Het grote medische vragen-topic #2

Het kan snel slinken en weer terug komen, maar het zou ook zo twee maanden kunnen duren.
Hoe goed kun je het met rust laten …

Omdat mijn dochter het al twee keer heeft gehad en dus ook niet aan de hechtingen mocht komen (ze was de eerste keer 7) ging het de derde keer een stuk beter.

Volgens mij zijn ze ook niet zo happig op verwijderen omdat je snel weer een speekselklier kunt beschadigen.

Ijsjes eten, veel drinken, zure snoepjes en niet aan zitten!

Je kunt ook even kijken want in jouw ziekenhuis de wachtlijst is voor de MKA arts. Om te vragen voor een verwijzing bij je tandarts of huisarts.

1 like

fijn om te horen, dankjewel!!

2 likes

Ah ja, dankjewel voor de reactie!

Met rust laten lukt opzich wel. Waar is ijsjes / zure snoepjes eten goed voor, gaat het dan sneller over of heeft dat een specifieke reden? :slight_smile:

Bij mij is het na 6 maanden vanzelf weggegaan. Het duurde heel lang voordat ik terecht kon bij de kno arts om het weg te laten halen. Tegen de tijd dat ik aan de beurt was, was het weg. Ik vond het vooral vervelend omdat het wat meer omhoog zat bij mij en je het kon zien als ik aan het praten was.

Ijsjes werkt verdovend en ook weer sabbelen
Net als zuurtjes. Je maakt meer speeksel aan en kan het helpen de verstopte speekselklier open te krijgen. Zodat de blaar leegloopt.
Dus niet kapot! Dat is niet goed.

Of het is omdat mijn dochter nog een kind was dat ze dat zeggen en haar blij maken met ijsjes en snoep :laughing:

1 like

Ik heb dit ook weleens en bijt het dan gewoon eraf. Binnen een week is het dan weg. Maar aan de rest van de reacties te lezen is mijn methode wat onconventioneel :sweat_smile:

4 likes

Haha ja doe ik ook :sweat_smile:

1 like

Dit heeft toch iedereen :grin:

Nja ik heb een soort van 1 extra kies dus heb extra ruimte om daar eten tussen te krijgen. Heb daar ook echt alleen last van aan die kant.

Oké ik heb echt een rare klacht en met Google kom ik nergens:’)

Ik heb een pijnlijk rood plekje (zo’n 0.5cm doorsnede) op m’n neus? Het klopt ook een beetje af en toe en als ik er met mijn vinger langs ga doet het pijn. Van binnen heb ik geen zwelling ofzo, het zit echt aan de buitenkant.

Beginnende steenpuist?

Oké, ik ben toch opeens wakker geworden zonder (pijn-bij-kauwen-)kiespijn. :confused:
Dus het heeft maar twee dagen geduurd. Hoewel ik er nog niet helemaal gerust op ben, ga ik dan liever over een maandje pas weer voor een algemene controle + foto.

1 like

Oh dat valt mee dan:") Vond het zo raar dat het tintelt ook

Heeft er iemand een borstverkleining laten doen?

Viks Vaporub (ja dat spul dat je op je borst kunt smeren als je verkouden bent)! Iedere dag opsmeren na het douchen/wassen van je voeten, echt geen enkele dag overslaan, na ongeveer 1,5 week was het al een heel stuk minder en na 2,5 week was het weg bij mij!

1 like

@Madam-Mikmak @Merrow bedankt nog voor de reacties! Ik heb hem een paar dagen geleden per ongeluk kapot gebeten dus het probleem heeft zich vanzelf opgelost :sweat_smile: hij stond ook wel echt op knappen dus was een kwestie van tijd. Heb er nu helemaal geen last meer van, duimen dat dat zo blijft! :crossed_fingers:t2:

1 like

Meteen waterijsjes gegeten? :smile:
Maar blij voor je en duim voor je mee!

Ik heb altijd een redelijke korte menstruatiecyclus gehad (van 23-25 dagen ongeveer). De afgelopen maanden werden de dagen waarop ik ongesteld was steeds korter, van 5 dagen naar amper 3. Nu ben ik vandaag ongesteld geworden, een cyclus van 18 dagen. Dat is dus echt heel kort. Dacht het al te merken want normaal voel ik mn eisprong en nu niet. Heb niet getest (ovulatietest) want ja dat voelt nogal dubbel als je bezig was met kinderen en je relatie over is.

Kan dat door de stress komen? Ik ben echt bang dat er iets mis is of dat ik al in de overgang kom ofzo. Word dit jaar 32 en nog een kinderwens dus dat zou echt… klote zijn.

Je cyclus kan door stress verstoord raken maar ook door andere factoren. Voor de zekerheid zou ik het aankaarten bij de huisarts en vragen om een echo.