Het grote medische vragen-topic #3

Nee helemaal niet, maar ik mag zo naar de huisarts. Een kwartier fietsen met 1 oog, dus ik vertrek wel een halfuur eerder :sweat_smile:

2 likes

@Feather @Clarity Thanks! Ga ik in ieder geval Primatour gewoon halen en consequent nemen. Moet flink wat uur naar Italiƫ, grotendeels op de achterbank, dus kan geukkig gewoon slapen indien nodig :heart_eyes:

1 like

Succes, fijn dat er serieus naar gekeken wordt!

4 likes

Je oog afplakken helpt dan wel! Succes!

2 likes

Ik ben veilig aangekomen!!

8 likes

Promethazine? Die zijn blauw en klein en tegen allergie normaal gesproken (maar worden breder gebruikt)

1 like

Ja! Ik herken het Phenergan doosje.

1 like

Kruidvat eigen merk cinnarizine werkt ook prima bij mij en is een stuk goedkoper! In Primatour zit ook nog een ander stofje, ik gok dat dat een kortwerkend antihistaminicum is dus misschien dat die pilletjes iets sneller werken (maar cinnarizine alleen werkt bij mij na ongeveer 30 minuten, dus prima als je het op tijd inneemt).

edit: oh nee, andersom juist, Primatour werkt iets langer. Al werkt cinnarizine ook wel een uur of 8 bij mij.

4 likes

Wat een ellende zeg… Succes, hopelijk kunnen ze wat voor je doen!

Dankje!

Hij denkt dat het een bacteriele infectie is en ik heb dit gekregen. Als het donderdag niet beter is of erger wordt moet ik meteen bellen.

6 likes

Oh wat shit, hopelijk werkt dit snel. Beterschap

2 likes

Gelukkig! Toen ik de foto zag was ik er al bezorgd over maar het is toch lastig met zo’n forum dan. Dit soort ontstekingen kunnen best heftig zijn dus echt aan de bel trekken als je zieker wordt of je slechter gaat zien. Beterschap!

2 likes

Dankjewel!! Ja het is zo lastig om aan de telefoon dit te beoordelen als assistente

2 likes

Nou shit, die noscapine kan ik al niet mee gebruiken want nu heb ik slijm en dan mag het niet meer.

Godver wat een pijn en goor slijm, vrijdag de bruiloft dus heb ik echt stress.

Ik wacht nu 5 weken op de uitslag van het uitstrijkje wat is afgenomen. Heb m’n huisarts hierover voor de 3e keer een bericht gestuurd, eerste twee reacties waren ā€˜is druk, nog ff geduld’ en nu krijg ik als reactie dat ik het ziekenhuis zelf maar moet bellen en vragen of ze de uitslag opsturen? ā€˜Ziekenhuis’ ook echt, welke van de drie in de stad? :neutral_face:

Is het normaal dat een uitslag zo lang duurt en dat ik zelf contact met het zh op moet nemen?

1 like

Wow nee… ik dacht binnen 2 dagen al post.
Was wel uitslag nav bevolkingsonderzoek. Misschien dat dat via een andere weg gaat…?

1 like

Ik zou gewoon even bellen naar je huisarts ipv dit via berichtjes te doen. Dan krijg je de assistent en die kan je vast telefonisch toelichten waar je naar toe zou kunnen bellen.

Overigens had ik mijn uitslag echt niet na twee dagen hoor, maar na een week of twee. Kan ook te maken hebben met op welke dag dit soort dingen worden opgehaald bij je huisarts. Bij mij was dat bijv alleen op dinsdag, dus als je daarna bent geweest kan het zijn dat je alleen al week kwijt bent omdat het nog niet is opgehaald.

Mijn huisarts werkt zonder assistent en wil juist dat we berichten sturen. Ik kan een bel afspraak maken, maar de eerste optie is volgende week vrijdag. Dus gewoon even bellen zit er niet in helaas. Ik zou liever ook telefonisch of face to face contact hebben hoor.

Ik begrijp van hier dat het dus verschilt, hoe lang wachten. Hoor ook net van een vriendin dat zij een maand op haar uitslag heeft gewacht. Misschien duurt het nu ook wat langer door de vakantie ofzo.

O dat vind ik dan wel een slechte huisarts… dus als jij s ochtens wakker wordt met heel veel pijn ergens aan of je heel beroerd voelt en je wil overleggen met de huisarts kan je hem/haar pas over anderhalve week bellen?

1 like

Neem aan dat deze huisarts wel prioriteiten kan stellen en bij dat soort spoedjes ruimte in de agenda heeft/maakt. Je hoeft natuurlijk niet voor elke scheet die dwars zit meteen terecht

2 likes