Oh nee, je gaat ook absoluut niet terug naar het verleden of iets. Je gaat middels ontspanningsoefeningen naar een soort ‘hyper’ focus, je raakt juist niet controle kwijt wat mensen vaak denken, maar krijgt controle. Middels positieve suggesties van de ‘therapeut’ ga je inplaats van de ‘leiding’ die jou lichaam nu heeft gemaakt: stress - - > hoofdhuid open krabben een nieuwe leiding maken. Dit kan middels verschillende manieren gedaan worden, bijvoorbeeld het in gedachten nemen van een stopbord, maar ook juist om je tijdens die focus de handeling die jij doet vanwege de stress, heel erg uit te vergroten en deze om te buigen naar een nieuwe handeling.
Ik vind het zo jammer dat het bij veel mensen zo een slechte naam heeft gekregen door allemaal van die rare tv-programmas etc. Je kunt er zoveel mee bereiken voor zoveel verschillende problemen. Als ik al kijk in mijn werk als kinderverpleegkundige. Hoe vaak wij kinderen moeten fixeren voor handelingen, terwijl het helemaal niet nodig is door een simpel hypnose script. (voor medici die bloedafnames moeten doen of infusen prikken, zoek op YouTube naar de magical glove!)
Mocht je meer willen weten over medische hypnose kun je op uitzending gemist de documentaire hypnose op recept bekijken. Is wel meer gericht op buikpijn. Maar vind ik een beter beeld geven van wat het echt inhoud.
Zoals je merkt ben ik grote voorstander😂 sorry voor mijn reclamepraatje