Ik heb in mijn eerste zwangerschap veel bekkenklachten gehad waarbij vanaf circa 30 weken de bekkenfysio niet meer voor mij kon dan het masseren en dat hielp toen 1-2 dagen. Uiteindelijk via via rond 34 weken bij een chiropractor terecht gekomen en achteraf denk ik had ik maar eeder. Nadat ik weer een nacht niet had geslapen vd pijn heb ikgebeld, ze is einde van die dag speciaal voor mij langer gebleven en meteen zo’n wereld van verschil! Terwijl ze toen dus niet kon kraken. Daar 2 of 3x geweest (met 38weken bevallen) en na de zwangerschap ook nog 2 of 3 keer.
Nu mijn tweede zwangerschap en weer last van mijn bekken, maar echt minimaal vergeleken met de eerste keer. Heb op tijd aan de bel getrokken, wel eerst weer mn fysio ivm volledige vergoeding daarvan en het gaat nu echt heel goed. Veel beter dan de vorige keer rond deze termijn. De baby ligt heel laag en daar heb ik door de druk veel last van, maar niet aan mn bekken wonderbaarlijk genoeg.
De vorige keer stonden mn bekken ook constant scheef etc. Nu is het vooral spierspanning (door overcompensatie) of dat het vast zit. Ik herken trouwens ook wat jij schrijft dat opstaan dan pijnlijk is etc. Heb dat na mn bevalling nog een tijd gehad, maar dat heeft ze goed kunnen verhelpen.