Het grote medische vragen-topic #3

Ja heb ik gehad! Moet zeggen dat ik ook eenmaal in het ziekenhuis niet veel tijd had om er tegenop te zien, want ik moest er om kwart over 7 zijn en om 8 uur werd ik al geopereerd! Ging allemaal heel vlug. Maar de mensen waren erg lief en professioneel dus dat voelde goed.

De pijn nu valt me wel wat tegen, had het eerlijk gezegd niet zo heftig verwacht. Echt beurs gevoel in de hele buik en elke beweging doet ook pijn. Voor de ervaringsdeskundigen: hoe lang duurt het voor je echt beterschap merkte?

2 likes

Voor mijn gevoel waren de eerste 3 a 4 dagen het ergst. Daarna werd het steeds beter. Ik kon na 2 weken vrijwel alles weer zonder pijn.

1 like

Ik kan me dit nu dus echt niet voorstellen :joy: maar dit klinkt wel heel hoopvol! Had jij ook dat de eerste dag na de operatie voelde alsof je buik echt flink in elkaar geslagen was? Ze zei ook dat ze m’n buikspieren flink aan de kant moest duwen, dus waarsch ook veel spierpijn…

1 like

Ik heb dezelfde ervaring! Na 2 weken was ik helemaal hersteld, de eerste dagen vond ik ook het ergst. Ik had ook veel last van m’n opgeblazen buik en de irritatie hiervan in m’n schouders (omdat die gassen naar boven trekken). Ik denk dat je je na het weekend al een stuk beter zult voelen. Beterschap!

3 likes

Oh nee ik ben bang dat ik dit ook heb/krijg

Mijn tips: vooral koud drinken. En veel gemberthee maar wel een beetje af laten koelen. De maximale dosis aan ibu/pcm nemen zodat je een spiegel opbouwt. En verder je keel aan het werk houden dus keelsnoepjes en dropjes. Oh ja en strepfen! (Dus geen strepsil) Beterschap!

Als het over een paar dagen niet beter wordt zou ik wel even de huisarts bellen trouwens

Ja voel me niet helemaal fit en m’n keel is nogal gevoelig. En ben helaas bekend met flinke keelontsteking :sob: maar hopelijk valt het mee

Door cortisol, dat is overdag het hoogste. Daardoor wordt je wakker en piek je in energie overdag. Maar onderdrukt het ziekzijn ook een beetje

21 likes

Kan iemand mij vertellen wat ā€˜degeneratieve aanspitsingen’ betekent?

2 likes

Buiten context niet, bij welk onderzoek is dit gevonden?

2 likes

Ahja logisch. Rƶntgenfoto van wervelkolom

Als je enige slijtage hebt van de ruggenwervels zelf, kunnen daar een soort botpuntjes aan groeien uit een herstelpoging van je lichaam. Zie ik heel vaak bij CT-scans terwijl ik er niet naar op zoek ben. Radiologen schrijven gewoon alles op wat ze zien dus hoeft niet direct iets te betekenen.

4 likes

Ah thnx! Ik krijg nog een gesprek over de uitslag maar ik zag m al online staan dus toch even kijken. Het sluit wel aan bij mn klachten, I guess.

1 like

Dit doet me goed :heart::heart::heart: lief van je

7 likes

Dat gevoel herken ik inderdaad wel! Mijn tip: vooral niet te snel afbouwen met je paracetamol spiegel. Ook als het beter lijkt te gaan.

2 likes

Mijn dochter is gisteren geopereerd aan buisjes en neusamandel verwijderen. Ze heeft voor 3 dagen best flinke pijnstilling mee vind ik, terwijl ze zich nu eigenlijk weer oke voelt. Vannacht heeft ze om half 1 voor het laatst diclofenac gehad, omdat dat moest. En nu geeft ze aan geen pijn te hebben. Zouden jullie wel de 3 dagen volmaken met diclofenac en paracetamol 500?

Als ze aangeeft geen pijn meer te hebben zou ik denk ik alleen nog doorgaan met paracetamol. Zou niet direct met alles stoppen.

2 likes

Mag je dit nemen met paracetamol?

3 likes

Ja!

2 likes

Ik vertrouw je 1000%

1 like

[quote=ā€œFriemel, post:2663, topic:30785ā€]
Terwijl ik om de 4 uur ongeveer para en ibu neem.

[quote]

Dat is ook niet de bedoeling. Hou aan het maximale op het voorschrift. Als je niet meer kunt slikken is het wel verstandig om even met de HAP te bellen.

2 likes