Alleen bij het gebruik van de antibiotica rifabutine en rifampicine kan de pil onbetrouwbaar worden.
En als je door het gebruik van elk ander antibioticum (of de aandoening waar je het voor neemt) braakt of diarree hebt.
@DikkeKip zei al dat ze dat niet had, maar even voor de volledigheid voor alle meelezende mensen.
Nee niet dat ik merk. Ik heb sowieso best gevoelige en altijd wat rode ogen dus moet lenzen niet te lang in laten. M’n droom is te laten laseren maar duur en eng.
Nee COPD is een chronische longaandoening en astma is overgevoeligheid van de luchtwegen. Beiden alleen officieel te diagnosticeren met een functietest, maar zeker voor astma wordt dat lang niet altijd gedaan. Gebruik je pufjes? Of heb je nog wel eens last van benauwdheid? Je zou eens aan je huisarts kunnen vragen waarom die diagnosen in je dossier staan en of ze eruit mogen omdat je nooit die diagnose hebt gehad.
Ik heb een wond die nog aan het genezen is waar gisteren de hechtingen zijn uitgehaald. Omdat de hechtingen + pleisters er zo lang opzaten zitten er allemaal lijmresten met stofjes omheen die ik er niet af krijg. Met water gaat het niet weg en het is nog best gevoelig dus ik wil ook niet gaan schrobben of met chemisch spul/zeep in de buurt komen. Hoe kan ik dit het beste weghalen? Heb al lopen krabben met m’n nagels maar dat werkt niet perfect en de huid er om heen raakt dan alleen maar geïrriteerder
Olie op een doekje dat niet kan pluizen en dan zachtjes wrijven
Kan net olie inderdaad, maar ik had na een operatie ook geen zin om eraan te zitten en na 2 dagen was het ook weg
@Hectometer @Joejoejoe bedankt, ga het proberen!
@Hendrik haha ja dat dacht ik eerst ook dus ben gisteravond maar gewoon gaan slapen, maar nu zitten er dus allemaal pluisjes van mijn t-shirt in en zat het helemaal aan elkaar geplakt dus ga het nu toch maar weghalen ik heb wel vaker gehad na een pleister dat ik dacht “gaat vanzelf weg” maar die lijmresten zijn echt hardnekkig soms
Wat onwijs fijn!!!
Ooh haha dat is wel minder, dan zou ik toch aan de slag gaan met olie
Geen idee of je het in huis hebt, maar hier werkte babyolie of massageolie het beste voor dit soort lijmresten!
Als je pufjes krijgt bij de apotheek, legt het apotheeksysteem automatisch astma/COPD vast, dus ik denk dat het daar vandaan komt
Niet echt medisch denk ik, maar het past hier het beste.
Ik zit mentaal niet goed in m’n vel op het moment en ben (weer) gestart met stresskrabben. Bij een teveel aan spanning begin ik op m’n hoofd te krabben. Het is (nog) niet heel heftig maar ik heb er zelf last van en ook begint m’n hoofdhuid geirriteerd te raken. Ik wil het graag aanpakken nu ik nog merk dat ik het doe en het niet zo erg is nog. In het verleden is het eens zo erg geweest dat ik ongemerkt begon te krabben op mn armen en dan later zag ik pas de bloederige krassen. Ik wil echt niet dat het zover gaat komen.
De oorzaken aanpakken ben ik mee bezig, maar dat is niet zo makkelijk opgelost.
Tot dan zoek ik tips waardoor ik kan voorkomen dat ik ga krabben en het uiteindelijk af kan leren. Ben ook al artikelen aan het lezen over het aanpakken van Titillomanie om wat bruikbaars te zoeken, maar wie weet hebben jullie ook nog goede ideeën
Handschoentjes? Of is dat geen optie? Als je dan gaat krabben merk je in ieder geval bewust dat je het doen omdat het anders voelt dan je zou verwachten en dan heb je een moment waarin je bewust kan kiezen om het niet te doen . Of is dat niet haalbaar?
Oh wat een lastig probleem voor je zeg. Ik zou idd de voor de hand liggende dingen proberen zoals nagels kort houden, handschoentjes aan, ect. Misschien daarnaast je handen zo veel mogelijk bezig houden met iets anders? Dus echt een praktische hobby zoeken waar je beide handen bij gebruikt zoals knutselen, verven of breien ofzo.
Heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik heb dit ook wel eens (vgm noemen ze het hier een strontje…) en het gaat bij mij na een paar dagen vaak vanzelf over, maar als er iets is wat werkt dan zou dat top zijn ik zit er zelf dan altijd aan te krabben wat natuurlijk heel pijnlijk en ook nog eens heel onverstandig is
Edit: en nog eveniets anders wat ik de laatste tijd heb. Opeens krijg ik allemaal onderhuidse bultjes/puistjes achter mijn oor tot beneden aan de zijkant van mijn nek/hals zeg maar. Weet iemand hoe dat zou kunnen komen en wat ik ertegen kan doen? Het is pijnlijk en ziet er niet uit
En @the.rebel.club Thanks! Handschoentjes had ik nog niet aan gedacht. Dat is zeker echt een goed idee op de momenten waarop ik weinig om handen ( ) heb. Mijn handen bezighouden probeer ik al een beetje door oa te borduren, maar misschien dat ik daar wat bewuster mee kan leren omgaan. Leren om een krab-moment eerder te zien aankomen en dan zorgen dat ik al iets in m’n handen heb voordat het kan gebeuren.
En misschien eens wat vaker afwassen
Kunnen de bultjes van de mondkapjes komen? Dat bedenk ik puur alleen op basis van de lokatie. Of misschien een nieuw parfum dat je achter je oren aanbrengt of zoiets?
Ik hoop dat ik niet uitgelachen wordt, maar hypnose helpt hier heel goed bij.
Ik gebruik in mijn werk als verpleegkundige veel medische hypnose. Helaas heeft het vaak nog een heel verkeerd beeld door alle rare filmpjes etc. En rare dingen die er mee worden gedaan in bijvoorbeeld tv programma’s.
Maar goed wat ik er mee wil zeggen dat het je heel goed zou kunnen helpen bij het stresskrabben.