Kan iemand een goede compacte broodrooster aanraden?
Ik weet niet hoe compact je precies wil, maar ik heb deze Blokker BL-50001 Broodrooster 750W | Blokker en ben daar heel tevreden over!
Tip voor eventuele volgende keren: Digitale pasfoto? Die maak je zelf bij Pasfoto.me
Ik heb toen hier mijn pasfoto besteld. Je kan meerdere pogingen doen dus zelf bepalen wanneer ie n beetje leuk genoeg is haha en gewoon via post thuisgestuurd.
Ik ben er net achter gekomen dat ik het verkeerde artikel retour heb gestuurd. Hij ligt nog bij het afleverpunt.
Heeft er iemand bij een pakketpunt gewerkt (ups in dit geval, maar bij andere werkt het misschien hetzelfde?) en weet je of de retouren door de bezorgers worden meegenomen of komen ze daar apart voor? Ik kan natuurlijk meteen bellen morgen, maar dan weet ik of ik daar speciaal vroeg voor mijn bed uit moet!
Edit: gelukt! Bleek door de bezorger in de middag meegenomen te worden, dus was nog op tijd
Wat handig! Ik sta nog zes jaar met een soort manische mug shot op m’n id-kaart
@moderators Staat dit topic bewust in de categorie Gezondheid? Of is dat per ongeluk gegaan met het verplaatsen van berichten?
Ja ik had echt geen zin in weer lelijke pasfoto’s en kwam toen daar terecht hahah nu zijn ze iig nog redelijk te doen. Ik stond met pony op mijn oude ID kaart maar mijn knot valt een beetje weg op de foto waardoor het net een bloempotkapsel lijkt
Iemand hier ervaring met een sandqvist rugzak? Ik sta op t punt er 1 te kopen, maar weet niet of t de prijs waard is
Sinds wanneer valt dit topic in de catogorie gezondheid?
Sorry als ik verkeerd ben maar volgens mij is het
Betekent als het nu is, net zoals gebeurt
Ik ben ziek dus dat betekent dat ik de hele dag in bed lig
En betekend en gebeurd als het al geweest is
De steun die ik kreeg toen ik ziek was heeft veel voor mij betekend
Oke ik hoop dat dit goed is haha
Ja tegenwoordige tijd is t (stam/ik-vorm +t) voltooid deelwoord is een d. Ik kon het onthouden door inderdaad te denken: gebeurt het nu? En als het een voltooid deelwoord is staat er een hulpwerkwoord in de zin, zijn hebben of worden.
Dit heeft betekend, dit is gebeurd
Is het de persoonsvorm in tegenwoordige tijd? Dan stam+t. Dus stam van betekenen is ‘ik beteken’ dus beteken+t.
Maar het is in de verleden tijd of voltooid deelwoord ‘betekend(e)’ want de ‘n’ (laatste letter van de stam) zit niet in ‘t kofschip, dus dan +d(e).
Wat ook kan helpen is ‘lopen’ invullen op de plek van het werkwoord.
“Ik ben ziek dus dat -loopt- dat ik de hele dag in bed lig”
Je hoort bij loopt een ‘t’, dus het is tegenwoordige tijd, dus je schrijft betekent ook met een t.
“De steun die ik kreeg toen ik ziek was heeft veel voor mij -gelopen-”
Hier wordt het gelopen, het is dus geen tegenwoordige tijd en dus schrijf je geen ‘t’ maar een ‘d’.
Ja, ik ben er super tevreden over. De kwaliteit blijft mooi. Ik heb 'm ooit voor een paar tientjes op Zalando Lounge gekocht, dat is misschien nog een tip!
Deze truc heb ik ook pas in 4 havo ofzo geleerd. Vind dat dit op de basisschool al verteld moet worden want dit is echt een lifesaver.
Ja deze gebruik ik ook bij twijfel. Klasgenootje van me gebruikte smurfen hiervoor haha
Nog een hulpje dat ik wel eens gebruik voor twijfel aan dt bij een voltooid deelwoord, is er een bijvoeglijk naamwoord van maken. Dus als je twijfelt aan ´het is gebeurt/d´, maak je er ´de gebeurde events´ van en hoor je dat het met een d is. Voor ´ik heb gemaakt´ wordt dat ´de gemaakte kosten´ etc.