Oh nou dat is echt een mooie waarde idd! Als dat nou zo blijft zou ik eens overleggen of je niet minder mag prikken, bv 1x per week een dagcurve om het wel in de gaten te houden ofzo.
Ik heb een poging gedaan, maar lastig vast te leggen.
Oh nou dat is echt een mooie waarde idd! Als dat nou zo blijft zou ik eens overleggen of je niet minder mag prikken, bv 1x per week een dagcurve om het wel in de gaten te houden ofzo.
Ik heb een poging gedaan, maar lastig vast te leggen.
Dank je wel voor de fotoâs! Ik zal na de lunch proberen dit plekje te vinden. Doe jij ook je pink? Heb gelezen dat dat ook naar is maar wissel nu maar met twee vingers (middel/ring) en weet niet of dat te weinig is?
Ik heb 6 maart een afspraak in het ziekenhuis dus ik hoop dat ze dan zeggen dat ik mag minderen met prikken (als alles zo blijft).
Ja pink ook wel eens, maar ring en wijsvinger zijn hier eigenlijk wel favoriet. Als je 4x per dag prikt en dan bv afwisselt tussen 2 vingers omdat die favoriet zijn heb je eigenlijk al 8 kanten (4 vingers totaal, linker en rechterkant) en zeker omdat dit niet iets is wat je nog maanden gaat doen (in principe is het over na de geboorte gelukkig) moet dat denk ik wel goed komen.
Ik heb jarenlang minstens 8x per dag geprikt , dan is afwisseling voor de langere termijn natuurlijk wel belangrijker. Ik heb nu al aantal jaar een cgm-sensor dus prik niet meer tig keer per dag, maar merk bv nog steeds als mijn vingers in bad rimpelig worden wat mijn favoriete plekken waren omdat ik dat dan daar zie aan de huid (maar anders zie/voel je het niet verder).
Ik kan het niet meteen vinden: als je een algemene soa screening wilt, waar test je dan best allemaal op?Gewoon een test uit routine, geen klachten of partners die iets hebben. Ik heb de indruk dat niet altijd hetzelfde aangeduid wordt bij mân huisarts, en wil wel graag safe zitten (of toch zo safe mogelijk).
Meestal chlamydia en gonorrhoea. Indien je evident risicovol contact hebt gehad ook syfilis en hiv. Maar de huisarts kan dit zelf helemaal kiezen dus kan veel verschillen
Ik weet niet wat onder risicovol gedrag wordt gezien, effectief onveilig of ook gewoon veel wisselende partners, maar dat verklaart wel iets, thanks!
Dat kan dus ook niet enkel met een bloedafname he, moet met een swab?
Op de SOA-poli zagen we idd wisselende partners en seks zonder condoom als ârisicovol gedragâ. De meest simpele screening is daar altijd chlamydia en gonorroe en wordt gedaan met vaginale swab.
Ik heb dit laatst ook gedaan (geen klachten en ook niet per se grote risicoâs dat ik dacht maar wel meer soort routine na wat wisselende contacten enzo) en toen was volgens mân huisarts eigenlijk alleen chlamydia ânodigâ maar nu zowel jij als @Opheliac ook gonorroe noemen denk ik wel hmm waarom heeft ze dat niet ook gedaan dan
Chlamydia is veel vaker asymptomatisch en komt het meest voor. Als je die niet hebt opgelopen is de kans klein(er) dat je dan wel gonorroe hebt als je test zonder klachten.
Overdag paracetamol slikken en snachts naproxen? (dat werkt langdurende)
Dank je voor je antwoord. Ik moet nu (nou ja moeten, advies) van de huisarts 3x per dag tegelijkertijd 1000 paracetamol en 400 ibu nemen. Dus daar maar mee verder voor nu.
Ik heb vannacht wel eindelijk weer eens doorgeslapen. Dat is al iets!
Mijn buikgriep is nu overgegaan in buikkramp met af en toe draaiende/stekende pijn. Op internet (ja nooit googlen) wordt koliekpijn geassocieerd met nier-of galstenen maar dan moet je toch wel heel erg veel pijn ervaren lijkt me?
Vond naar de dokter gaan beetje overdreven maar missh toch maar doen
Herken je jezelf in de omschrijving koliekpijn dat je daarop bent uitgekomen? Je kan ook darmkolieken hebben, dat is op zich niet zo gek na een buikgriepachtig iets, je darmen zijn van slag en moeten weer even normaliseren.
Bij nierstenen (en galstenen in mijn ervaring in iets mindere mate) kruipen mensen huilend over de vloer.
De krampen (nu een week) nemen gelukkig wel af. Ik googlede vanochtend verder (meer nog omdat mijn manager zit te pushen dat het zorgelijk is grrr). Toen kwam ik op die koliekpijn-omschrijving en dus op nier/galstenen, maar dat was voor begin vd week treffender dan nu, de âaanvalâ is nu korter en minder pijnlijk. Heb net nog even gelezen wat de klachten zijn bij nier/galstenen en dat lijk ik niet te hebben. Ook qua plek in de buik etc.
Denk voor nu ook dat het gewoon nog mijn darmen zijn ja, tnx
Heeft iemand hier wel eens littekentjes/ouderdomsbultjes in het gezicht weg laten halen door het aan te laten stippen met stikstof?
Baby heeft nu voor de vierde dag koorts, maar wat ik zo gek vind: zijn benen en voeten zijn echt ijskoud? Alles daarboven is echt een warm kacheltje, maar ik heb hem nu dus zelfs sloffen aangedaan binnenshuis omdat zijn voeten net ijsklompjes zijn. Herkennen mensen dat bij koorts?
Weet dat koude voeten niet per se erg is voor babyâs, snachts zijn zn handen bv ook koud maar ken dat dus niet overdag bij hem en ook niet vd andere kinderen bij koorts dat dan de benen en voeten zo opvallend koud zijn.
(Heb verder ook al contact gehad met huisarts omdat hij ook iedere dag ellendiger wordt en nu dus meer dan 3 dagen koorts)
Mijn baby had dit weekend ook koorts met ijskoude handen en voeten. Had dat ook niet eerder meegemaakt.
Ik kan het zo 123 niet vinden: kan (pollen)allergie ook voor rode / gloeiende huid zorgen? Heb eczeem rond mân ogen wat vermoedelijk met allergieĂ«n te maken heeft (niet zeker wat maar vermoedelijk dus pollen). Maar nu sinds een paar dagen is de huid in mân gezicht en nek best geĂŻrriteerd/ rood / gloeiend. Lijkt wel verbrand maar dat kan haast niet.
Huisarts gaf aan dat sommige mensen dat inderdaad hebben bij koorts en sommige niet. Ze had ook uitgelegd waarom maar dat ben ik alweer vergeten
zal het woensdag nog eens vragen als de baby hopelijk weer beter klinkt.
Ik heb iets wat ik voor het laatst heb gevoeld toen ik zwanger was (2,5 jaar geleden), daarna was het weg en nu is het er weer: een dof gevoel in mân linkeronderbeen als ik eroverheen wrijf. Dus niet persĂ© geen gevoel, slap of krachtverlies maar het voelt zo gekkig als ik eroverheen wrijf. Iemand die dit herkent?