Het grote medische vragen-topic #3

Pff ik heb even een mental breakdown en net flinke huilbui gehad nav m’n galblaasverwijdering. Ik zit nu op dag 4 na de operatie en ik wil zó graag beter zijn maar m’n lichaam blijft me terugroepen en dan vooral 1 scherp pijntje van binnen iets boven m’n navel. Kunnen m’n darmen zijn, of van binnen iets dat moet herstellen maar ik merk dat het me zó onzeker maakt en ik gewoon vooruitgang wil boeken. Net even ziekenhuis gebeld maar toch geadviseerd om morgen met de betreffende poli te bellen. Pff het gevoel van spijt dat ik dit heb gedaan bekruipt me zo erg even. Het was voor de lange termijn, om een nieuwe alvleesklierontsteking in de toekomst te voorkomen. Maar het voelt nu echt alsof ik het beter niet had kunnen doen, ik had op die paar dagen ontsteking in december immers nergens last van en zeker niet van m’n galblaas… sorry voor deze klaagzang maar ik weet even niet waar ik met m’n gevoel heen moet. Vriend heeft me net wat streng toegesproken dat ik veel te snel wil en er 2 weken herstel voor staat.

2 likes

Ahhh maar ze hebben echt in je lichaam gesneden hè, en iets weggehaald. Als je je knie stoot dan kan dat ook een paar dagen pijnlijk voelen, wat denk je dan als ze in je buik snijden! Dat is niet met vier dagen over! Het zal vast elke dag een klein stukje beter gaan, verwacht niet teveel en wil niet teveel. En je hebt advies van deskundigen opgevolgd dus het was sowieso de goede keus! Begrijpelijk als je daar af en toe even aan twijfelt omdat het nu niet leuk is, maar het was gewoon de goede keus.
Ik had laatst 2 borstpuncties, dat is uiteraard 10009x minder ingrijpend maar mijn borst was toch drie dagen wat pijnlijk. Elke keer als ik iets spontaner bewoog of opstond deed het pijn. Dat is en was ook niet leuk want ik had liever gehad dat ik t niet mee had gemaakt en vond dat ook gewoon heel stom en oneerlijk… maar dat het pijn doet is wel gewoon logisch.

Sterkte!!

8 likes

Ah dank je wel :heart: je hebt ook gelijk en het doet me wel goed wat je zegt. Ik denk gewoon dat ik alles onderschat heb en de domper daardoor aanwezig is. Nou dat van jou klinkt ook heftig, want ik kan me voorstellen dat daar meer zorgen bijkomen of het goed is. Heb je goed nieuws gekregen?

2 likes

Ik kan me dit zo goed voorstellen maar er is gewoon een orgaan verwijderd uit je lijf. Dat is superheftig en hoe irritant en vervelend en frustrerend ook voor jou, je lichaam heeft echt wel even nodig om bij te komen! Probeer niet te streng te zijn voor jezelf, dat maakt de pijn etc. niet minder. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.

3 likes

Ja goed nieuws gehad gelukkig, maar was wel even een spannende tijd inderdaad.

3 likes

Dank je wel, is ook zo. Stom hè, dat je voor jezelf zo hard bent terwijl ik tegen een vriendin precies zou zeggen wat jullie zeggen. Ook wel weer leermomenten, hopelijk sta ik er over een tijd heel anders in en ben ik blij dat ik het gedaan heb, het erop zit en ik dus ook niets meer kan krijgen op die plek!

3 likes

Gelukkig!!! Kan ik me heel heel goed voorstellen.

2 likes

Je kan wat bloedverlies ervaren na de MAP zie ik op Google. Helpt vaak om wat breder te googelen dan alleen waar je bang voor bent!

3 likes

Zolang je breed zoekt en je bronnen factcheckt kan het denk ik niet veel kwaad. Thuisarts.nl is altijd een betrouwbare bron en bij twijfel bel je je huisarts. Besef dat mensen op het forum ook maar lukraak wat kunnen zeggen he

3 likes

Haha ja snap ik maar wel goed om in je achterhoofd te houden. Geen probleem verder, graag gedaan en komt vast goed

Ik heb sinds vanmiddag steken in m’n oorschelp, kan dat kwaad? Ben niet verkouden oid, althans nog niet :nerd_face:

1 like

Klinkt niet mega levensbedreigend maar goed, ik ben geen dokter

8 likes

Oh. Dat is spijtig. Nee hoor, geloof ook niet dat het iets heftigs is, heb het alleen nog nooit gehad, vandaar de vraag.

Ben je buiten geweest? Soms heb ik het als ik een stuk heb gefietst en het koud is of er een koude wind staat

1 like

Is er een fysio oid in de zaal? Gister is mn rug/nek losgemaakt/gemasseerd. En dat deed wel pijn en ze zei wel zeg t als t pijn doet maar voor mn gevoel hoort dat er gewoon bij.
Maar hoe kan t dat t dan de dag er na nog steeds zo’n pijn doet? Zelfs gewoon aanraken? Welke logica of lichamelijk iets zit daar achter.

Ik lees dit nu pas, en weet niet of je er nu nog wat aan hebt, maar misschien is het voor de volgende keer anders een tip! Ik zweer hier echt bij en heb dit al op het irritante af waarschijnlijk gedeeld haha, maar je moet molkosan kopen en een klein verfkwastje. En dan moet je dat kwastje in de molkosan dippen en je amandelen ermee aanstippen, of andere delen van je keel die zeer doen. Als je geen kwastje hebt kan het ook met een wattenstaafje maar een kwastje is effectiever! Dit moet je dan ongeveer drie keer per dag doen, en vaak is de pijn dan binnen twee/drie dagen weg :blush:

2 likes

Best logisch toch? Ze masseren/behandelen een spier en daarmee ook de huid op die plek. Dus dat wordt gewoon wat beurs, net als wanneer je je een keer stoot . Ik heb soms zelfs blauwe plek nadat fysio spieren los heeft gemaakt.

2 likes

Als ik los word gemasseerd bij de fysio dan doet de behandeling in t begin wel ‘pijn’ en ik heb er vaak zo’n 2 dagen napijn van. Krijg ook altijd het advies om pijnstillers te slikken etc. Ze triggeren je spier dus het is logisch dat dat zeer doet.z

2 likes

Nee niet eens. Heb t nog steeds. Voelt wel raar.

1 like

Is het niet gewoon een abcesje? Ik heb dit ook weleens gehad maar dan nadat ik mijn tepelpiercing dicht liet groeien.