Ahhh Ik ben blij dat ik je kan helpen! Als je vragen hebt, mag je me altijd DM’en.
Ik hoop dat de pil jou voor jou ook goed gaat werken. Ongesteld zijn is al niet leuk, laat staan als je er zo veel klachten van hebt… Niet te hard zijn voor jezelf
Ik heb al een aantal weken een bacterie in mijn oog. Heb veel moeten druppelen en nu lijkt het einde in zicht. Het ziet er wel naar uit dat ik blijvende schade zal hebben op mijn hoornvlies, gelukkig wel buiten het gezichtsveld. Ik wil dolgraag weer lenzen dragen als het voorbij is maar ik vind het ook weer best wel spannend omdat mijn lens de ‘boosdoener’ van de bacterie was. Iemand hier ervaring mee?
Beste te overleggen met de oogarts. Heb wel eens een flinke oogontsteking gehad en moest toen echt zes weken rusten voordat ik weer lenzen mocht dragen.
Ik hed net telefonisch een voorschrift voor mijn pil gevraagd aan mijn dokter. Nu zie ik dat er Desorelle 30 op staat ipv Desolina 30 wat ik neem. Is dit gewoon een andere naam maar wel hetzelfde product?
Normaal gezien kan ze mijn medicatie op de computer bekijken + ik heb wel het juiste gezegd, dus ik weet niet of dit een foutje is.Ik vraag het eerst hier even want mijn dokter heeft het enorm druk nu en is moeilijk te bereiken.
Ene misschien de pilnaam en andere werkzame stof. Met google kom ik wel op beide namen bij een pil.
Ik had dit juist door zachte lenzen en heb sinds ik harde lenzen heb nooit meer last van gehad
Als je de twee bijsluiters naast elkaar houdt, lijkt het hetzelfde.
http://bijsluiters.fagg-afmps.be/DownloadLeafletServlet?id=106317
http://bijsluiters.fagg-afmps.be/DownloadLeafletServlet?id=255504
Bij heel veel medicatie is dit op te zoeken via farmacotherapeutischkompas.nl , welke dosering naproxen ed aangeraden wordt bij menstruatie pijn bijvoorbeeld en welke merknaam waarbij hoort. Bij de pil helaas niet!
ik ben mijn huiswerk aan het maken en moet dit omschrijven:
- acro/dermat/itis
en los van elkaar weet ik wat het is, en samengevoegd dan ook. Maar hoe zouden jullie dit dan omschrijven? Ik kom niet verder dan ’ Ontstekingen aan de huid van de lichaamsuiteinden’
Bedoelen ze dat je per woorddeel moet zeggen wat het betekent ofzo en dan de conclusie trekt?
Nee wat de losstaande woorden als combinatie betekenen
Ik kan niet zo bedenken wat er als een scherp bobbeltje aan zou kunnen voelen, in principe is het allemaal redelijk glad.
Koelzalf van de apotheek? Is zonder recept verkrijgbaar.
Ik ga me even inlezen, thanks!
Zeker geen domme vraag. Ik zou zelf denk ik ook nog een test doen. Gevoelige borsten zijn bij sommige mensen ook een teken dat ze gaan menstrueren (bij mij bijvoorbeeld) dus je kan ook even wachten.
Bij twijfel kan je altijd terug naar de huisarts. Die nemen problemen vaak meer serieus als je de tweede keer terugkomt voor hetzelfde probleem.
Yep! Ik ben in het oog ziekenhuis geweest en heb nu 2 hoornvlies beschadigingen, ook buiten gezichtsveld. Heb geloof ik 6 weken een bril gedragen en daarna weer lenzen opstarten. Wel in overleg met oog arts en opticien
Heb je verder nog last van deze hoornvliesbeschadigingen? Fijn dat je weer lenzen kunt dragen!
Afgelopen donderdag had ik mijn laatste antibiotica druppels. Ik ben aan de minipil (dus geen stopweek) maar vandaag moet ik aan een nieuwe pil strip beginnen. Is de mijn pil nu betrouwbaar? Op internet vind ik van wel (websites van apotheken) maar mij is altijd verteld van niet. Ik braak niet en ik heb geen diaree.
Heftig! Die pijn in je oog is inderdaad verschrikkelijk.
Ja ik moet sowieso nog wekelijks naar het ziekenhuis voor controle (bacterie is nog niet helemaal verdwenen) dus ik ga zeker eerst overleggen met de oogarts. Was even benieuwd naar andere ervaringen, meer omdat het mij eng lijkt om ooit weer een lens in dat oog te doen, zelfs als alles weer genezen is.
Is lang niet bij alle antibiotica. Ik zou even je bijsluiter checken of t online uitzoeken.
Mijn bijsluiter zegt dr niks over en online kan ik voor deze antibiotica er ook niks over vinden. Ik ga morgen even de apotheek bellen.