Oke, dat biedt hoop. Viel me gisteren op dus dan merk ik hopelijk woensdag iig wel verbetering qua hardheid.
Niet perse een vraag maar wil dit even van me afschrijven.
Sinds een tijdje heb ik regelmatig last onder m’n rechter oksel. Naar mijn idee is het wat gezwollen, niet perse heel pijnlijk maar wel oncomfortabel. Nu kreeg ik vorige week ineens een heel stekend gevoel in m’n rechter borst/tepel. Dit was na 1/1,5 dag weg dus zag geen noodzaak meer om naar de huisarts te gaan. Wel veel gevoeld aan m’n borst tijdens die pijn (of er een knobbeltje oid zat) en daarna kwam de pijn onder m’n oksel weer opspelen. Zat er echt mee gisteren dus wilde vandaag de huisarts bellen, maar volgens m’n vriend was het niks. Hij zag/voelde geen zwelling. Hij gaf me een beetje de indruk dat ik me aanstelde maar moet ook wel zeggen dat ik mezelf een beetje gek heb gemaakt met dokter google :’)
Nu heb ik sinds eind van de middag ineens een soort drukkend gevoel op m’n borst, neigt ook naar de rechter kant. Weer veel gevoeld waardoor m’n borst helemaal beurs voelt. Twijfel of ik toch maar moet bellen of eerst even proberen m’n oksel/borst te laten rusten…
Ik zou gewoon je huisarts bellen en er even naar laten kijken, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Dikke kans dat het iets onschuldigs is maar dit lijkt me nou typisch zoiets waar je beter een keer te vaak dan een keer te weinig op kan laten controleren.
Je kan een regelmatige cyclus hebben maar bijvoorbeeld verklevingen in je eileiders waardoor je eicel niet in de baarmoeder terecht kan komen (en dus ook niet bevrucht kan worden).
Als je flauw valt bij bloed prikken, komt dat dan altijd door angst/paniek?
Bij bloedprikken (bv om vitamines te checken) wordt een zodanig kleine hoeveelheid afgenomen dat je er lichamelijk niets van zou merken. Bij bloeddonatie is de hoeveelheid wel significant, daarom ook dat je nog even moet blijven liggen/zitten, bij te snel opstaan is er anders kans op flauwvallen.
Thanks voor je reactie, helemaal gelijk in!
Ik wil graag een afspraak maken bij de dokter omdat het mentaal niet goed gaat maar ik weet niet wat ik het beste kan zeggen (bang om niet serieus genomen te worden); volstaat “het gaat mentaal niet goed” of moet ik al een hele uitleg geven aan de doktersassistente?
Ik denk dat dat genoeg is, je kunt nog zeggen ‘de rest bespreek ik liever met de dokter zelf’. Dapper dat je om hulp vraagt!!
Denk dat dat genoeg is hoor. Gewoon dat je je mentaal niet goed wilt en graag een afspraak wilt met de huisarts om te kijken wat hij/zij voor je kan doen. Bij mij vroegen ze dan niet door!
Je hoeft niet meer te vertellen, maar als je een specifieke klacht hebt waarbij de huisarts zich bijvoorbeeld zou kunnen inlezen, kan je het wel benoemen.
Meer hoeft zeker niet. De doktersassistente vroeg mij toen of ik dan niet liever meteen een afspraak met de praktijkpsychologe wilde. Dat was perfect. Ik heb mijn verhaal gedaan en zij concludeerde meteen dat het niet binnen de 3 gesprekken zou kunnen vallen die zij in de praktijk kunnen opvangen, dus ik kreeg een verwijzing voor een GGZ-psycholoog die ik zelf mocht uitkiezen. Dappere stap van je, gun het jezelf, het wordt echt beter!
Ik heb even een domme vraag. Meestal slik ik de pil door. Vorige week stopweek gehad. Deze week ben ik ziek en wazig en ondanks dat ik denk dat ik gisteren de pil heb ingenomen ben ik daar niet zeker van. Dus net 2 x de pil ingenomen. Nu hebben mn vriend en ik voor maandag een soort seksfestijn in de planning staan. De bijsluiter zegt gebruik ook een condoom, logisch. Maar wat maakt het dat de bijsluiter ook weer aangeeft dat de pil je direct beschermt wanneer je ermee start? Mijn eerste gedachte was namelijk ‘afgelopen weken geen seks gehad dus dan maakt 1x vergeten niet uit’
Ik ga toch maar even condooms bestellen. Want ik knap uit elkaar van de geilheid
Ik zou toch echt condooms gebruiken, al is het maar voor de zekerheid. Veel plezier alvast
Precies 0 zin om daarover te stressen dus condooms it is!!
Ik lees net mijn medisch dossier door van de reumatoloog en daarin staat bij diagnoses dit:
Retropatellaire chondropathie
Chronische tendinomyalgene klachten
Kan iemand me uitleggen wat het inhoud? Reumatoloog heeft me destijds wel een en ander uitgelegd over mijn klachten die leken op fibromyalgie, maar deze termen zijn nieuw voor mij.
Chromische tendinomyalgene klachten is een term die vaak gebruikt wordt als een ziekte als oorzaak (nog) niet ontdekt wordt. Weet niet in welke context het genoemd wordt, maar hou bij dit soort diagnose lijstjes ook in gedachten dat er vaak een label gegeven moet wordt om een rekening naar de zorgverzekeraar de sturen. Dan is dat nog geen definitieve diagnose oid.
Misschien heb je de afspraak/verwijzing inmiddels al gekregen;
maar toen ik zelf maar wat dieper in detail ging, zei ze (ha) direct; stop dat hoef je echt niet te delen, is niet nodig tbv deze afspraak. Als jij zegt dat je niet lekker in je vel zit, dan gaan we daarnaar handelen (en overhandigde het briefje voor gz)
Ja @fifo geloof ik voor rijlessen maar ik weet niet of ze dit gaat lezen. Pm mij maar wat vragen want ik ken haar persoonlijk dus dan komt het goed
Ik voel me echt een oen, maar anderhalve week geleden had ik een gezellige avond en had ik veel gedronken en was echt knockout in bed.Ik werd wakker met enorme spierpijn in m’n bovenarm, net onder m’n schouder.
Na anderhalve week is het gewoon niet minder geworden? Moet ik me zorgen maken? Kan ik zo gelegen hebben dat er iets ergs is gebeurd?