Dankjewel!! Ik heb echt vaak heftige keelontsteking dus heb er zeker wat aan
Gisteravond voelde ik opeens een knobbeltje onder mijn oksel. Een beetje langwerpig, en doet geen pijn. Als je het googlet dan staat er dat het meestal onschuldig is en een opgezette lymfeklier o.i.d., maar je vindt natuurlijk ook meteen ernstiger dingen als borstkanker. Net meteen de huisarts gebeld en die zegt nog even aan te kijken en volgende week langs te komen, het gaat namelijk vaak vanzelf weer weg. Verder ben ik zwanger en kan het met hormonen te maken hebben en ben ik ook verkouden dus daardoor kan het ook opgezet zijn (al is dat volgens Google dan vaker het geval in de hals?).
Kon ook niet deze week terecht helaas, en baal wel een beetje want ga een weekendje weg voor het eerst in tijden en weet nu al dat ik me zorgen blijf maken. Iemand wel eens een knobbeltje/bult in haar oksel gehad?
Als ik jou was zou ik nogmaals bellen, je zorgen uiten en vragen of er toch niet ergens een plek is om deze zorgen uit te kunnen sluiten. Eerder verdwijnen deze zorgen anders toch niet.
Ja ik heb dit wel eens gehad, bij mij was het een opgezette/ontstoken talgklier. Het ging ook niet weg en werd na een tijdje groter (nu wordt het ff onsmakelijk) uiteindelijk heb ik er een naald in geprikt en toen kwam er een hoop rotzooi uit en toen was het weg. Heeft het toevallig een zwart puntje in het midden?
Misschien kun je een foto sturen naar de huisarts zodat ze alvast misschien je kunnen geruststellen (en dat je dan alsnog even op bezoek gaat)?
Ik zou nog even aandringen bij de huisarts. Meestal laten ze je wel sneller komen voor zoiets. Ik had laatst een knobbeltje in m’n borst en kon de volgende dag langskomen en toen gaf de arts aan dat ze knobbeltjes altijd doorstuurt… dus anders zit je daar dan misschien ook nog mee, al is een oksel anders dan een borst.
Ik heb het wel eens door irritatie, dat bijvoorbeeld een shirt beetje heeft zitten knellen en dat er een pijnlijk bultje/knobbeltje ontstaat. Maar zoals hierboven ook al gezegd, bij zorgen toch nog een keer bellen.
Ook gehad. Zowel gewoon een klier als een ontstoken talgklier.
Hoe ver ben je zwanger? Er kunnen ook nog melkklieren in je oksel zitten die meezwellen met de rest van je borsten.
Ik heb al een tijdje last van blauwe, dikke knokkels bij mijn wijsvinger en middelvinger aan 1 hand. Het doet ook best wel pijn. Het voelt alsof ze tussen de deur hebben gezeten, maar ik weet dat ik er niks geks mee heb gedaan. Ringen kunnen niet meer om en het ziet er gewoon niet fijn uit.
Ik heb wel last van winterhanden maar via google zie ik niet echt dat dit erbij hoort. Ook zijn mijn winterhanden in periodes minder erg maar dit trekt maar niet weg/wordt niet minder.
Iemand die weet wat het is? Foto in de spoiler. Daar zie je dus wel duidelijk het verschil met de pink en ringvinger. Ik heb ze al regelmatig ingesmeerd, pleister erover etc maar het blijft.
Hoe gaat het nu?
Ik ben as donderdag 27 weken. Zag online inderdaad ook al dat het daarmee te maken kan hebben. Het begint onderhand ook een beetje pijn te doen en door te stralen in mijn arm, maar dat komt denk ik ook omdat ik eraan zit? Ben ook nog wat meer gaan hoesten, maar heeft dat niet meer invloed op klieren in je nek?
Het lijkt trouwens wel echt de lymfeklier vind ik, en niet een bult die iets met mijn huid te maken heeft. Het zit niet aan mijn huid vast zeg maar, maar lijkt echt een beetje aan die klier te zitten, is te bewegen en is langwerpig.
Dank iedereen voor de reacties, was nog even langs de dokter gegaan (woon er recht tegenover) maar omdat er 1 arts op vakantie is, kan het echt niet eerder volgens hen. Baal er wel echt van, hopelijk kan ik het een beetje loslaten ons weekendje weg.
Ik zou me er echt niet al te druk over maken. 99% van dit soort dingen is helemaal onschuldig (en misschien al wel weer verdwenen voor je de afspraak hebt), en zelfs het allerernstigste dat ik zou kunnen verzinnen loopt in een week niet uit de hand.
Zo lief, dat je me geruststelt, dankjewel Ik merk dat als ik iets heb, ik maar blijf Googlen naar mogelijke scenario’s. Ook met de zwangerschap. Echt een irritante gewoonte, heb mezelf al zo vaak gek gemaakt om niks. Vooral omdat er vaak alleen maar worst case scenario’s online staan. Zoals hierbij, eerste 10 zoekresultaten zijn borstkanker, echt vervelend.
Wat een gekke reactie van je huisarts, ik dacht dat we inmiddels zover waren dat elk bobbeltje serieus genomen wordt. Of is dit vaker het advies? Ik zou in ieder geval aandringen, want ik zou het ook echt niet uit m’n hoofd kunnen zetten.
@Bertha lief dat je het vraagt! Echt stukken beter. Dat ene pijntje waar ik onzeker van werd is weg gelukkig. Vanmorgen nacontrole in het ziekenhuis gehad en alles ziet er goed uit. Ik zit nog wel op een paracetamolspiegel, die ga ik langzaamaan afbouwen. Verder gewoon goed naar je lijf blijven luisteren de komende tijd, maar ben weer blij hoop echt dat het voor een goed doel is geweest en ik nooit meer zo’n nare alvleesklierontsteking ga krijgen nu!
Hoezo gekke reactie van de huisarts? Ze mag toch gewoon langskomen volgende week. Maar misschien is het dan al weg
Nou serieus genomen wel, maar het is gewoon niet haalbaar om iedereen met een klacht die bijna altijd onschuldig is, nog dezelfde dag te zien of door te verwijzen. Ze mag langskomen en heeft uitleg gekregen.
Nou ik heb dus ook 3 of 4 maanden lang een knobbeltje onder mijn oksel gehad en vorige week toch maar naar de huisarts geweest . Was dus gewoon een ontstoken kliertje en heb daar zo’n scrub voor gekregen, en nu is het eindelijk weg! Maar gewoon even laten zien inderdaad, en dan is het zeer waarschijnlijk gewoon niets
Als elke opgezette okselklier met spoed gezien moet worden dan houden huisartsen al helemaal geen tijd over. Tuurlijk moet elk knobbeltje serieus genomen worden, maar hier wordt gewoon een afweging gemaakt in wat het waarschijnlijk zal zijn en of dat dan kan wachten/vanzelf weggaat in de tussentijd. Denk als het knobbeltje in de borst had gezeten er wellicht een andere beslissing was gemaakt.
Iemand een idee hoe erg tekort een vitamine D niveau van 46 daadwerkelijk is?
Niet. Heeft bijna elke Nederlander die niet bijslikt als je nu gaat prikken.