Haha ehm ja volgens mij had ik gewoon gewacht tot ik echt heeeel nodig moest en toen hoefde ik amper ‘druk’ te zetten. Gewoon voorzichtig en rustig aan. Maar ik denk echt dat je je morgen al een heel stuk beter zal voelen, gaat best snel.
Oja en actief ontspannen hielp ook. Dus heel bewust even ademen en proberen alles los te laten en ontspannen ondanks de pijn want alle extra spanning die je opbouwt doet onnodig zeer als je snapt wat ik bedoel.
Oh ja dat zou idd ook nog kunnen. Ik heb 1 gaatje in (of onder?) m’n navel, eentje net boven m’n schaambot en eentje iets meer naar links aan de zijkant maar ook wel vrij laag. Vooral van m’n navel lijk ik last te hebben.
@Musa Mijn man had echt nog wel een tijdje pijn, al had hij ook buikvliesontsteking. Hij had nog dagenlang een pijnstillerschema en ik herinner me dat we na een week nog naar de eerste hulp zijn geweest omdat hij veel pijn had. Daarna ging het langzaam steeds beter.
Die doorgesneden buikspieren kunnen sowieso nog een tijdje pijnlijk/gevoelig blijven.
En qua stoelgang. Als het niet op gang komt kun je wat movicolon aanvragen, daar wordt het lekker zacht van.
Ik heb volgens mij drie dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna liep ik zeker nog een week krom. Kon niet rechtop staan van de pijn. Maar ik merkte wel echt elke dag verbetering. Lag ook gewoon de hele dag in bed, heel veel geslapen.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? (Foto in spoiler)
Paar weken geleden ben ik naar de huisarts geweest om een moedervlek te laten checken en toen is er ook naar dit plekje gekeken. Die zit er al maanden, gebeurde niks mee en voelde ik ook niks van. Alleen was het heel droog.
Toen heb ik een creme met o.a. vaseline meegekregen. Maar ipv dat het minder wordt, is het nu juist groter geworden en jeukt het af en toe. De huid is wel minder droog door de creme. De foto is van de huidige situatie, dus groter dan eerst en af en toe jeuk.
De huisarts heeft toen gezegd dat als de crème niet zou helpen, ik nog even contact moest opnemen. Want zij wist ook niet goed wat het was destijds.
Ziet eruit als eczeem, misschien een cortisonezalf proberen?
Dan moet ik sowieso naar de huisarts lees ik volgens Google, klopt dat? Of in ieder geval even bellen. Aangezien je het niet bij een Kruidvat oid kan kopen.
Ik denk eerder dat het een schimmel is. Je kunt gewoon zo’n voetschimmel zalf proberen of een tube schimmel crème halen bij de apotheek.
Maar is dat dan niet vreemd dat het er eerst maanden zit en niks mee gebeurd. Vervolgens smeer ik er 2x per dag zo’n crème met 20% vaseline op en veranderd het naar een grotere plek + jeuk.
Als ik trouwens google op schimmel en eczeem zou het het allebei wel kunnen zijn haha. Ik denk dat ik morgen ff bel naar de huisarts en vraag of ik een foto mag mailen. Hiervoor langs komen lijkt in mijn ogen zo overbodig, zeker in deze tijd.
Ja via de huisarts, maar je kan natuurlijk ook een exceemcreme van de drogist proberen. Schimmels heb ik nooit gehad dus weet niet hoe dat eruit ziet maar dit lijkt op wat ik heb als ik eczeem net heb ingesmeerd dus als je de droge plekken niet meer ziet. Maar misschien toch huisarts dan.
De foto heb ik inderdaad ook gemaakt nadat ik de crème er net 20min geleden heb opgesmeerd.
Schimmel heb ik inderdaad ook nog nooit gehad, eczeem wel maar dan blaasjeseczeem op mijn handen.
Hopelijk kan ik ze een foto mailen.
Schimmel groeit als het vochtig is dus als je het invet wordt het erger, dat is niet vreemd.
Oh eigenlijk juist logisch dus. Dat wist ik niet!
Thanks voor je reactie, ik ga morgen even de ha bellen om te overleggen.
Wellicht als ik zeg dat het groter is geworden + jeuk, zij ook direct denken aan schimmel. Dan ga ik zo’n crème halen.
Edit: ze zijn volgende wk gesloten ivm vakantie. Dus ik ga wel zo’n schimmel crème halen. Kijken wat het doet.
Ja kan niet echt kwaad mocht het toch eczeem zijn en als het schimmel is ben je er vrij snel vanaf. Wel nog een paar dagen door blijven smeren als het niet meer zichtbaar is anders kan het terug komen. Hopelijk ben je er snel vanaf!
Is er iemand hier die ook Clusterhoofdpijn heeft?
Ik heb ook bijna een jaar met zo’n plekje gelopen maar dan op mijn elleboog. De huisarts wist het niet en geen enkele creme hielp. Uiteindelijk toch maar naar de dermatoloog, die zag meteen dat een granuloma annulare was. Kan helemaal geen kwaad en gaat vanzelf over. https://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/m.granulomaannulare.htm
Ik wil nu niet direct zeggen dat jij dit hebt, maar misschien is het iets om in je achterhoofd te houden als de zalfjes niet helpen en de huisarts het ook niet meer weet.
Edit: voordat je schrikt van de plaatjes, bij mij zag het plekje er eerst ook zo uit als dat van jou en dan heel droog. Met koud weer werd het wat donkerder van kleur. Na een jaar ongeveer kwam er een gezond plekje in het midden en werden de randen verheven. Uiteindelijk werd die ring zo groot (omdat het midden steeds groter wordt) dat de plek weg gaat. Heeft wel bijna 3 jaar geduurd bij mij.
Oh wel een goede om in mijn achterhoofd te houden, mocht niks werken inderdaad.
Bij mij was het ook heel droog, maar nu door die vaseline crème niet meer.
Ben benieuwd of die schimmel crème gaat helpen en anders ga ik contact opnemen met de ha. Mocht hij er niet uitkomen, dan zal ik zeker dit aandragen. Thanks voor je reactie en wel fijn dat het geen kwaad kan en bij jou inmiddels weg is!
Een maand geleden is er een kies verwijderd bij de kaakchirurg. Ik bleef een beetje zeurende pijn houden en ik voelde sinds vorige week nog iets hards in mijn kaak zitten. Dacht eerst dat het een hechting was maar nu haalde ik er een stukje kies uit? Lijkt alsof dat eruit gegroeid is. Heb het net goed schoongemaakt en gespoeld met chloorhexidine oplossing maar moet ik hiermee terug naar de kaakchirurg? Het ziet er verder niet ontstoken uit ofzo.
Kan je jezelf herpes genitalis geven?
Dus stel dat je een koortslip hebt, met iemand zoent, en vervolgens heb je orale seks ontvangt van die persoon. Kan je dan het virus bij je eigen geslachtsdelen laten opduiken? Of werkt dat niet zo omdat het virus toch al in je lichaam zit en dus niet nieuw is
Gaat het intussen al wat beter?