Nee meer klein. En ik moet ook wel een soort van pompen om het er uit te krijgen. Ik ben net gegaan en op het moment dat ik ga staan kan ik gewoon alweer gaan. Echt vermoeiend
Ik heb dit wanneer ik stress heb, dan kan ik echt constant gaan en is het is zo vervelend.
Klinkt meer als overactieve blaas of bekkenbodem problematiek. Zou even overleggen met de huisarts en dan evt starten met bekkenbodem fysiotherapie?
Die fysio heb ik in het verleden wel vaker gehad voor vaginisme, dus dat zou kunnen. Ik ben zelf heel bang dat het diabetes is, door die angst krijg ik ook stress en dat maakt het waarschijnlijk alleen maar erger. Bedankt voor je advies!
Ja @Leverworst ik krijg er ook weer stress van terug dus een irritante vicieuze cirkel
Jaa ik dacht al, ik ga vanavond in bad, hahaha! Dank je voor de tip!
Ik heb last van een beginnende blaasontsteking (troebele urine en een naar gevoel). Maar nu weet ik niet zo goed of ik hiervoor het beste morgen naar de huisarts kan, of dat ik beter even kan afwachten. Heb liever geen antibiotica, maar heb ook een keer een nierbekkenontsteking gehad en wil dat ook echt niet meer! Probeer nu maar extra veel water te drinken… wat doen jullie meestal?
Gore ocean cranberrysap drinken werkt 9 van de 10x bij een beginnende blaasontsteking.
Ik ga aan cranberry pillen, vitamine c en heel veel water/thee. De laatste jaren krijg ik het wel weggedronken. Als het beginnend is is mijn ervaring dat de test negatief is en hij op kweek gezet moet worden, daarna was het altijd wel positief bij mij. Ik heb een bruistablet van lucovitaal voor blaasontsteking en die werkt echt heel goed bij mij als het al iets verder gevorderd is.
Als je bang bent kan je sowieso gaan en de antibiotica als back up houden voor als het wel doorzet.
Exact dit had ik twee weken geleden. Het kwam en ging echt in golven. Drink altijd al super veel maar kreeg het echt niet weggedronken. Nu uiteindelijk toch een kuur en spijt dat ik niet eerder naar de dokter ben gegaan. Had me echt veel pijn en gedoe gescheeld.
Ik probeer het dan te onderdrukken/ op te lossen net d-mannose. Is gewoon te koop bij Bv Holland & B.arret. Is het enige wat werkt bij mij
Ik heb sinds anderhalve week ongeveer het idee dat er vanaf de buitenkant op mn slokdarm/luchtpijp gedrukt wordt. Het gevoel zit aan een kant en t ene moment erger dan t andere. Heb geen problemen met slikken behalve dat ik dat gevoel voel. Nu moet ik over 3/4 weken sowieso weer langs de huisarts en vraag me af of t kwaad kan als t wel “iets” is. En iets denk ik dan een tumor of aneurysma van mn halsslagader ofzo. Maar hoe groot is die kans en dat t binnen een paar weken de boel dichtduwt. Weet dat t waarschijnlijk door stress en spanning komt maar vind t toch eng en kan t niet loslaten.
Ik heb dit ook! Ik heb een periode echt veel blaasontstekingen achter elkaar gehad en zie dit al de ‘schade’. Ik denk inderdaad dat het een overactieve blaas is. Ik heb mijzelf best wel getraind en het gaat best goed. Ik heb niet altijd die vervelende aandrang en ik probeer het zo lang mogelijk op te houden. Maar soms ga ik wel te vaak naar het toilet en dan merk ik meteen wel weer die vervelende aandrang, kan ik het minder goed ophouden en ga ik vaker plassen. Ik ben er nooit voor naar de dokter geweest maar soms twijfel ik nog wel eens om naar een bekkenbodemfysio te gaan.
Fijn dat het voor iemand herkenbaar is! Ik ga denk ik volgende week wel ff naar de huisarts. Heb nu buikgriep + ongesteld dus het is sowieso een zooi, ik kijk even of het aanhoudt
Ik heb dit door stress. Kan dan ook niets oo mijn keel verdragen van kleding. Het helpt mij soms om een beetje te zingen en te praten over waar ik stress van heb. En het gaat altijd weer weg, al kan dat wel een paar welen duren.
Maar dat gevoel kun je ook krijgen door omhoogkomend maagzuur, dus sowieso goed om even aan te kaarten.
Ja ik denk ook dat dat t is, maar omdat zo duidelijk aan 1 kant zit. Maar ja ook weer van boven tot onder ongeveer dus dan is een tumor ook niet erg realistisch. Maar kan het niet loslaten, dus ga maandag wel even bellen en hopelijk kan ik dan nog langs voor vrijdag.
Bij mij maakte de aanpassingen die hier staan een best wel groot verschil:
Ben je bekend met hypochondrie?
Beide zaken zijn zeer uitzonderlijk en het lijkt mij (als leek!) geen goed teken om meteen aan dat soort dingen te denken en het niet uit je hoofd te kunnen zetten.
Ja niet officieel en ook niet dat ik dagelijks/wekelijks denk iets te hebben, maar bij dit soort dingen dus wel. En mn logische verstand weet ook wel dat de kans heel klein is. Maar omdat je t continu voelt is t ook lastig loslaten.
Verwijzing voor de psycholoog is al op zak en zal dit ook wel aankaarten daar.
Dankjewel!! Ik doe dit eigenlijk allemaal wel omdat ik al vaker bekkenbodemfysio heb gehad, maar ik ga er nog beter op letten
Ik weet niet of het zozeer hypochondrie is of meer gewoon overbewust van je lichaam en door al die signalen/ervaringen snel in paniek? Het komt op mij als het laatste over, maar goed dat kan je psycholoog beter uitzoeken dan ik