Ja! Heb wel echt nog pijn en last ervan, maar kan inmiddels wel zelf opstaan/gaan zitten en naar de wc lopen. Raakte helemaal in paniek als ik moest hoesten omdat dat zooo veel pijn deed, inmiddels doet het nog wel pijn als ik hoest maar is het wel te doen, vooruitgang! Traplopen ging ook goed! Kan echt niet wachten tot ik weer normale kleren aan kan en lekker goed kan douchen en haren kan wassen enzo.
Ah fijn om te horen dat je al wel weer wat meer kan maar ik snap dat je niet kan wachten om gewoon weer helemaal fit te zijn! Hopelijk duurt dat niet al te lang.
Ik heb tussen m’n kleine teen en die ernaast wat losse velletjes, iemand nog een huis-tuin-en-keuken-middel trucje wat hiertegen helpt? Doet verder geen pijn maar t blijft soortvan vervellen ofzo
is het voetschimmel? dat kansruit zien als velletjes. is makkelijk te verhelpen met voetschimmel creme van de drogist
Hm geen idee, zou op zich kunnen. Maar als ik google zie ik wel veel heftigere plaatjes haha. Het doet geen pijn en jeukt niet verder. Maar goed, ik kan altijd proberen die schimmelcrème erop te smeren, kan geen kwaad lijkt me. Ga het morgen maar eens halen. bedankt!
Ik heb last van draaiduizeligheid. Het is voornamelijk in bed en ik heb het wel eens eerder gehad. Maar het is zo gek. Want als ik slaap en me dan omdraai, in mijn slaap, word ik duizelig en daar word ik wakker van. Het lijkt alsof ik me te snel omdraai en mijn evenwichtsorgaan dat niet aankan ofzo. En ook als ik uit bed stap heb ik er last van.
Maar ik kan gewoon niet linken waar het aan ligt. Ik heb het dus wel eerder gehad en dan ook een paar dagen achter elkaar maar dan is het weer maanden weg. En nu is het weer zo ver sinds zaterdag.
Het maakt vooral de nachten zo onrustig. Vraag me af of mensen dit herkennen?
Klinkt een beetje als BPPD (benigne paroxysmale positie draaiduizeligheid). Is helemaal goedaardig en heeft inderdaad te maken met je evenwichtsorgaan. Gaan meestal vanzelf weer over, maar mocht het heel lastig/belemmerend worden kan de huisarts manoeuvres doen die het kunnen verbeteren.
Oh ja ik ging het even opzoeken en klinkt inderdaad precies zo! Het stelt me wel gerust dat het niks ernstigs is en ik ga proberen die oefening te doen! Thanks @the.rebel.club
Ik eet de laatste maanden steeds meer vega(n), dus ik vroeg me af of het nodig zou zijn een B12 supplement te nemen. Ik eet wel soms nog eieren, beetje vlees/vis (verschilt per week), gewone boter en (kook)room, toetjes en ijs met zuivel, … Is dit voldoende om geen supplement nodig te hebben?
Dat weet je pas als je bloedwaarden zijn bepaald. Sowieso eerst doen voor je iets gaat slikken anders heb je geen eerlijke uitslag. Misschien is het wel onnodig en eet je al divers genoeg🤗
Voeten foto’s
Niet mijn foto’s maar ontdekte net zo’n soort plekje tussen mijn kleineteen en ringteen.
Ik gok zwemmerseczeem.
Ik heb nooit zweetvoeten maar misschien van iets anders.
Hoe behandel ik dit het beste? Drooghouden of insmeren juist met bephanten etc.
Liever met Canesten of Lamisil, daar zit een schimmeldodend ingredient in. En heel belangrijk: doorgaan minstens 1 week nadat de huid geheeld is, anders komt het snel terug.
Ik weet niet of je het krijgt van zweetvoeten, maar ik krijg het als iemand in huis het ook heeft. Sinds ik het eenmaal heb gehad, ben ik er gevoeliger voor. Goed drooghouden is inderdaad een goede.
Om nog even in de schimmel sferen te blijven, ik heb de laatste tijd regelmatig last van jeukende oksels. Of ik ze nou wel of niet scheer of epileer of het dan een tijdje niet doe, het blijft een beetje terug komen (ook ongeachte welke deo ik gebruik, wisselt ook). Aan de ene kant zie ik ook wel wat rode plekjes (maar is deels ook door ingegroeide haren die ik eruit gevist heb). Nu ben ik dus wel bekend met eczeem, alleen dan voorheen altijd in mn ellebogen/bovenarmen/op m’n hoofdhuid dus niet specifiek daar. Maar nu weet ik dus niet of het iets van schimmel kan zijn of gewoon eczeem is? Ik heb wel schimmelcreme in huis gehaald voor een plekje op m’n voet, dus dat kan ik erop smeren, maar als het eczeem is kan ik denk ik beter gewoon m’n huisarts bellen voor een nieuw recept voor m’n eczeem creme. Iemand die iets zinnigs kan zeggen over het verschil?
Foto opsturen naar de huisarts die kan het beste beoordelen.
Ja had gehoopt op een simpel antwoord omdat ik dit dan weer een beetje een genant ding vind ofzo haha, terwijl ik prima makkelijk naar de huisarts ga met allerlei dingen dus slaat nergens op… Het is wel lastig vast te leggen, valt niet zo veel van te zien. Maar goed, ik ga wel even bellen wat ze denken dat ik het beste kan doen maandag!
Ik heb vandaag 3 verstandskiezen laten trekken en ik heb paracetamol en codeine om de pijn te beperken. Mijn vraag: hoe kan ik dit het best aanpakken?
Tot nu toe heb ik:
- 12h 2 codeine en 2 paracetamol
- 15h 2 paracetamol
- 18h 2 codeine en 2 paracetamol
Hoe moet ik dit verder op de dag doen? Ik ga vaak rond 00:00 naar bed en je mag natuurlijk geen 10 paracetamollen wegknabbelen in 12 uur. Maar ik ben gewoon bang dat ik over een uur weer pijn heb.
Ik zou het wat meer verdelen over de dag, de momenten zitten nu heel dicht op elkaar, paracetamol bijvoorbeeld 1000 mg om 8.00 uur, 12.00 uur, 18.00 uur en voor het slapen gaan. Hoe vaak mag je de codeine innemen?
Hmm okeoke. Codeine mag 1x per 6uur.
Geen persoonlijke ervaring, maar wel iemand uit mijn beroepsgroep die er baat bij heeft gehad.
Haar woorden: wereld van verschil. Bijna geen klachten meer, volume van kaakspieren is genormaliseerd, schouder- en nekklachten zijn verdwenen en normale gezichtsvorm teruggekregen. Kan wel minder kracht zetten met kauwen, maar geen aanpassingen in dieet nodig (crackers en vlees gaat allemaal nog prima), maar ze zette voorheen ook heel veel kracht vanwege overontwikkelde spieren. Kosten (150-200 euro, effect voor ongeveer zes maanden) waren voor haar lager dan kosten van fysio / bitje.
Edit: van tevoren jarenlang behandeld door kaakfysio, gnatholoog, tandarts en kaakchirurg. en noemt nog wel dat het geen op zichzelf staande oplossing is, heeft daarnaast nog hulp van psycholoog ivm (oa) spanning die ze opbouwt.
Ik ben aan de minipil, om dezelfde reden als jij. Het zou kunnen dat je nu een keer ongesteld wordt, omdat je halverwege je cyclus bent begonnen. Als het goed is, zou je hierna niet meer ongesteld worden. Er kan een doorbraak bloeding komen, maar in de drie jaar dat ik hem slik heb ik er nog geen een gehad.