Het grote medische vragen-topic #3

Baby heeft nu voor de vierde dag koorts, maar wat ik zo gek vind: zijn benen en voeten zijn echt ijskoud? Alles daarboven is echt een warm kacheltje, maar ik heb hem nu dus zelfs sloffen aangedaan binnenshuis omdat zijn voeten net ijsklompjes zijn. Herkennen mensen dat bij koorts?

Weet dat koude voeten niet per se erg is voor baby’s, snachts zijn zn handen bv ook koud maar ken dat dus niet overdag bij hem en ook niet vd andere kinderen bij koorts dat dan de benen en voeten zo opvallend koud zijn.

(Heb verder ook al contact gehad met huisarts omdat hij ook iedere dag ellendiger wordt en nu dus meer dan 3 dagen koorts)

Mijn baby had dit weekend ook koorts met ijskoude handen en voeten. Had dat ook niet eerder meegemaakt.

Ik kan het zo 123 niet vinden: kan (pollen)allergie ook voor rode / gloeiende huid zorgen? Heb eczeem rond m’n ogen wat vermoedelijk met allergieën te maken heeft (niet zeker wat maar vermoedelijk dus pollen). Maar nu sinds een paar dagen is de huid in m’n gezicht en nek best geïrriteerd/ rood / gloeiend. Lijkt wel verbrand maar dat kan haast niet.

1 like

Huisarts gaf aan dat sommige mensen dat inderdaad hebben bij koorts en sommige niet. Ze had ook uitgelegd waarom maar dat ben ik alweer vergeten :sweat_smile: zal het woensdag nog eens vragen als de baby hopelijk weer beter klinkt.

3 likes

Ik heb iets wat ik voor het laatst heb gevoeld toen ik zwanger was (2,5 jaar geleden), daarna was het weg en nu is het er weer: een dof gevoel in m’n linkeronderbeen als ik eroverheen wrijf. Dus niet persé geen gevoel, slap of krachtverlies maar het voelt zo gekkig als ik eroverheen wrijf. Iemand die dit herkent?

Mijn dochter is vaak ziek en heeft dan vaak hoge koorts (rond de 40 graden) en bijna altijd super koude benen en voeten ja! Vind dat ook altijd zo vreemd.

Wat sneu van je baby trouwens, veel beterschap!

1 like

Ik heb dit ook, maar dat komt omdat ik er een flinke klap op heb gehad. Is dat bij jou niet gebeurd? Bij mij is het ook de ene keer erger dan de andere keer.

4 likes

Nee dat heb ik niet! Maar ik denk toch dat een beknelde zenuw is. De vorige keer ging het ook weer weg, hopelijk nu ook. Gelukkig doet het geen pijn!

Niet van de drogist, maar appelazijn heeft mij geholpen. Een watje met dat spul in de nacht tegen de wrat aan houden met pleisters doet wonderen.

3 likes

Wartie!

3 likes

Ik heb geen medische achtergrond, maar weet wel dat dr. Gorissen een expert is op dit gebied. Kan me niet voorstelllen dat ze zomaar iets zegt. Maar ben inderdaad ook wel benieuwd naar de achtergrondinformatie rondom deze stelling.

Met astma en allergieen zijn er ontzettend veel factoren die bekend zijn bij te dragen aan het wel/niet ontwikkelen er van. Volgens mij wil zo’n interviewer dan gewoon een concreet voorbeeld. Daarnaast moet je je afvragen wat een van die factoren dan bijdraagt aan het geheel. Vaak zie je dat terug in grote cohort studies met honderdduizenden mensen en kan een minimaal effect dus al opgespoord worden.

4 likes

Als je geen kind wilt gewoon nemen. Altijd better safe then sorry.

3 likes

Omdat het niet bewezen is

5 likes

Haha? Vind je het grappig?

1 like

Geen zorgen, ik heb dit ook overal voorbij zien komen dus was het bijna gaan geloven!

3 likes

Daarom begreep ik je toon dus niet.

6 likes

Ik probeer het hier even.

Volgens de moetiknaardedokter site hoef ik namelijk geen afspraak te maken maar heb er al weken last van en het zit mij toch niet helemaal lekker.

Ik heb links onder mijn ribben en links van mijn navel een oncomfortabel gevoel. Geen pijn. Maar gewoon dat er iets niet lekker voelt te zitten.

Geen spier of bot.

Het voelt meer als ballon met lucht die ik kan bewegen? En soms een knielend geluid.

Dacht eerst dus gewoon lucht. Maar dan zal het na 1 dag van boeren en scheten wel weg moeten zijn?

Wat kan het dus zijn?

Thanks

1 like

Het feit dat het je al langere tijd toch niet helemaal lekker zit lijkt me reden genoeg om een afspraak ervoor te maken!

2 likes

Ik heb vandaag m’n operatie gehad, m’n galblaas is eruit. En omdat iedereen even geleden zo lief reageerde: de narcose viel me alles mee. Wel heel duf nog uren na het wakker worden en het beurse gevoel in m’n buik is erger dan ik dacht (chirurg zei dat m’n buikspieren nogal strak waren (nooit verwacht na niet meer getraind te hebben in de 2,5 jaar na m’n bevalling :sweat_smile:) en dat ze die flink aan de kant hebben moeten trekken om erbij te kunnen) máár het zit erop :pray:t3:

43 likes