Kom ik weer met mijn neus gezeik. Zit dit er verontrustend uit? HA is op vakantie en ben ineens bang dat het een tumor is ofzo
Dat ding wat achter in mijn neus hoog staat
Kom ik weer met mijn neus gezeik. Zit dit er verontrustend uit? HA is op vakantie en ben ineens bang dat het een tumor is ofzo
Dat ding wat achter in mijn neus hoog staat
Ik zie het niet goed, maar net als de vorige keer: in je neus zitten allemaal schotjes en bobbels. Het is niet een leeg gat ofzo, een neusgat. Heb je verder klachten dat je je er zorgen om maakt?
Nja als ik op fotos kijk en neus onderzoeken op youtube zie ik al die neusgaten naar achter doorlopen, en ik heb dan die gare bobbel zegmaar. Andere neusgat heb ik dit ook niet. Wel hangt het tussenschot helemaal naar links, dus misschien zit het daar verdrukt. Maarja, mijn moedrt heeft het ook niet
Dat is je neusschelp en dat is bij iedereen anders/groter/kleiner
Thanks voor je reactie! Ik gebruik nu 40mg per dag, in een capsule.
Scopie bij de KNO was inderdaad alleen hoog in de keel. Goede tip van een MDL arts, daar ben ik nog niet geweest. Was wel een optie heeft de huisarts ooit aangegeven, miss goed om dit nog eens bij haar aan te kaarten.
Hogerop slapen probeer ik en lijkt wel wat te helpen. Ik heb een gezond gewicht en ben de afgelopen periode 4kg afgevallen (dat wilde ik zelf gewoon graag, niet i.v.m. reflux), maar ik merk geen effect helaas op de reflux
Dan zou ik adviseren om wel naar de MDL arts te gaan. Zij zullen vast tzt een gastroscopie verrichten naar de oorzaak van reflux en of je van binnen (zeg maar slokdarm of maag) schade ervan heeft. Afhankelijk daarvan kun je omhoog met de dosering van de maagbeschermers. Je bent hartstikke jong en lijkt mijn goed om verder te kijken. Succes!
Ik heb even foto’s gemaakt van mijn eigen neus binnenkant haha, maar ik heb ook allemaal gekke schotjes en dingetjes. Tenzij je andere klachten heb zou ik me echt geen zorgen maken.
Laatste keer op mijn vijftiende, viel erg mee!
Heb je ook geprobeerd om het tegen een muur te doen zegmaar met het tennisballetje? Dat je tegen de muur gaat staan en een tennisbal tussen de muur en je rug doet en je op die manier jezelf masseert? Dat helpt bij mij wel goed namelijk!
Zou sowieso de fysio even raadplegen, kan zomaar iets anders zijn. En fysio kan ook advies geven.
Ter aanvulling zou ik zo’n grote gymbal gebruiken, kun je vaak wel voor onder een tientje kopen (vooral deze tijd van het jaar, Action en Lidl hebben ze ook vaak) en kun je veel oefeningen mee doen voor je rugspieren. Ook is het vaak al fijn om er gewoon letterlijk op te liggen/omheen te vouwen, dus met je buik erop gaan liggen en dan handen op de vloer voor de bal (rug buigen) en knieën op de vloer achter de bal. Dan ontspan je je spieren heel goed.
Ik voel me de laatste weken best wel slecht. Ben snel gestrest en ik huil ook snel om dingen. Verder heb ik inmiddels al 3 weken een vage hoofdpijn en ben ik ook snel misselijk (maar dat laatste kan ook door antibiotica komen). Verder heb ik ook weer snel nekpijn en ik voel me sowieso niet helemaal mezelf, snel duizelig ook ofzo als ik iets teveel doe. Ik val op mijn werk ook vaak bijna in slaap maar ik weet niet of dat medisch is of dat het komt omdat mijn werk gewoon saai is.
Nu had ik niet zo lang geleden een foliumzuur tekort, ik heb toen de laatste paar pilletjes niet ingenomen zag ik vorig weekend (oeps). Zou het kunnen dat ik dit nog steeds heb en dat ik me daarom zo voel? Mijn huisarts is deze week gesloten kwam ik vandaag achter, wou het daar al voorleggen, maar iemand die dit herkent en denkt ja ik denk dat dat het is. Moet wel zeggen dat ik toen met de klachten niet zo gestrest was en ik weet ook niet of dat een medisch iets is of hormonen ofzo.
Je bent niet toevallig zwanger? Alles behalve de nekpijn zijn allemaal dingen die mijn zus bij een van haar zwangerschappen had…
Heeft er iemand wel eens een gescheurde buikspier gehad en hoelang duurde het voor de pijn minder werd? Ik heb iets verrekt terwijl ik iets zwaars aan het verzetten was. Sindsdien heb ik links onder mijn ribben pijn. Tijdens ontspanning is het licht zeurend aanwezig, maar ik voel het met name als ik buk, dan schiet het er in. Als ik er op druk doet het overigens geen pijn. Heb eigenlijk geen idee wat het anders kan zijn. Is in ieder geval mega irritant omdat het me steeds weer verrast.
Nou ik heb laatst een test gedaan van de Action (haha) en daar kwam uit dat ik niet zwanger ben. Maar ik moet over 1,5 week stopweek doen dus dan check ik wel even of ik ongesteld ga worden. Ik kan me niet voorstellen dat ik zwanger ben verder.
No idea maar in jouw geval, bel je vk ff! Wie weet is ze in de buurt en dan wipt ze zo ff langs joh!! Voorzorg voor alles bij dit termijn hoor
Je kan ook even langs de HAP om het te laten checken!
Oke, misschien zijn er hier mensen die er verstand van hebben en even met me mee willen denken. Ik slaap al jaren niet/slecht, alles geprobeerd, niets hielp. Toen ik bij de psychiater kwam met angststoornis/depressie kreeg ik daar voor medicatie, plus voor mijn slaapprobleem in combinatie met therapie. Ik slikte quetiapine, 25mg. Ik sliep als een roos, na al die jaren uitputting was ik zo blij! Echter merkte ik na een tijdje dat ik na het innemen enorm ging eten, en dan vooral snoep. Het was niet eens trek of honger, ik MOEST suiker. Helemaal gek werd ik er van als ik er niet aan toe gaf. Vervolgens begin de werking af te nemen en begon ik slechter te slapen, na een jaar of 2. Inmiddels was ik ook meer dan 10 kilo aangekomen, ik ben nu zwaarder dan ik ooit geweest ben. Van de zomer ben ik 2 weken gestopt. Ik sliep niet maar ik at ook niet (wel gewoon normaal eten). Uiteindelijk via de huisarts weer bij psych terecht gekomen (therapie had ik al een hele tijd afgerond dus medicatie was overgedragen aan de HA) en sindsdien zijn we een vervanging aan het zoeken voor de quetiapine. Helaas blijkt nu dat er maar heel weinig opties zijn. Eerst begon ik aan de mitrazapine, 15mg. Sliep ik wel goed op maar daar krijg ik de hele dag meer trek van. Daarna over op de promethazine 25mg. Dit doet helemaal niets. Inmiddels zit ik toch weer aan de mirtazapine omdat ik daar tenminste op slaap.
Oke lang verhaal maar ik vroeg me af of er nog opties zijn waar mijn psych en ik niet aan hebben gedacht? En dan niet oxazepam of temazepam, wil liever niets verslavends slikken. Of heeft iemand een tip wat ik tegen die vreetbuien kan doen? Inmiddels begin ik een beetje wanhopig te worden. Had ik eindelijk weer rust in mijn hoofd en andere problemen aangepakt, maak ik me nu weer de hele tijd druk om mijn gewicht en het feit dat ik mijn kleding niet meer pas, wat dus weer extra stress oplevert. Een paar kilo er bij maakt me niet zoveel uit maar het loopt nu wel de spuigaten uit.
Is er wel eens gesproken over een slaaponderzoek? Bijvoorbeeld om te achterhalen of er medisch iets te verklaren is.
Ik heb nachtlenzen en nu werd ik vanochtend wakker met een ontzettend pijnlijk oog. Ik denk dus dat er iets onder mijn lens heeft gezeten. Er komen nu de hele tijd steken door dat oog waardoor ik hem amper open kan houden + hij traant ontzettend. Kan ik hier iets tegen doen of moet ik gewoon wachten tot het vanzelf over gaat?
Even je huisarts bellen. Die kan controleren of er wat beschadigd is of er nog wat in zit. Anders krijg je een zalfje.