Ben vanmorgen naar de kaakchirurg geweest en hij heeft mee een recept voor 90 zakjes ibuprofen bruis meegegeven. Zag het pas toen ik bij de apotheek stond. De apotheker vond het ook veel maar heeft het wel meegegeven. Mag er 3 per dag en maximaal 14 dagen achter elkaar. Dus waarom zoveel ? Zonde van het geld eigenlijk.
Ons computersysteem maakt automatisch een recept voor 30 dagen als je vergeet om een einddatum in te vullen, en dan is het vakje waar ‘90 stuks’ staat best klein en onopvallend, het valt mij eigenlijk altijd alleen op als er een getal boven de 100 staat, anders glipt het er best makkelijk doorheen.
Ik heb in mijn eerste zwangerschap veel bekkenklachten gehad waarbij vanaf circa 30 weken de bekkenfysio niet meer voor mij kon dan het masseren en dat hielp toen 1-2 dagen. Uiteindelijk via via rond 34 weken bij een chiropractor terecht gekomen en achteraf denk ik had ik maar eeder. Nadat ik weer een nacht niet had geslapen vd pijn heb ikgebeld, ze is einde van die dag speciaal voor mij langer gebleven en meteen zo’n wereld van verschil! Terwijl ze toen dus niet kon kraken. Daar 2 of 3x geweest (met 38weken bevallen) en na de zwangerschap ook nog 2 of 3 keer.
Nu mijn tweede zwangerschap en weer last van mijn bekken, maar echt minimaal vergeleken met de eerste keer. Heb op tijd aan de bel getrokken, wel eerst weer mn fysio ivm volledige vergoeding daarvan en het gaat nu echt heel goed. Veel beter dan de vorige keer rond deze termijn. De baby ligt heel laag en daar heb ik door de druk veel last van, maar niet aan mn bekken wonderbaarlijk genoeg.
De vorige keer stonden mn bekken ook constant scheef etc. Nu is het vooral spierspanning (door overcompensatie) of dat het vast zit. Ik herken trouwens ook wat jij schrijft dat opstaan dan pijnlijk is etc. Heb dat na mn bevalling nog een tijd gehad, maar dat heeft ze goed kunnen verhelpen.
Ik voel me nu echt zo’n one issue-forummer, maar the Body Shop Ginger Anti-Dandruff shampoo is mijn holy grail! Mijn hoofdhuid is echt zoveel rustiger geworden. Geen schilfers meer en zelfs geen vettigheid. Ik had het gekocht vanwege de hype van een paar jaar geleden en verwachtte er niks van maar soms kunnen ‘gewone’ shampoos dus echt het verschil maken.
Thanks voor de uitleg! Ik denk dat hij inderdaad vergeten is een einddatum in te vullen.
Hebben jullie nog tips voor een kalknagel? Ik loop nu al een halfjaar met 1 op mijn kleine teen, het gaat maar niet weg
Kan je die niet gewoon afknippen? Ik heb daar geen nagel meer
Oh gosh ja daar zeg je wat, ik weet niet of ik dat durf haha
Dat kan wel echt een tijd duren.
Ik denk dat je eigen HA het meest makkelijke is, eerst even een apotheek in de buurt zoeken. Zeker omdat je er bekend mee bent verwacht ik wel dat ze coulant zijn.
Ik zou eest je eigen HA bellen. Het kan goed zijn dat ze niet zomaar iets voor willen schrijven (ik heb in het verleden regelmatig gehoorgangontsteking gehad en dan moest er altijd gecheckt worden of er geen gaatje in nn trommelvlies zat, anders doen die druppels blijkbaar meer kwaad dan goed) maar dan zal die je wel kunnen adviseren wat handig is toch?
Je kunt bij de drogist (maar je zit in het buitenland?) Otalgan oordruppels krijgen. Die hielpen mij vaak om een middenoorontsteking te voorkomen, en beginnende oorpijn te verminderen. Is dat een idee? Maar als het (midden)oorontsteking is, niet te lang wachten hoor. Heb ik gedaan en nu kan ik niet meer duiken, wat ik graag deed, omdat ik niet meer kan clearen.
Zitten hier ook tandartsen of anesthesisten? Ik heb vorige week onderste verstandkies laten verwijderen en ik heb geen gevoel in mijn tong en kaak aan die kant Ik heb wat onderzoek gedaan online en het schijnt soms te gebeuren dat er zenuwschade is, of door de spuit of door het eruit halen van de kies. De meeste gevallen zijn binnen 2 weken weer normaal, maar er zijn ook gevallen waar het 6 maanden kan duren of nooit goedkomt.
Ik voel me er heel slecht door mentaal, ik ben bang dat het nooit goedkomt. Ik ben ook niet geinformeerd dat dit zou kunnen gebeuren, vind ik eigenlijk wel raar.
Ik heb morgen een afspraak met de tandarts en wil er voor zorgen dat ik alle juiste vragen stel en ook antwoord krijg. Ik wil niet dat ze me gaat afschepen met een ‘oh komt wel goed’, ik wil weten waarom en waar het fout is gegaan. Waarom ze met niet heeft doorgestuurd naar het ziekenhuis voor deze operatie.
Zijn er nog andere vragen die ik kan stellen die me gerust kunnen stellen?
Zijn er nog dingen die ik kan doen om zenuw sneller te laten herstellen, of dingen die ik moet vermijden?
Ik heb dat ook gehad, een zenuwbeschadiging
Bij mij zat het aan de buitenkant, geen gevoel meer van linkerkaak naar voren onder mijn lip.
Hoe lang het duurde weet ik niet meer maar uiteindelijk ging het tintelen en nu doet alles het weer goed!
Klopt het dat kiespijn bij het kauwen/bijten meestal op een zenuwontsteking wijst? Dan moet ik me daar ff mentaal op voorbereiden… (€€) Ik kijk het nog heel even aan, het kwam zo plotseling opzetten. Vorige week voor een andere kies geweest, maar daar was alleen sprake van teruggetrokken tandvlees.
Ik heb een bultje aan de binnenkant van mijn lip, na een rondje google denk ik dat het een slijmcyste (mucocele) is. Ik las ook een aantal keer dat je dat moet laten weghalen bij de huisarts, moet dat per se of kan het ook vanzelf weer overgaan? Het doet geen pijn maar zit wel een beetje in de weg, en ik heb ook het idee dat het wat groter wordt steeds.
Bij mij is pijn bij kauwen meestal afkomstig van ontstoken tandvlees, maar daar heb je natuurlijk niets aan.
Goed met een houten tandenstoker schoon houden lost het bij mij altijd op (twee keer per dag dan ipv alleen 's avonds)
Heeft mijn dochter vaker gehad. Twee keer laten verwijderen derde keer duurde de afspraak te lang en is het uiteindelijk zelf weggegaan
Zure snoepjes eten (napoleon) en niet aanzitten (sabbelen / zuigen)
En ja is een mucocele!
Hoe lang duurde het ongeveer tot het vanzelf weg ging?
Ik heb een beetje gekke kiezen waar eten tussen kan gaan zitten en dat doet ook heelveel pijn, maar dan een tandenstokertje erdoorheen en de pijn gaat weer weg!