Het grote medische vragen-topic #2

Ik heb het 24 uur gehad, was prima te doen. Ik vond het zelf fijn om te zorgen dat mijn bovenkleding hoog genoeg zat anders kwamen de stickers er boven uit.

1 like

Ik heb het zelf nooit gehad, alleen patiënten laten doen.
Of het wat oplevert hangt er van af wat je zoekt, of dat wat je zoekt voorkomt tijdens de meting, en of dat wat je zoekt iets is dat met een holter geregistreerd kan worden (een holter registreert alleen het hartritme, als je probleem niet veroorzaakt wordt door een afwijkend ritme ga je het niet vinden bijv).
Ik ken ook wel 7 dagen-holters, als je echt heel hard aan een hartritmeprobleem denkt implanteren ze een soort holterkastje, die kun je dan maandenlang op afstand in de gaten houden. Maar dat is niet de standaard om mee te beginnen.

1 like

Tnx, ik moest van de huisarts op de tafel tikken wat voor soort ritmes ik ervaar :rofl: (soms te snel/langzaam, bonzend) en kramp. Niet altijd op dagelijkse basis
Voelde me enorm gehoord daar niet van (2 dames zijn huisarts in deze praktijk en die ander stuurt me “sneller” weg zonder vervolg stap). Alleen die 2 dagen was dus heel afwijkend van hun beleid. We gaan het zien

Dank ook @Superheroes @Pax

Ik heb sinds gisterochtend een raar gevoel in linkerhelft van mijn gezicht. Het is ontzettend gevoelig. Maar ik kan er op internet niks over vinden, alleen aangezichtspijn maar dan zou je pijnscheuten of minuten van pijn hebben. Dat heb ik niet, het is gewoon mega gevoelig en lichte hoofdpijn. Herkent iemand dat?

Ja! Ik heb helaas geen oplossing of oorzaak voor je… ik heb het meerdere keren gehad, soms links, soms rechts. Verdeling van welke helft gezicht wel en niet liep echt lijnrecht van boven naar beneden. Ik heb toen een soort log bijgehouden van wanneer ik het kreeg, welke kant van mn gezicht, wat ik de dagen ervoor gegeten had, wat voor weer het buiten was, m’n stresslevel etc. Ik heb alleen daarin nooit iets kunnen vinden wat elke keer dat ik ‘t kreeg gelijk was. Nu al heel lang niet gehad! Maar ik ben heel benieuwd of meer mensen dit herkennen en of er misschien wel een oorzaak is! Bij mij was het vaak na een dag of drie weg.

1 like

Ik heb zelf een soort recorder mee naar huis gekregen waar ik op het moment dat ik last had van mijn ritmestoornis een opname mee kon maken.
Als je de stoornissen nu niet kan vangen is dat ook nog een optie misschien.
Want bij mij gebeurde er natuurlijk niets toen ik die recorder had. Heb hem uiteindelijk bijna 2 maanden gehad om een opname te kunnen maken.

1 like

Vanmiddag is mn voet dubbel geklapt omdat ik opstond terwijl mn voet sliep. Ik heb het direct een half uur gekoeld maar nu kan ik mijn voet niet naar links, rechts en boven bewegen. Het doet echt veel pijn. Heeft iemand tips?

Dat klinkt als verstuikt. Als het opzwelt inderdaad koelen, maar ik denk niet dat je veel meer kan doen. Laten rusten, als het morgen niet verbetert advies vragen aan een arts?

Goh wel fijn om te horen dat het bij jou vanzelf weg trok na een paar dagen. Maar ik ben ook benieuwd naar de oorzaak. Ik heb eigenlijk niet iets geks/anders gegeten. Knarsetand jij? Dat had ik die nacht gedaan zei mijn vriend dus misschien dat daar een link zit.

Ik weet niet of ik knarsetand eigenlijk, maar spanning op m’n kaak bv zou best wel kunnen… zit de gevoeligheid bij jou vooral van binnen of van buiten? Bij mij allebei wel, maar als ik de huid van mn gezicht aanraakte was dat ook supergevoelig, heel apart. Hoop voor je dat het snel wegtrekt! En als je twijfelt kun je natuurlijk altijd je huisarts benaderen!

Nee het is wel echt alleen maar de buitenkant, heel gevoelig inderdaad! Als ik het morgen nog heb bel ik misschien de huisarts ja, maar denk eigenlijk niet dat ze er iets mee kunnen haha.

@Moon86 Nee al mijn verstandskiezen zijn er al uit!

Ik heb even mn gezichtspijndagboekje teruggelezen haha en idd bij mij zat het ook vooral buiten, pijn ‘binnen’ was vaak lichte oorpijn of hoofdpijn. Sterkte ermee!

1 like

Wow 2 maanden.
En @Moon86 tnx voor jullie reacties. Jullie schrijven over een recorder/fiets-oefening. Was dat via de cardioloog of nog bij de huisarts?

Hoe gaat het nu met je enkel? Kun je er nog op staan of doet dat ook teveel pijn? Hopelijk knapt het snel op! Zoiets sufs hè haha heb dit ook eens gehad met zo’n slapende voet

Fijn dat je dit toelicht!

Mijn huisarts wil dus eerst beginnen met een holter (uitslag opname stuurt ze naar een cardioloog). En van daar verder kijken of/wat.

Ben benieuwd of na het evt “we zien niets afwijkends” ik word doorverwezen voor verder onderzoek, of juist niet. Heb daar zelf verschillende ervaringen in (met andere dingen zoals schildklier/psoriasis).

Dit zal natuurlijk afhangen van de specifieke situatie maar omdat het bij mij niet dagelijks gebeurt maar wel pijnlijk is/zorgen baart icm type klachten, hoop ik van wel ook al levert dit holter onderzoek missch straks niets op.

Ik laat het gewoon op me afkomen, tnx voor reageren!

1 like

Ik kan er gelukkig wel opstaan maar het gaat al beter dan gisteren. Echt zo suf inderdaad, even snel van de bank opstaan is ook al niet meer mogelijk voor deze moeke :joy:

1 like

Ik vraag het even hier omdat, door de corona-maatregelen, mijn behandeling nu al twee keer stopgezet is.

Vorig jaar ben ik hard van de trap gevallen. Waarschijnlijk is er toen een botje gebroken of een spier gescheurd, maar de dokter vond het toen niet nodig om een foto te nemen. Nu, een jaar later, heb ik nog steeds last. Mijn nieuwe dokter zegt dat ik waarschijnlijk al die tijd mijn spieren ‘anders’ ben beginnen gebruiken door die val, waardoor mijn bekken nu geblokkeerd zit.

De behandeling is drie sessies bij een osteopaat die alles los maakt. Ik heb nu al twee keer een eerste behandeling gehad, maar door de lockdown is die nu al twee keer na de eerste sessie stopgezet. Ik moet wel zeggen dat ik me telkens na zo’n sessie véél beter voelde dus dat geeft hoop :slight_smile:

Het probleem dat ik nu heb, is dat mijn bekken en de zone er rond continu enorm koud aanvoelt, vooral sinds die behandeling. Hoe dik ik me ook aankleed. De osteopaat had me de vorige keer al als tip gegeven om het goed warm te houden, dus ik behelp me nu continu met een druivenpittenkussen maar dat voelt als symptoombestrijding en niet echt de oorzaak aanpakkend. Zodra ik dat kussen weghaal, krijg ik het weer ijskoud op die plaats. Bovendien warmt dan enkel de plaats waar ik het kussen tegen leg op, maar de centimeter huid naast het kussen blijft dan wel nog steeds ijskoud. Door die koude heb ik ook meer pijn.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en wat ik hiertegen kan doen?

Dit plaatje geeft de plaats waar ik koud heb en pijn heb goed weer trouwens:
bekkenpijn

Sinds kort ben ik begonnen met touwtje springen als workout. Ik vind het leuk om te doen en merk dat mijn conditie beter is geworden maar ik krijg er enorme striae van op mijn buik. Ik voel mijn huid echt branden. Het zal er vast mee te maken hebben dat ik veel overgewicht rond mijn buik heb.
Ik vraag me dus af of het in mijn geval wel een goed idee is om door te gaan met springtouwen.

Het voelt als een beetje een domme klacht om mee naar de dokter te gaan omdat ik weet dat striae meestal geen kwaad kan. Toch bang dat mijn huid scheurt of dat het in mijn geval gevaarlijk is. Voor de duidelijkheid: ik maak me dus geen zorgen om het cosmetische aspect van striae maar puur om het medische.

Geen idee of het een goed idee is, maar zou het geen oplossing zijn om iets straks rond je buik te dragen? Bijvoorbeeld een soort buikband of high waist legging.

We dragen immers ook een stevige sportbh om dat een beetje op zijn plek te houden. Als ik geen sportbh draag en ga touwtje springen doet dat ook zeer.
Wellicht is het enigszins vergelijkbaar?

2 likes

Dat klinkt logisch inderdaad! Dat ga ik zeker proberen

1 like