Het grote medische vragen-topic #3

Nee dat heb ik niet! Maar ik denk toch dat een beknelde zenuw is. De vorige keer ging het ook weer weg, hopelijk nu ook. Gelukkig doet het geen pijn!

Niet van de drogist, maar appelazijn heeft mij geholpen. Een watje met dat spul in de nacht tegen de wrat aan houden met pleisters doet wonderen.

3 likes

Wartie!

3 likes

Ik heb geen medische achtergrond, maar weet wel dat dr. Gorissen een expert is op dit gebied. Kan me niet voorstelllen dat ze zomaar iets zegt. Maar ben inderdaad ook wel benieuwd naar de achtergrondinformatie rondom deze stelling.

Met astma en allergieen zijn er ontzettend veel factoren die bekend zijn bij te dragen aan het wel/niet ontwikkelen er van. Volgens mij wil zo’n interviewer dan gewoon een concreet voorbeeld. Daarnaast moet je je afvragen wat een van die factoren dan bijdraagt aan het geheel. Vaak zie je dat terug in grote cohort studies met honderdduizenden mensen en kan een minimaal effect dus al opgespoord worden.

4 likes

Als je geen kind wilt gewoon nemen. Altijd better safe then sorry.

3 likes

Omdat het niet bewezen is

5 likes

Haha? Vind je het grappig?

1 like

Geen zorgen, ik heb dit ook overal voorbij zien komen dus was het bijna gaan geloven!

3 likes

Daarom begreep ik je toon dus niet.

6 likes

Ik probeer het hier even.

Volgens de moetiknaardedokter site hoef ik namelijk geen afspraak te maken maar heb er al weken last van en het zit mij toch niet helemaal lekker.

Ik heb links onder mijn ribben en links van mijn navel een oncomfortabel gevoel. Geen pijn. Maar gewoon dat er iets niet lekker voelt te zitten.

Geen spier of bot.

Het voelt meer als ballon met lucht die ik kan bewegen? En soms een knielend geluid.

Dacht eerst dus gewoon lucht. Maar dan zal het na 1 dag van boeren en scheten wel weg moeten zijn?

Wat kan het dus zijn?

Thanks

1 like

Het feit dat het je al langere tijd toch niet helemaal lekker zit lijkt me reden genoeg om een afspraak ervoor te maken!

2 likes

Ik heb vandaag m’n operatie gehad, m’n galblaas is eruit. En omdat iedereen even geleden zo lief reageerde: de narcose viel me alles mee. Wel heel duf nog uren na het wakker worden en het beurse gevoel in m’n buik is erger dan ik dacht (chirurg zei dat m’n buikspieren nogal strak waren (nooit verwacht na niet meer getraind te hebben in de 2,5 jaar na m’n bevalling :sweat_smile:) en dat ze die flink aan de kant hebben moeten trekken om erbij te kunnen) mƔƔr het zit erop :pray:t3:

43 likes

Fijn dat het meeviel! Neem lekker je rust en beterschap! :heart:

Had dit toevallig ook vorige week. Typische klachten bij een keelontsteking. Het ging bij mij vanzelf weg na 4 dagen. In het verleden is het niet uit zichzelf weggegaan en heb toen uiteindelijk de huisarts gebeld, kreeg toen een antibiotica kuurtje mee.

Beterschap!

2 likes

Ik denk idd een typische keelontsteking
De huisarts kan daar weinig mee, keelontstekingen zijn namelijk zelden bacterieel, dus antibiotica heeft meestal geen nut

Gewoon uitzieken, veel drinken en pijnstillers gebruiken.

Bij mij helpt trachitol trouwens erg goed tegen keelpijn! Dat verdooft de boel een beetje

2 likes

Ja heb ik gehad! Moet zeggen dat ik ook eenmaal in het ziekenhuis niet veel tijd had om er tegenop te zien, want ik moest er om kwart over 7 zijn en om 8 uur werd ik al geopereerd! Ging allemaal heel vlug. Maar de mensen waren erg lief en professioneel dus dat voelde goed.

De pijn nu valt me wel wat tegen, had het eerlijk gezegd niet zo heftig verwacht. Echt beurs gevoel in de hele buik en elke beweging doet ook pijn. Voor de ervaringsdeskundigen: hoe lang duurt het voor je echt beterschap merkte?

2 likes

Voor mijn gevoel waren de eerste 3 a 4 dagen het ergst. Daarna werd het steeds beter. Ik kon na 2 weken vrijwel alles weer zonder pijn.

1 like

Ik kan me dit nu dus echt niet voorstellen :joy: maar dit klinkt wel heel hoopvol! Had jij ook dat de eerste dag na de operatie voelde alsof je buik echt flink in elkaar geslagen was? Ze zei ook dat ze m’n buikspieren flink aan de kant moest duwen, dus waarsch ook veel spierpijn…

1 like

Ik heb dezelfde ervaring! Na 2 weken was ik helemaal hersteld, de eerste dagen vond ik ook het ergst. Ik had ook veel last van m’n opgeblazen buik en de irritatie hiervan in m’n schouders (omdat die gassen naar boven trekken). Ik denk dat je je na het weekend al een stuk beter zult voelen. Beterschap!

3 likes