Het grote medische vragen-topic #2

@Superheroes @krekel @Lara @Alanna

Dank jullie! Heb getaped aan de teen ernaast met leukoplast! En een sok erom is ook fijn inderdaad! Betwijfel of hij gebroken is, er zit een flinke zwelling net onder de teen, alsof de spieren daar een klap hebben gekregen, maar dat mag de huisarts verder uitzoeken :sweat_smile: Zolang ik met m’n voet omhoog lig en hem rustig hou gaat het prima, dus dat blijf ik dan maar doen voorlopig.

1 like

Hij is toch gebroken, klein haarscheurtje waarschijnlijk. Hoeft niet getaped, mag wel en mag er gewoon alles mee doen wat zonder al te veel pijn lukt. Strompel dus lekker rond, haha.

Ik wil je niet bang maken maar ik heb een jaar geleden mijn tweede teen gebroken en ik heb er nog wel eens last van

1 like

Haha zeg dat dan niet :joy:

10 likes

Ik heb de laatste maand echt heel veel haaruitval (op mijn hoofd obvs). Het is niet meer leuk. Bosje haar ziet er gewoon zielig uit in een staart.

HA gebeld en die zei heel droog;

“Tja, kan stress zijn, schildklier is al uitgesloten, vitaminetekort [al weet hij 99.9% zeker dat dat het niet is omdat ik heel veel supplementen slik], maar kan ook gewoon genetisch zijn dus ja… succes! En testosteron spiegel kan hoger zijn maar dat is niet meetbaar want dat heeft te maken met je receptoren. Zou me er niet druk om maken en als je echt echt wilt kunnen we een bloedonderzoek doen als het erger wordt.”

Kan ook door stress komen hoor (Corona, scriptie, meerdere rijexamens niet gehaald). Maar word hier gewoon bang van :c

Vriendinnetje van mij heeft het nu ook heel erg en zegt dat het door het seizoen komt, maar ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt. @Rozecoupeschaar ik tag jou ook even :eyes:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier weinig van weet omdat zoiets meer van binnen uit komt dan dat het met haren te maken heeft. Meeste haar uitval komt door stress, hormonen of medicijn gebruik. Ik zeg eigenlijk altijd tegen klanten dat zolang het niet echt kale plekken(/plekjes) zijn het vaak toch wel normaal is, en dat het ook echt wel ooit flink meer kan zijn dan dat het ooit was. Maar als ze zich toch echt zorgen maken ze voor de zekerheid de huisarts moeten bellen omdat ik niet medisch geschoold ben natuurlijk.

Draag je je haar vaak op een staart, in een vlecht of op een andere manier vast? Let dan op je elastiekje dat die niet veel te strak zit en er geen ijzer stukje in je elastiek zit. Ook kan daardoor haaruitval meer lijken, bijvoorbeeld: als je sochtends om 7:00u je haar in een staart of knot oid doet en je savonds pas om 22:00u je haar weer los doet, dan je haar kamt of doucht, dan zie je ineens al die tientallen/honderden haren die je normaal door de dag heen verliest er in één keer uitkomen in plaats van in kleine delen.

Maar als je het zelf echt niet vertrouwt zou ik toch vragen voor een bloedonderzoek. Maar persoonlijk zou ik het nog even aankijken. Behalve als het dus echt heel erg wordt of in de vorm van kale plekken oid.

1 like

Thanks voor je uitgebreide antwoord! :heartpulse:

Er zijn gelukkig geen kale plekken en ik draag mijn haar altijd los, dus dat kan het niet zijn. Ik kijk het dan nog even een tijdje aan voordat ik dat bloedonderzoek aanvraag.

Misschien een hele domme vraag; maar het kan niet samenhangen met het gebruiken van Olaplex nummer 3 iedere week? :eyes:

1 like

Geen domme vraag! Uhmmm in principe niet, behalve als je er echt heeel allergisch voor bent. Maar dat uit zich meestal meer op de hoofdhuid dan echt van binnenuit zeg maar. Daar zou je dan eerder jeuk, roodheid ed van moeten krijgen. Maar ook dat mocht je denken dat het daardoor komt, gebruik dan gewoon even een week of 2-3 geen olaplex3 dan weet je het zeker. Maar ik kan het me bijna niet voorstellen.

1 like

Thank you voor het beantwoorden!!

1 like

Gewoon ff om er rekening mee te houden, ik kon twee weken niet werken bijvoorbeeld :joy:

Ik heb hier ook veel ervaring mee en mijn huisarts zei hetzelfde. En hij zei ook: ‘je haaruitval van deze maand is het gevolg van stress van vorige maand.’ Wat dus ook inhoud dat het nog wel even kan duren.

Maar het is bij mij altijd goed gekomen. Ik ging soms we pillen slikken maar meer voor mijn eigen gemoedsrust. Want ik was soms echt in paniek en was er van overtuigd dat ik kaal werd :sweat_smile:. En ik vond het ook fijn om te bespreken met mijn kapster. Zij ging dan ook kijken of ze nieuwe haartjes zag

1 like

@Vloeistof Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :heartpulse: Neig zelf ook meer naar stress hoor.

Huisarts zei tegen me dat het geen zin heeft om supplementen te slikken voor haar, huid, nagels maar dat ik het best mag doen voor mijn eigen gemoedstoestand :joy: Jij hebt ze dus wel geslikt?

Ik heb sinds vrijdag klachten die lijken op blaasontsteking. Vanmorgen heb ik urine ingeleverd bij de dokter. Hoelang duurt het tot ik uitslag krijg? Ik ben het in alle hectiek vergeten te vragen en wil er niet voor bellen omdat ze het mega druk hebben.

En hebben jullie tips voor in de tussentijd? Drink al 3+ liter per dag, cranberrysap, cranberrytabletten maar niks helpt helaas :expressionless:

D-mannose pillen werken bij mij echt als een trein.

4 likes

echo this. d-mannose is top

Uh, mijn huisarts heeft tussen de middag juist telefonisch spreekuur voor de uitslagen. Ik zou ik als jou was juist wel bellen. Anders veel water drinken. Edit: lees dat je al veel drinkt. Nog een reden om juist wel te bellen voor evt AB.

1 like

ik heb er ook veel last van gehad en heb twee weken lang elke avond mijn hoofdhuid gemasseerd (soms zelfs met een beetje haarolie), ik las online dat het de groei van nieuwe haren kan bevorderen en het werkt ontspannend. Ik heb inmiddels weer allemaal korte springerige haartjes die niet te temmen zijn, maar of het door de massages komt kan ik natuurlijk niet bewijzen:/

1 like

Paracetamol tegen de pijn. Sterkte!

1 like

Welke olie heb je gebruikt? M’n vriend heeft ook last van haar uitval en de dokter zei dat meer mensen daarover bellen die Corona gehad hebben. Er kan zijn dat daar dus een link tussen zit.
We hebben nu wel een lotion gehad gelukkig, dat helpt een beetje tegen het jeuken.

Thanks voor de tip! Heb als het goed is nog ergens argan olie liggen :crossed_fingers: