Het grote medische vragen-topic #3

Bij kriebelhoest: noscapect (hoestdrank) of noscapine (pillen). Edit - volgens mij net andersom of een van de twee is de werkzame stof. In ieder geval dat dus.

1 like

Hm het is wel net wat meer dan een kriebelhoest.

1 like

Produceer je slijm of is het een droge hoest?
Bij een droge hoest zou je codeĆÆne bij de huisarts kunnen aanvragen, werkt als een tiet.

1 like

Had net even snel gebeld - ben inmiddels vaste klant :upside_down_face: - maar moet eerst idd noscapine proberen zoals @Feather al aangaf. Als er slijm mee komt moet ik stoppen en weer bellen.

Natterman Bronchium extra sterk bevat een hele kleine hoeveelheid codeĆÆne, en helpt bij mij vaak wel goed op zo’n moment.

2 likes

Heeft iemand tips voor medicatie oid tegen wagenziekte? Is primatour gewoon het beste of werken andere dingen beter? En werken van die armbandjes? Zie op internet zoveel dingen dat ik het niet helemaal overzie. 🫠

2 likes

Voor mij werkt primatour het beste. En bij een lange rit ook echt consequent en preventief nemen. Die bandjes deden bij mij niks. Ik heb ook weleens pleisters gebruikt die je achter je oren plakt, maar daar kreeg ik oogklachten van.

In het buitenland kan je vaak wel wat sterkers krijgen zonder recept, maar heb zo even geen namen van medicijnen want heb thuis niks meer liggen. Zijn dan vaak lichtblauwe pilletjes, misschien weet iemand toevallig wat ik bedoel haha.

1 like

Primatour werkt voor mij heel goed. Ik wordt er alleen wel moe van.

5 likes

Nee helemaal niet, maar ik mag zo naar de huisarts. Een kwartier fietsen met 1 oog, dus ik vertrek wel een halfuur eerder :sweat_smile:

2 likes

@Feather @Clarity Thanks! Ga ik in ieder geval Primatour gewoon halen en consequent nemen. Moet flink wat uur naar Italiƫ, grotendeels op de achterbank, dus kan geukkig gewoon slapen indien nodig :heart_eyes:

1 like

Succes, fijn dat er serieus naar gekeken wordt!

4 likes

Je oog afplakken helpt dan wel! Succes!

2 likes

Ik ben veilig aangekomen!!

8 likes

Promethazine? Die zijn blauw en klein en tegen allergie normaal gesproken (maar worden breder gebruikt)

1 like

Ja! Ik herken het Phenergan doosje.

1 like

Kruidvat eigen merk cinnarizine werkt ook prima bij mij en is een stuk goedkoper! In Primatour zit ook nog een ander stofje, ik gok dat dat een kortwerkend antihistaminicum is dus misschien dat die pilletjes iets sneller werken (maar cinnarizine alleen werkt bij mij na ongeveer 30 minuten, dus prima als je het op tijd inneemt).

edit: oh nee, andersom juist, Primatour werkt iets langer. Al werkt cinnarizine ook wel een uur of 8 bij mij.

4 likes

Wat een ellende zeg… Succes, hopelijk kunnen ze wat voor je doen!

Dankje!

Hij denkt dat het een bacteriele infectie is en ik heb dit gekregen. Als het donderdag niet beter is of erger wordt moet ik meteen bellen.

6 likes

Oh wat shit, hopelijk werkt dit snel. Beterschap

2 likes

Gelukkig! Toen ik de foto zag was ik er al bezorgd over maar het is toch lastig met zo’n forum dan. Dit soort ontstekingen kunnen best heftig zijn dus echt aan de bel trekken als je zieker wordt of je slechter gaat zien. Beterschap!

2 likes