben ik via de hap ingestuurd omdat ze dachten dat er meer aan de hand was. Het lijkt nu “weg”, gevoel alsof het even een soort aanval was. Ga proberen rustig te slapen en morgen even de huisarts te bellen. Dankjewel voor je berichtje.
Oh wow, dat is wel echt lang inderdaad Nee precies, ik zou ook niet weten wat er aan gedaan zou kunnen worden behalve de plek een beetje te ontzien.
Google even op stuitkussen (kussen in “u” vorm)
Echt heerlijk en veeeel fijner dan een donut.
Heb er eentje en zal hem nooit verkopen voor het geval dat
Heeft hier iemand dé tip voor “gewone” shampoo die fijn is met psoriasis? Heb van de huisarts Selsun gekregen maar ik ga echt over m’n nek van die geur en vind het rotspul. Heb alleen weer zo’n last de laatste weken. De meeste shampoos werken niet fijn en als het wel goed gaat dan is dat maar een tijdje en daarna niet meer.
Werkte het wel? Volgens de bijsluiter is het werkzame ingredient seleniumsulfide, dat zit ook in andere shampoo’s.
Geen idee, ik heb het nooit lang genoeg geprobeerd omdat ik het zo naar vind!
@tuula thanks voor de tip! Selsun is idd meer een behandeling ja, maar brrrr liever nooit meer.
Aanvalsgewijs/kort kun je ook denken aan BPPD/positieduizeligheid, met name bij snelle bewegingen van het hoofd. Bestaan ook oefeningen voor. Voortdurend last pleit wat meer voor een ontstoken evenwichtsorgaan. Hopelijk weet de huisarts meer !
Pff ik heb het nu ook. Voel me er gewoon helemaal naar door. Gaat hier inmiddels ietsje beter.
Hoe gaat het nu bij jou? Ben je nog naar de tandarts geweest?
Zo rot! Gelukkig dat het wat beter gaat Na twee dagen was de pijn voorbij! Dus ik wacht af tot de 23e, dan heb ik toch een afspraak staan dus ik ben benieuwd…
Eucerin DermoCapillaire Urea hoor ik wel veel goeds over