Het grote medische vragen-topic #2

Misschien is het een steenpuist.

Mijn vader had Lyme zonder ooit een teek te hebben gezien, dus dat zegt helaas niet alles :see_no_evil:

Mijn vader had toen ook zo’n kring, en kreeg van de huisarts een schimmelcreme mee. Uiteindelijk aantal weken rondgelopen met Lyme klachten en toen bleek het toch Lyme te zijn en kreeg hij antibiotica, dat heeft gelukkig geholpen.

Ik zou persoonlijk voor de zekerheid je huisarts bellen. Misschien dat je de foto wel kan toesturen zodat er toch ff een professional naar kijkt?

1 like

Ik denk dat ik soms een hartklopping voel. Ik weet het niet zeker. Maar het voelt zoals wanneer je lang je adem inhoudt en dan je hart sneller voelt gaan. Ik verwacht niks ergs natuurlijk, maar zou graag wel van een arts horen hoe of wat (paniek of echt lichamelijk). Maar hoe ga ik met deze vage klacht naar de dokter en dat ie me serieus neemt?

Bijna iedereen heeft wel eens een extra slag als je het gaat meten, maar lang niet iedereen voelt ze. Als je ze alleen in rust voelt en het wordt niet erger bij inspanning is er waarschijnlijk niks zorgwekkends aan de hand.
Ik zou met hetzelfde verhaal als je hier typt eens naar je huisarts gaan, waarom zou hij/zij je hiermee niet serieus nemen?

Wat @Merel zegt. Een goede huisarts heeft liever dat je even 10 min langskomt dan dat jij je veel zorgen maakt. Je hebt niet voor niets een huisarts.

@merel @tessel, dank voor jullie snelle reactie. Jullie hebben gelijk. Maar met zo een vaag verhaal wat vaak toch niks is, ben ik bang dat me geen duidelijkheid kan geven. Zo van bel maar als je echt last heb. Het gebeurt ook maar soms, dus hoe moet ie daar iets mee of aan meten?

Bij hartkloppingen gaat het vaak om het verhaal en het moment dat iemand klachten heeft. Vaak trommelen mensen het ritme samen :slight_smile:

1 like

Hier werkt bindweefseltherapie heel goed op! Ik had ook verklevingen en groot gedeelte is nu weg, duurt even en soms best pijnlijk maar is het voor mij echt waard! Zoek ook maar eens op de term endermologie dan vindt je waarschijnlijk meer ervaringen.

1 like

Ja dat is in het begin heel eng. Ik heb de bulten/verklevingen zelf door spuiten van medicatie gekregen in mijn buik. Ik merkte dat pijn rondom die schijven en het strakke gevoel rondom ook minder werd na een aantal behandelingen. Ik had striae op mijn buik rondom de harde plekken en dat is ook een stuk minder geworden (een fijne bijkomstigheid). Goed blijven smeren is trouwens ook wel fijn voor de huid zelf zodra dat mag met je litteken.

1 like

Mijn moeder heeft een acanthamoeba keratitis gehad. Heel heftige tijd achter de rug, maar nu na een hoornvlies transplantatie weer helemaal genezen! Heb jij dit? Wat heftig voor je! Is vrij zeldzaam maar heel vervelend en echt bizar invaliderend (soms, uit zich heel verschillend), schrok daar echt van om t bij mijn moeder te zien/mee te maken.

1 like

Ja klopt, ik heb dit. Nu week 9 vd behandeling… ze kunnen nu nog niet zeggen of mijn zicht terug komt of dat ik idd een transplantatie oid moet. Ik heb sinds deze week bijna geen pijn meer gelukkig. Maar kan nog steeds erg weinig. Is idd heel erg onbekend, merk dat heel veel mensen het niet snappen. Die vragen bijv: maar kun je dan niet wérken nu? Ik kon tot voor kort maar een paar uurtjes beneden zijn en als ik een goede dag had wat met mijn kinderen doen. Werken is even een ver van mn bed show…
Ik hoop wel heel erg dat mijn zicht weer terug komt, of iig grotendeels!
Fijn om te horen dat het nu goed gaat met je moeder, echt niet niks!

Oh herkenbaar zeg. Mijn moeder kon alleen maar in het donker liggen, luisterboeken luisteren. Tripje naar de supermarkt was al teveel. En mensen snappen het idd niet, want het je toch “maar een oogontsteking”?

Fijn dat de pijn weg is! Hoe gaat t met licht en beeldschermen enzo? Sterkte joh :heart:

1 like

Ik kan steeds beter tegen licht. Op mijn telefoon en ipad kan ik opzich wel even, met de lichtsterkte heel laag. De tv op laptop gaat nog niet, dan gaan mijn ogen erg tranen. En ja, idd zo fijn dat de pijn minder is, ben ik weer een beetje mens!
Voor mijn iris is mijn hoornvlies nog helemaal troebel, als dat wegtrekt (en dus geen litteken vormt) dan zou ik weer kunnen zien wrs.

Echt fijn om heel even iemand tegen te komen die weet wat het is!

1 like

Snap dat dat fijn is! Mijn moeder heeft veel lotgenoten ontmoet via een Facebook groep, maar weet niet zo goed wat de gemiddelde leeftijd daar was haha. Kan vragen of ze een linkje kan delen? Praten met mensen die hetzelfde meemaken kan heel fijn zijn.

1 like

Wat lief! Ik dénk dat ik al in die groep zit sinds kort. Maar toen las ik vooral veel over mensen die idd transplantaties etc hebben gehad en dat trok ik toen helemaal niet. Slapeloze nachten omdat ik enorm ging malen. Nu met minder pijn en geruststellling vd arts moet ik het misschien maar weer proberen, kan ik er wel steun uit halen. Dank je wel!

1 like

Mijn vriend heeft heel veel kiespijn en hij heeft wel een afspraak staan maar ‘pas’ donderdag einde middag. Ik heb zelf nooit kiespijn gehad dus geen idee hoe het voelt.

Wat is het beste qua pijnstilling? Hij zit nu op 4 maal 2 x 400mg ibuprofen

Paracetamol 4xx1000mg erbij. Als het pijn erger wordt, met name kloppende pijn. Koorts. Dan bellen om eerder gezien te worden. Kiespijn is echt zo vervelend.

1 like

Als ik het goed lees gebruikt hij nu 3200mg per dag? Dat is ruim boven de maximaal aanbevolen hoeveelheid van 1200-1600mg per dag, daarmee kun je je jezelf wel hele nare bijwerkingen geven.

1 like

Tsjah, ik denk dat niet dat het direct een probleem is maar ik raad je wel aan het niet meer te doen. Zeker omdat verpleegkundige (in opleiding bent), voor een injectie moet je opdracht van een arts hebben en ik denk niet dat de huisarts dit nu was.

En gedurfd dat je je zelf bent gaan injecteren, ik raad je het niet aan omdat je denk ik niet loodrecht de injectie kon spuiten en dan zijn er wel mogelijke gevolgen. Hoezo zou het moeten verkleuren? Druppen uit de naald is denk omdat je zelf stuk op je injectie hebt gezet.