Het grote medische vragen-topic #3

Ik kan het bij mijn huisarts online niet vinden, maar urine inleveren voor een check op blaasontsteking kan toch vaak zonder afspraak in de ochtend?

Ja klopt! En dan mag je vaak 's middags bellen voor de uitslag

2 likes

Jawel maar het blijft maar een continue stroom
Van groen slijm, eigenlijk alleen die neusspray biedt echte verlichting…

2 likes

OkĆ© toch nog even hierop inhaken: ik dacht een blaasontsteking maar heb geen pijn bij het plassen, wel meer aandrang. Ik heb een soort van steken/lichte pijn links van m’n blaas. Krijg beetje paniek door mijn nierbekken ontsteking van ± jaar geleden.

Iemand enig idee? Ga sws even laten checken maandag.

1 like

Kan het pijn bij een eierstok zijn? Bv groei van eicellen of ovulatie?

@Ohappyday ga ik doen!

Ja zat ik net ook aan te denken… al stond ā€˜ie donderdag op springen, dus eigenlijk had ik al wel verwacht dat m’n ovulatie is geweest (heb voor m’n eigen rust niet getest). De ā€˜pijn’ zit wel aan de kant waar de follikel zit, dus zou goed kunnen!

Ik heb de afgelopen dagen twee keer een enorme buikpijnaanval in mijn bovenbuik gehad. Duurde beide keren 30 tot 45 minuten. Het voelt als maagpijn, brandend maagzuur maar dan vĆ©el intenser. Alsof iemand met zijn volle gewicht met de hak van zijn voet op mijn bovenbuik staat. Ook misselijk erbij. Ik kronkel echt van de pijn, kan niet goed inademen en zitten of liggen is helemaal onmogelijk. Vandaag stond ik op het punt de HAP te bellen maar dan is het ineens (letterlijk van het ene op het andere moment) over. De eerste keer (eergisteren) kwam het toen ik naar bed ging (had toen denk ik zo’n 3 uur niet gegeten) en vandaag een uur nadat ik had gegeten. Ik ben wel wat gewend qua pijn denk ik maar dit is echt heftig.
Ik ga sowieso de huisarts bellen als het nog een keer voorkomt, maar misschien heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Wellicht iets met je galblaas/galstenen?

Vooral koliekpijn klinkt zoals je omschrijving.

2 likes

Zo inderdaad ja! Ik wilde niet teveel Googlen maar dit lijkt er precies op. Dank je!

2 likes

Klonkt voor mij als een koliek aanval door galstenen.
Ik zou een echo aanvragen bij de huisarts, het is niet uit je bloed te halen.

1 like

Hopelijk kom je het weekend een beetje door en maandag zeker de huisarts bellen! Als het vanavond of morgen weer zo intens is, is het misschien geen gek idee om de HAP te bellen.

2 likes

Ja, dit klinkt helemaal als galstenen. Vooral het rollen van de pijn, heel herkenbaar. Heel veel sterkte en beterschap, hopelijk heb je snel minder last en / of duidelijkheid!

1 like

En hoe vaak doe je het? Wat je moet dat groene slijm kwijt dus zou het nu sowieso 2x per dag doen. Xylo neusspray gaat je neusslijmvlies gewoon echt beschadigingen. En wat bedoel je met naar je oor trekken? Want je buis van Eustachius kan dicht gaan zitten, dat is te voorkomen door spoelen of xylo neusspray (maar dat is nu niet verstandig). Zit je goed in de pijnstilling?

Ik heb vanochtend een bloedneus gehad en het bloeden is vrij snel gestopt, maar als ik mijn neus snuit gaat het feest meteen weer beginnen. Hoe lang moet ik wachten met snuiten? Want ik ben wel gewoon verkouden dus veel snot.

Dit komt trouwens door mijn overmatige neusspraygebruik, daar wil ik uiteraard mee stoppen

2 likes

Nouja ik zou gewoon snuiten. Als je net een bloedneus hebt moet je ook eerst alles eruit snuiten. En als het te lang duurt (te vaak) misschien toch maar even naar de HA? Heb weleens gehoord van mensen die wat hebben dicht moeten laten branden in hun neus door overmatig bloeden

1 like

Ja heb dit echt nooit maar ik vind het vooral heel irritant. Ik wil er idd wel naar laten kijken. Maar als ik eenmaal ga snuiten dan stopt het gewoon nooit meer (voor mijn gevoel)

1 like

Ik heb dit laatst gehad, op ƩƩn dag zo’n 3 a 4u bloedneus en daarvoor ook echt nooit. De HA raadde juist aan om de neus te snuiten en daarna xylometazoline te sprayen omdat dit de (bloed)vaatjes zou sluiten.

1 like

Ja klopt dat doe ik nu ook maar de reden van mijn bloedneus is die spray dus dat voelt nogal contra productief :joy:

2 likes

Ah, haha okƩ! Maar hoeft niet perse daardoor te komen toch? Ik kreeg het out of the blue ook een paar uur lang, daarvoor nog nooit gebruikt.

1 like

Hmm ja ik denk het misschien wel omdat je neusslijmvlies daar best wel van beschadigd. Dus ik wil gewoon afkicken. En ben best bang dat het voorgoed beschadigd is. Meh

1 like