Het grote medische vragen-topic #3

Voorgoed beschadigd is wel gelijk een overdreven gedachte.

Stop met je neusspray (als je die al langer gebruikt dan volgens de bijsluiter mag) en stop met snuiten. Doorgaans blijft het meeste snot echt wel in je neus zitten. Als je een loopneus hebt kan je het snot ook gewoon wegvegen met een zakdoekje.

2 likes

Hahaha ja I know ik heb hypochondrie en ben paniekerig ingesteld. Ik ga stoppen (ik gebruik het al een half jaar dagelijks). Ik ga ook morgen de huisarts bellen of ik van die spray kan krijgen die je slijmvliezen kan herstellen

Ow een half jaar is wel een tikkeltje lang ja :p. Misschien kan de huisarts adviezen geven voor het ā€˜afkicken’.

Die bloedneus kan de beste overkomen, komt geregeld voor bij verkoudheid, no worries!

1 like

Ik stop mijn bloedneuzen, soms word ik daar gewoon van wakker, altijd met een ijzertablet. Even laten inwerken (denk een kwartier max) en dan kan ik veilig mijn neus snuiten zonder bloed mee te snuiten.

Ik herken dat gevoel wel hoor. Ik heb ook teveel neusspray gebruikt en nu een oorontsteking. Oor zit verstopt en ik ben doof aan dat oor. Dat zou een paar weken duren maar ik ben er natuurlijk van overtuigd dat dit voor eeuwig is :sob:. Hopelijk ben je er snel van af

2 likes

Ik heb het nu al een beetje zwaar 🄹 maar ik ben echt sterker dan die neusspray. Heel veel beterschap!!!

Een verwijzing naar de gynaecoloog, bloedonderzoek en een echo!

3 likes

Ik ben in oktober bevallen van onze stilgeboren dochter. Ik werd meteen weer gewoon ongesteld, maar heb zo ontzettend last van m’n hormonen. Zo moe en chagrijnig. Ik denk dat dit ook een stuk mentaal is. Maar ik kan me ook voorstellen dat m’n hormonen ook helemaal door de war zijn. Zijn er middelen of voedsel dat ik kan nemen/eten om m’n hormoonhuishouding weer een beetje op orde te krijgen?

1 like

Ik heb een verwijzing naar een overgangspoli gekregen, begin maart kan ik daar heen. Ik ben 42 en ook best ā€œjongā€.

1 like

Ik heb last van opvliegers en hartkloppingen, stemmingswisselingen. Geen menstruatie meer door Novasure behandeling dus kan niet op die manier checken hoe ver ik daar mee ben.

2 likes

Nee, helaas niet iets medicamenteus. Genoeg water drinken, veel groenten/fruit en sporten schijnt t wel iets te verminderen maar blijft iets waar je denk ik doorheen moet… is ook een groot deel rouwverwerking wat het veroorzaakt. Heb je al ergens hulp? Medisch maatschappelijk werk of een psychologe? Sterkte :two_hearts:

Ik had dezelfde klachten, volgens mij zijn we ook met ongeveer dezelfde termijn bevallen. Mijn menstruaties waren zwaarder, veel last van pms en ovulatiepijn terwijl ik dat voor de zwangerschap niet had. Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar het is bij mij wel vanzelf minder geworden. Misschien toch iets waar je doorheen moet, hopelijk gaat het bij jou ook steeds een beetje beter.

2 likes

Als jij cold turkey kunt stoppen, more power to you! Maar als dat niet lukt kun je proberen 1 neusgat per keer af te laten kicken. Dat heb ik hier op het forum gelezen maar weer even niet meer door wie. Ik weet niet of het tussen de oren zit hoor, maar zo is het mij de laatste keer vrij makkelijk gelukt. Dus 1 neusgat niet sprayen, die gaat dan dicht zitten. Maar omdat je dat andere neusgat wel sprayt, kan je met die nog wel redelijk ademhalen. Na een paar dagen stop je dan ook met dat ene neusgat sprayen.

1 like

Het gaat best wel goed!!’ Heb nu gisterochtend voor het laatst gedaan

4 likes

Oh joh, dan heb je het moeilijkste al gehad denk ik!

1 like

Dat vind ik echt een goede tip!

Ja ik snap het ook niet? Ik gebruik het al een half jaar hardcore, haha. Maar wel heel fijn. Ik profiteer er maar gewoon van

Ik ben flink verkouden en heb volgens mij een bijholteontsteking. Vrijdag begon het met wat drukkend gevoel in mijn wang, en sinds zondag doet mijn hele wang en kaak aan de rechterkant flink zeer, nog steeds dat drukkende gevoel en het voelt bonzend, als hoofdpijn. Nu hebben 2 mensen op mijn werk waar ik even telefonisch contact mee had ivm ziekmelden al aan me gevraagd of ik hier niet mee naar de huisarts moet. Voel me een beetje in het nauw gedreven, omdat ik mijn werk niet het gevoel wil geven dat ik het niet serieus neem, of dat het minder erg is dan ik het doe overkomen. Maar ik zie echt geen reden om hiermee naar de huisarts te gaan. Ook op thuisarts staat paracetamol en neus spoelen met zoutoplossing (doe ik allebei) en dat het vanzelf weer over gaat. Wilde het hier ook ff navragen, misschien heeft iemand er ervaring mee, hiermee hoef ik toch niet naar de huisarts, iig niet nu al?

3 likes

Ik zou ook niet nu al naar de huisarts gaan. Volgens mij heerst er ook superveel op het moment en is het vooral uitzieken. Ik denk dat de kans groot is dat de huisarts gaat zeggen dat je nog even door moet gaan met spoelen en paracetamol.

Maar ik herken je gevoel wel. Ziek melden is zo’n lastig ding.

1 like

Lekker uitzieken en laat je vooral niet door je werk pushen tot allemaal kunstgrepen om maar zo snel mogelijk beter te zijn. Je hebt je tijd gewoon nodig, maar mocht het niet over gaan of echt alleen erger worden moet je natuurlijk wel even langs de dokter.

3 likes