Ze kunnen direct een stick test doen, dan zien ze bijv ontstekingscellen. Soms wordt het op kweek gezet en duurt het enkele dagen.
Ik had nog een beetje castorolie dat heb ik opgemaakt en een haarolie van the ordinary.
Na jaren struggelen vind ik het dus zó stom dat dit niet aangeraden wordt door huisartsen/ziekenhuizen. Spread the word haha!
@Broodrooster @tessel ben net gebeld door de huisarts en via de stick test konden ze geen ontsteking vaststellen. Het wordt nu op kweek gezet en aan het eind van de week moet ik bellen voor de uitslag…
@Philo @Krekel @Max thanks voor de tips! Ga zo even d-mannose halen en inderdaad paracetamol slikken.
Ik raad die van de Holland and Barrett aan, zijn nu ook 1+1 gratis
Ja ik deed het wel. Ook meer voor het idee denk ik haha. Maar ik heb toen zelf nog zitten kijken naar superdure haarampullen die haaruitval zouden tegen gaan etc.
Maar ik denk echt dat het zonde van je geld is als het van binnenuit komt
Oh, daar word ik niet bang van hoor, N=1 toch Hetzelfde werd gezegd over mijn zere stuitje na een val maar daar heb ik inmiddels al 0 last meer van gelukkig. Ik zie wel hoe het loopt (no pun intended). Er zit nu in ieder geval al vooruitgang in dus dat is al fijn.
@lightbox
Ja ik heb dit ook, komt bij mij door het klemmen. Is echt ellendige pijn vind ik
Nou hele domme vraag misschien, maar als de huisarts na een online consult zegt: ik schrijf x voor dan moet je dat recept toch nog wel zelf aanvragen bij de apotheek?
Wat bedoel je met recept aanvragen? Als een huisarts je iets voorschrijft dan maakt hij/zij/hen het recept klaar en daarmee kan je bij de apotheek je medicijnen ophalen. Je moet er dus wel zelf heen: het recept wordt door de huisarts geschreven, en de apotheek levert je het middel.
Mijn huisarts zit aangesloten bij een apotheek in de buurt, ze sturen een recept automatisch door dus ik kan gewoon naar die apotheek lopen en op basis van mijn achternaam en geboortedatum zien ze in het systeem meteen wat je komt halen en maken ze het voor je klaar. Ik weet alleen niet zeker of het overal al zo soepel digitaal gaat, het zou ook nog kunnen dat je een briefje meekrijgt en dat moet laten zien.
Meer m’n oogkas zeg maar? Dus de bovenkant van m’n jukbeenderen. En vaak als ik echt hoofdpijn heb trekt het helemaal door tot rondom m’n ogen. Ik heb een tijdje kaakfysio gehad maar nu zijn m’n fysiobehandelingen op helaas volgend jaar ga ik er weer naar toe. Bitje werkt bij mij matig omdat ik het de hele dag door doe
Ja, ik heb het ook. Al jaren en het wordt steeds erger. Het is erger geworden in een periode dat ik veel stress had, maar nu zit het inmiddels zo erg in mijn lijf dat het er ook in rustige periodes waarin ik me prima voel niet meer uitgaat… ik probeer het aan te pakken met rust pakken, yoga, regelmatig opstaan, wandelen en ja, ook paracetamol. De pijn is inderdaad best ellendig zoals @Pax ook zegt. Kan me regelmatig echt niet concentreren, mijn ogen niet focussen of functioneer er niet uberhaupt niet goed door. Mondkapjes zijn overigens ook echt stom, want ik ga achter zo’n ding enorm alles aanspannen blijkbaar?
Het kan niet echt langer zo dus ben me nu wel aan het verdiepen in botox (ging het hier laatst ook over).
Sorry voor dit pessimistische verhaal, hopelijk vergaat het jou beter! Tandarts en een bitje is de eerste stap inderdaad. En kaak-/aangezichtsfysio kan goed helpen.
Thanks! Ik denk inderdaad dat het heel belangrijk is om er snel wat aan te doen. Hoe langer het er zit, hoe hardnekkiger. Veel succes, hopelijk wordt het gauw minder!
Ik ben even benieuwd, voor alle zwangeren (en misschien hormonalen ) onder ons: hoe voelen ‘pijnlijke borsten’?
-weg-
Ik heb alleen zo’n beurs gevoel als ik er op druk. Niet gewoon zo.
Oh interessant wel! Had zelf het idee dat ik meer haren verloor maar kan dus door corona komen…
Ik krijg binnenkort een holter bij de huisarts ivm bepaalde klachten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Beleid is maar 1 dag. Maar omdat het bij mij niet dagelijks gebeurt, was ze als hoge uitzondering 2 dagen gewend. Vond ik ook bijzonder, of snap ik het niet helemaal ofzo?
Wat is precies je vraag?
Iemand persoonlijke ervaring:
Hoe dat aanvoelt, wat je wel/niet kan, of het wat opleverde
Duur 1/2 dagen; of is 1 dag voldoende, ze deed dus erg moeilijk over 2 dagen
Geen persoonlijke ervaring als in dat ik het zelf heb gehad maar wel op werk mee te maken. Ik vind 48 uur helemaal niet vreemd, is bij ons veel voorkomend. Je kan er alles mee doen behalve douchen/zwemmen. Qua wat het oplevert verschilt per patiënt en voor welke problemen hij/zij komt dus dat is lastig te zeggen.