Je hoeft er ook niet altijd meteen heen. Maar je kan wel bellen en je zorgen uiten en hun kunnen dan je zorg wegnemen of ze willen je graag zien als ze je klachten niet vertrouwen.
Ja in dit geval zou ik de HAP echt niet aanraden. Ze lijkt zich wel wat zorgen te maken maar er zal waarschijnlijk even in het oor gekeken moeten worden voordat een huisarts wat kan zeggen over het vooruitzicht. Het is ongelofelijk druk de laatste tijd op de huisartsenposten, ze zijn er uitdrukkelijk voor dingen die niet kunnen wachten. Dit kan prima wachten en wachten gaat ook geen invloed hebben op de uitkomst.
Dit inderdaad, ik maak me wat zorgen (maar dat heb ik nogal snel met medische dingen) maar zeker niet heel veel. Anders had ik 3 weken geleden al wel bij de huisarts op de stoep gestaan.
Waarschijnlijk gaat de huisarts er even naar kijken, ziet iets of niet en schrijft dan zo’n neusspray voor die je enkel op recept kan krijgen om te kijken of dat iets doet.
Kijk als ik nu van het een op andere moment een suis had gehad waarbij het lijkt alsof je oor eruit klapt en bijvoorbeeld ook pijn, dan zou ik wel de HAP bellen.
In eerste instantie zeiden ze dat ik de volgende dag naar de huisarts moest gaan, maar de pijn werd steeds erger en het was op een gegeven moment niet meer te doen. Toen heb ik ‘s avonds nog een keer gebeld en mocht ik langskomen. Onderzoekjes gedaan en er kwam niets heel geks uit, behalve eiwit ergens en een beetje ontstekingswaarden en dat ik weer koorts heb. Er is ook nog overlegd met de internist, en de dokter zei uit eindelijk dat ik waarschijnlijk gewoon ‘griep XXL’ te pakken heb. Heb een morfine-achtige pijnstiller meegekregen (voor bovenop paracetamol en ibu profen) en dat werkt wel iets, maar neemt lang niet alle pijn weg. Vannacht weer niet kunnen slapen door de pijn meh.
Dat is wel echt een heftige griep zeg! Beterschap!
Op de verpakking van aleve feminax staat dat vrouwen het in de laatste 3 maanden van de zwangerschap niet moeten gebruiken. Waarom zou een zwangere vrouw uberhaubt aleve feminax gebruiken?
Het is gewoon naproxen maar dan duurder, niet exclusief voor menstruatiepijn.
Aleve Feminax is in basis gewoon de pijnstiller naproxen. Niet specifiek voor alleen menstruatie pijn, al wordt het wel zo in de markt gezet. “Normale” naproxen mag je ook niet in de laatste 3 maanden van de zwangerschap gebruiken.
Maar naproxen werkt toch wel anders als ibuprofen of?
Het is een soortgelijk middel maar net wat anders. Voor andere pijn dan menstruatiepijn werkt het ook gewoon.
Het is ook een NSAID, net als diclofenac bijv ook. Dus werkt op dezelfde soort manier (en mag je dus ook combineren met paracetamol).
Dit is gewoon precies hetzelfde spul met een andere verpakking, de ene getarget op menstruatiepijn
Ja mn moeder koopt dit vaak voor mij, krijg ik een heel pakket met van alles en nogwat lol. Mede door dit forum weet ik dat je net zo goed ibu kan nemen, alleen daar staat dat volgens mij niet op de verpakking.
Wisselt wel per persoon, bij mij werkt naproxen beter bijvoorbeeld. Maar voor 2 euro minder heb je bij de Kruidvat ook gewoon huismerk naproxen in dezelfde dosering, staat alleen niet op dat het specifiek voor menstruatiepijn is maar doet precies hetzelfde.
Ibuprofen is wel weer net anders dan naproxen. Maar je kan wel dit nemen voor 1/3 van de prijs:
Dit! Menstruatiepijn knalt bij Ibu er dwars door heen, doe mij maar Naproxen, enige wat echt helpt.
Nou dit heb ik dus ook tegen mn moeder gezegd ooit, zij had zelf altijd heel veel menstruatiepijn.
Ik denk ikzelf redelijk/gemiddeld menstruatiepijn? Ik gilde het vroeger wel eens uit maar wie niet. Ik merk dus wel dat die aleve (naproxen) beter de golven van krampen en zo’n enorme samentrekking het wel beter onderdrukt in vergelijking met ibuprofen. Ze appt mij ook altijd heel lief wanneer ik er weer 1 moet innemen etc.
Ik heb denk ikzelf redelijk/gemiddeld menstruatiepijn? Ik gilde het vroeger wel eens uit maar wie niet. Ik merk dus wel dat die aleve (naproxen) beter de golven van krampen en zo’n enorme samentrekking het wel beter onderdrukt in vergelijking met ibuprofen. Ze appt mij ook altijd heel lief wanneer ik er weer 1 moet innemen.
Ik ben het ff helemaal kwijt. Ik heb wel eens eerder gepost dat ik een erg knakkende kaak heb, als ik hem overstrek. Kaak fysio voor gehad wat niet hielp. Echter merk ik dat het steeds erger aan het worden is en dat het echt mijn eetgedrag beinvloed. Het is namelijk zo dat als ik hem tijdens het eten niet knak er zich een spanning op an het bouwen is wat ik goed voel, het is een soort ‘ontladen’ Vaak merk ik aan het gevoel en de knak wanneer ik moet stoppen met eten, omdat ik dan vlak daarna de knak niet voel en een erg vervelend gevoel krijg met mijn mond openen, dit is heel angstig, ik ben dan bang dat hij ineens zwaar uit de kom schiet (wat niet is gebeurd nog) maar ik ontwijk dus vanalles qua eten. Kan geen pizza meer eten, koekjes niet, harde broodjes en ga zo maar verder. En dat terwijl ik mijn mond niet HOEF te knakken, echter voel ik dan die spanning waardoor het toch een soort van moet. In juli kan ik eindelijk naar een gnatholoog, maar de klachten worden steeds erger en het beinvloed me met de dag meer, dus was al naar enkele tips aan het kijken online. Daar zeggen ze terecht : Open je mond niet meer tot knakken aan toe en hou dat zeker 3 maanden vol. Maar ik durf dat niet, ik voel zo erg die drang om na elke hap te knakken, dat ik het gewoon eng vind om niet te doen. Wat als ik gaap en het schiet dan ineens uit de kom? Als ik een dag minder heb geknakt is het ook echt kei en kei hard, ben echt bang dat ik wat beschadig. Is er iemand hier die hier vanaf is gekomen oid? Ik weet het gewoon niet meer. Sporten durf ik ook niet meer, door het aanspannen van mijn spieren krijg ik mn bek helemaal met moeite open.
** Ik neig met dit soort dingen ook echt naar een dwangneurose toe. Dwangmatig knakken, niet kunnen stoppen en het geen plek kunnen geven om te rusten.
Zo hé, bedankt voor het delen. Ik wist dit niet
Ja ik vind het echt schandalig van aleve wat zou vragen voor hun medicatie!
Vraag een verwijzing naar een kno-arts of raadpleeg je tandarts (geen idee wie zoiets medisch verder oppakt) of pak dat dwangmatige aan op psychisch vlak als je denk dat dit je meer dwars zit.