Het grote medische vragen-topic #2

:slightly_frowning_face: denk dat ik het een cyclus nog afwacht en dan jou advies ga opvolgen.

Bedenk me net dat ik in amper een maand tijd 7,5kg ben afgevallen. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Niet perse een vraag naar jou hoor, meer in het algemeen

(ik ben geen zorgprofessional maar heb wel ervaring met ICSI en gynaecologische dingen)

Ik heb begrepen dat gewichtstoename of gewichtsverlies inderdaad van invloed kan zijn op je cyclus.

Als ik jou was zou ik het aankaarten bij de huisarts. Zeggen wat je zorgen zijn, dat je bent afgevallen, en dan denk ik dat je vrij makkelijk een doorverwijzing krijgt naar een gynaecoloog. Gewoon om te checken of alles er normaal uit ziet. Een echo (of die nu inwendig of uitwendig is) valt overigens reuze mee.

Toch je advies opgevolgd, alleen afspraak maken moet natuurlijk ‘s ochtends vroeg. Ben helaas ervaren met inwendige echo’s dus ik neem aan dat ik redelijk makkelijk een doorverwijzing krijg. Morgenochtend bellen! Anders zit ik me aan maand lang op te vreten of er iets mis is of niet…

1 like

Denk dat dat heel verstandig is. Duidelijkheid hebben is zoveel fijner dan nog een aantal weken onzekerheid.

Ik heb zelf tegenwoordig een vrij lange cyclus en ga binnenkort weer een nieuw ICSI-traject in. De echo’s en bevestiging van een arts dat alles er normaal uit ziet, is toch fijn, ook al is mijn cyclus langer dan gemiddeld. Ben er geestelijk nog lang niet aan toe om in de overgang te komen bijvoorbeeld.

1 like

Klopt en ik ervaar al flink wat stress dus als ik een stressfactor weg kan halen zou dat weer schelen.

En ik word gek als het iets van de overgang is. Ik bedoel ik heb nu geen vriend en ik ben nog niet eens 32. Wil er echt niet aan denken. Heb net mn moeder geappt wanneer zij in de overgang kwam. Ben er helemaal overstuur van :expressionless:

Wat naar voor je! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt. :orange_heart:

1 like

Ik ben door een of ander insect gebeten in mijn enkel. Nu is mijn enkel aan de buitenkant heel dik, er zit zeker een bult ter grote van een halve tennisbal. Nu voelt mijn huid bij die zwelling een soort van verdoofd, het jeukt niet maar mijn onderbeen en voet doen wel pijn. Koelen helpt niet, wat kan ik nog meer proberen?

Ik zou hiervoor de huisartsenpost bellen.
Misschien ben je wel allergisch. Mijn vader is ooit in zijn hals gebeten door een insect en zwol op, hij heeft toen (denk ik) prednison gekregen in het dichtsbijzijnde ziekenhuis.

Ik heb inderdaad even de hap gebeld, moet het even aankijken. Mocht ik ziek worden of mocht zwelling uitbreiden moet ik nogmaals bellen. Ze adviseerde wel om morgen contact op te nemen met mijn eigen huisarts.

1 like

Ik heb spit en overdag gaat het medium/goed, maar ik word ‘s nachts wakker van echt heel veel pijn. Ik lig echt een kwartier mijn pijn weg te ademen. Weet iemand hoe ik die helse rugpijn in de nacht voorkom?

Heeft iemand tips bij een allergische reactie op insectenbeten? Ik denk dat ik gestoken ben door muggen, maar heb hier nog nooit zo’n reactie op gehad.

Ik heb 9 grote rode bulten op mijn lichaam. Ze zijn allemaal rond de 10cm in doorsnede en de grootste ruim 15. Ze zijn warm en jeuken. Voel me zelf inmiddels ook niet zo lekker. Ben al in de aanval gegaan met azijn. Heb voor de zekerheid ook een hooikoortstabletje genomen maar dat was gisteravond en het heeft niet veel geholpen. Wat kan ik nog meer doen?

Denk dat je naar durft te vragen moet.

Oh ik heb dit een maand geleden ook gehad. Ik zat er helemaal onder. Via de huisarts antihistaminica voorgeschreven gekregen. Uiteindelijk niet gebruikt omdat het na 48 uur afzakte. Bij mij hielp het koelen redelijk.

Haha oops!

1 like

Dankje! Ik hoop echt dat het bij mij ook in die periode gaat afzwakken dan. Dat zou dan gelukkig al morgen moeten zijn.
Voel me nu koortsig.

Heb inmiddels ook de huisarts gesproken op afstand. Heb foto’s gemaild. Ze gaf ook als advies koelen en azijn gebruiken. Dat helpt nog niet echt dus hoop nu maar dat het snel vanzelf wegtrekt.

Het leek volgens haar op beten van een daas. Alleen heb ik daar dus niks van gevoeld. Althans niet dat ik me kan herinneren. Dus misschien was het dan wel een overambitieuze mug die zich identificeert als daas

Ik heb een bultje, ter grote van een erwt, bij mijn bikinilijn ongeveer. Wel meer naar beneden. Het zit er nu bijna 4 weken en hoopte dat het vanzelf open zou gaan of weg zou trekken maar niet dus. Heb zelf ook al lopen peuteren maar zonder resultaat.

Het doet niet echt pijn. Irriteert soms wel een beetje met fietsen.

Maar als ik naar de huisarts hier mee ga, ga ze dan meteen iets doen? Open snijden ofzo🤷‍♀️

Nee, soms kijken ze het even aan een krijg je advies in te weken in een badje van soda en warm water.

De tattoo die ik twee jaar geleden heb laten zetten doet heel erg pijn. Het voelt echt heel branderig. De lijnen zijn helemaal opgezet.
Ik ben drie dagen geleden begonnen met antibiotica, zou dat er te maken mee kunnen hebben?

Oja ik zou alleen niet weten hoe ik dat in een badje krijg haha. Maar misschien een warme washand met soda erop

Ok, no shame in my game: ik heb een vraag over mijn vagina. Ik heb dit overigens al aan een gynaecoloog voorgelegd en die zei op basis van mijn beschrijving dat het normaal is; er kon geen inwendig onderzoek gedaan worden (kan nog niet ivm pijnklachten).

Als ik bij mezelf naar binnen ga, moet ik eerst een soort bochtje om aan de voorkant (de kant van je buik). Al het andere weefsel is zacht en elastisch, maar die bult is veel harder (alsof er iets achter zit). Gyn zei dat het de urinebuis was en dat het normaal is dat het wat harder voelt. Ik had het erover met een vriendin en zij herkende het niet. Op dwarsdoorsnedes zie ik ook nooit die bocht/bult.

Ik ben benieuwd of jullie het herkennen als normaal of dat ik het toch verder moet proberen te laten onderzoeken. Ik heb immers geen vergelijkingsmateriaal met andere vagina’s haha. Ik heb het even in een plaatje getekend. Eerste plaatje is normaal, tweede is wat ik van binnen voel.

Edit: op deze plek kan het niet een te gespannen spier zijn, toch?