Het grote medische vragen-topic #3

Damkjewel, goeie tips!

1 like

Een tampon is ongeveer 10ml, als je echt 24x per dag 3 dagen lang zoveel verliest ben je 750ml kwijt, dat is significant, maar je hebt 5L bloed in totaal en bijvoorbeeld bij een bloeddonatie kun je probleemloos 500ml kwijt in 1x. Nu verlies je dat in de loop van de dagen en kan je lijf ook continu vocht aanvullen.
Als je sterretjes gaat zien bij het opstaan, hartkloppingen als je de trap oploopt, etc, zou ik zeker aan de bel trekken. En goed blijven drinken voor het compenseren van het vocht.

6 likes

Bedankt! Dat zet het wel in perspectief. Gelukkig is het nu geminderd en zal ik dus ook niet zoveel bloed nog verliezen, het is nu meer normale ongesteldheid. Maar ik vind het echt heftig hoeveel bloed er dan ineens kan komen.

2 likes

Als je er vaker last van hebt lijkt me dat wel de moeite waard om een keer te laten onderzoeken! Is echt niet fijn om zo vaak last van je buik te hebben.

1 like

Vanmorgen bij de huisarts geweest ivm uitslag over mijn hele romp en nek. Dachten vanalles o.a. Schurft of ringworm maar ze weten het niet. Hebben met 2 huisartsen staan kijken. Ik word helemaal gek van de jeuk, heb koelgel maar verder niks. Iets wat ik nog kan pakken tegen de jeuk? Hooikoorts tabletten ofz.

3 likes

Cetirizine (anti histamine) van de drogist (of lidl) kun je gewoon proberen. Stertke, klinkt heel vervelend!

1 like

Schurft en ringworm ziet er toch heel anders uit? Wat naar dat er geen conclusie uitgekomen is. Misschien wat lidocaine creme proberen wat iets verdooft?

2 likes

Is het geen netelroos? Jeukt ook vreselijk.

Antihistamine slikken is een goede. Als dat helemaal niet helpt en de jeuk maar niet verdwijnt kun je misschien vragen of huisarts via de dermatoloog een recept voor prometazine wil regelen.

Sterkte!

2 likes

Het begon als een soort ringworm plekje, maar nu lijkt het nergens meer op, @Axioma nee netelroos kwam ook voorbij. Ik “kijk” het even aan tot maandag en anders bel ik naar de HA.

Ik weet in iedergeval dat jeuk echt erger is dan pijn. Zit nu met een coldpack op de bank, heerlijk :joy:

Mijn zoontje heeft net de waterpokken gehad waarbij een havermoutbad goed hielp, misschien is dat nog iets wat je kunt proberen voor wat verlichting?

3 likes

Ah heb echt met je te doen want jeuk is indd zo kut :cry:

3 likes

I feel you! Hopelijk kun je vannacht enigszins slapen.

Het havermoutbad als hier boven genoemd is nog een optie. En van dat verkoelende waterpokken schuim (Kidsclin), helpt soms beter dan mentholzalf, omdat het net wat langer werkt. Vooral als je het in de koelkast bewaart.

1 like

Met Promethazine mag je 24 uur niet auto rijden, dat is wel een belangrijke overweging vind ik.

1 like

Jup. Altijd de bijsluiter lezen. Maar 24 uur niet autorijden is een klein offer als je gek wordt van de jeuk.

1 like

Ik kreeg het ooit voorgeschreven voor urticaria en toen ben ik op een bankje in het park in slaap gevallen (ik dacht misschien word ik wat minder suf van een beetje frisse lucht) echt intens spul haha. Werkte bij mij helaas ook niet tegen de jeuk

6 likes

Heftig inderdaad. Ik ben een nachtbraker die weinig slaapt en vaak wakker is, maar nam het voor het slapen gaan en sliep 10 uur achter elkaar zonder onderbrekingen. Dat scheelde ‘s nachts krabben en zalf smeren. :sweat_smile:

3 likes

Ja bizar spul hè! Ik bleek in m’n slaap te krabben?? Heb twee jaar lang met hele korte nagels en katoenen handschoenen geslapen maar thank god is het bij mij sinds een paar maanden onder controle

1 like

Misschien een gekke vraag, maar ik heb 2 weken geleden een borstverkleining gehad en heb nu allemaal pukkeltjes op mijn borsten, heb jij dat ook? Afgelopen maandag zijn de hechtingen eruit gehaald en de pleisters verwijderd en toen zei de verpleegkundige al dat dat ook echt nodig was omdat m’n borsten/huid het niet meer zo leuk vonden (had wat pukkels), maar dat lijkt de afgelopen week alleen maar meer te zijn geworden, voornamelijk bovenop mijn borsten. Ben benieuwd of dat herkenbaar is

Nee joh is geen gekke vraag. Ik herken het alleen niet. Ik zou denk ik gewoon even bellen naar het zkh of kliniek maandag. Tenzij je er last van hebt, dan meteen.
Gaat het herstel verder goed?

Ik heb er op zich geen last van dus denk dat het van de pleisters komt omdat ik daar sowieso al wat gevoelig voor ben. Verpleegkundige gaf dat maandag ook al aan, ik hou het gewoon nog even in de gaten of het niet erger wordt.

Durf het haast niet te zeggen, maar al met al mag ik echt niet klagen. Heb alleen veel last gehad van de narcose, heb ik me echt wel slecht door gevoeld maar verder is het me reuze mee gevallen. Was wel blij dat de hechtingen eruit mochten want die zaten me ook in de weg. En nu is het opletten dat ik niet te veel doe, maar merk wel dat ik steeds meer kan. Ben wel echt heel blij dat ik eindelijk heb doorgepakt :blush:

Hoe gaat het nu met jou?