Ik ga echt door de grond van de kiespijn sinds gisteren. Paracetamol + ibuprofen werkt niet. Nu heb ik nog Tramadol 50mg liggen, van de laatste keer dat ik zo erg kiespijn had. Maar ik heb er geen doosje meer van. Is er hier iemand met verstand van medicijnen? Hoe erg zou het zijn als de Tramadol bijvoorbeeld over de datum is?
Meestal kan de werking wat minder van tabletten minder worden als het over de datum is, maar het wordt niet meteen giftig van oid. Zou het niet per se aanraden (gewoon omdat) maar denk niet dat het veel kwaad kan.
Dankjewel voor je reactie. Ik stel het nog even uit, het gaat nu wat beter, als ik vannacht niet kan slapen van de pijn probeer ik het denk ik wel.
Heb je wel de hele strip nog? Daar staat volgens mij ook altijd de datum op.
Oh jeetje, ik ben even gaan kijken en de datum staat er inderdaad op: begin 2016. Dat is wel echt langer geleden dan ik dacht
maakt hoe ver over de datum ook nog uit @Damnatio?
Normaal zou ik dit echt niet overwegen maar ben een beetje wanhopig haha. Morgen naar de tandarts
Poe, ik zou 2016 wel lang vinden maar ik snap ook je wanhoop!
Edit: anders naproxen of iets proberen?
Als het medicijn over datum is, kan het zijn dat de werkzaamheid afneemt. Het lijkt mij ook niet perse gevaarlijk, maar het is de vraag of het na zoveel jaar nog wel werkzaam is.
Ja zou ook nog kunnen, volgens mij heb ik nog wel Aleve ergens hoop ik!
Sorry goor. Wie weet wat dit is bij mijn lies? Ik dacht een ingegroeide haar maar er lijkt niks uit te komen.
Ik vind het er wel uitzien als een ingegroeide haar idd. Bij mij zie ik er dan ook nooit een haartje of iets uitkomen en na een tijdje is het dan weer weg.
Aambeienvraagje, is het gek als ze hard zijn?
Iets van twee weken geleden kwamen er 2 hele grote pijnlijke (echt druiven) ineens. Die waren eigenlijk helemaal weg, maar voel sinds vrijdag toch weer wat kleine. Normaal voelen ze gewoon “zacht” als ik het insmeer maar nu voelt er een echt knoerthard en ook veel pijnlijker dan de . Moet ik hier iets mee? Heb toevallig woensdag afspraak bij de gyn staan.
(Gebruik de EHBAOtips van @FrauHelga al en daarmee is het een stuk minder geworden, heb er nu minder last van dan in het begin van deze zwangerschap terwijl de druk op alles nu veel groter is).
Is er iemand hier die een acant amoebe in haar oog heeft gehad?
Ben je ook al naar een fysiotherapeut geweest? Als het probleem inderdaad veroorzaakt wordt doordat je je spieren verkeerd hebt ‘leren’ gebruiken denk ik dat je daar misschien meer baat bij hebt. Osteopathie is eigenlijk meer symptoombestrijding, je spieren worden tijdelijk losgemaakt maar je leert niet hoe je ze wel moet gebruiken dus na een tijdje gaan ze weer terug naar die oude, geblokkeerde positie.
Met fysiotherapie pak je meer de oorzaak aan, je traint bijvoorbeeld je spieren, vergroot de belastbaarheid of je werkt aan je houding waardoor je je spieren weer gebruikt zoals het hoort. Dat gebeurt vaak met oefeningen, soms in combinatie met massage.
Misschien ook goed om te weten dat osteopathie geen medisch erkende behandelwijze is en ook geen wettelijk beschermde beroepstitel, terwijl fysiotherapeut dat wel is. Het wil natuurlijk niet zeggen dat je geen baat kan hebben bij behandelingen door een osteopaat, maar het is iets wat ik zelf wel mee zou nemen in mijn overwegingen.
Bij mij zijn ze ook wel wat harder / strakker geweest, maar die werden na een paar dagen wel zachter, alsof ze leegliepen zeg maar.
Oke, dat biedt hoop. Viel me gisteren op dus dan merk ik hopelijk woensdag iig wel verbetering qua hardheid.
Niet perse een vraag maar wil dit even van me afschrijven.
Sinds een tijdje heb ik regelmatig last onder m’n rechter oksel. Naar mijn idee is het wat gezwollen, niet perse heel pijnlijk maar wel oncomfortabel. Nu kreeg ik vorige week ineens een heel stekend gevoel in m’n rechter borst/tepel. Dit was na 1/1,5 dag weg dus zag geen noodzaak meer om naar de huisarts te gaan. Wel veel gevoeld aan m’n borst tijdens die pijn (of er een knobbeltje oid zat) en daarna kwam de pijn onder m’n oksel weer opspelen. Zat er echt mee gisteren dus wilde vandaag de huisarts bellen, maar volgens m’n vriend was het niks. Hij zag/voelde geen zwelling. Hij gaf me een beetje de indruk dat ik me aanstelde maar moet ook wel zeggen dat ik mezelf een beetje gek heb gemaakt met dokter google :’)
Nu heb ik sinds eind van de middag ineens een soort drukkend gevoel op m’n borst, neigt ook naar de rechter kant. Weer veel gevoeld waardoor m’n borst helemaal beurs voelt. Twijfel of ik toch maar moet bellen of eerst even proberen m’n oksel/borst te laten rusten…
Ik zou gewoon je huisarts bellen en er even naar laten kijken, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Dikke kans dat het iets onschuldigs is maar dit lijkt me nou typisch zoiets waar je beter een keer te vaak dan een keer te weinig op kan laten controleren. 
Je kan een regelmatige cyclus hebben maar bijvoorbeeld verklevingen in je eileiders waardoor je eicel niet in de baarmoeder terecht kan komen (en dus ook niet bevrucht kan worden).
Als je flauw valt bij bloed prikken, komt dat dan altijd door angst/paniek?
Bij bloedprikken (bv om vitamines te checken) wordt een zodanig kleine hoeveelheid afgenomen dat je er lichamelijk niets van zou merken. Bij bloeddonatie is de hoeveelheid wel significant, daarom ook dat je nog even moet blijven liggen/zitten, bij te snel opstaan is er anders kans op flauwvallen.